Solglasögon med styrka

Aha. Jag är rädd om mina, har alltid haft dyra även utan styrka. På de nya valde jag hårdhetsbehandling för säkerhets skull, just för att det är solglasögon.

Det är lite lustigt faktiskt, jag är verkligen inte den som tappar bort eller har sönder mina grejer i vanliga fall, tvärtom. Det är något just med solglasögon....
 
Tack! Ja, jag varierar mellan jävla klantar och alla kan göra fel. Fast mest det första. Jag är så arg att jag måste släppa det nu.
Jag röstar definitivt för det första :D. Men förstår att du måste släppa det!

Surt som fan dock.
 
Bu eller bä? Någon som har?

Eller hur gör ni andra glasögonbärare som inte använder linser?
Köpte ett par riktigt bra & (i mitt tycke) snygga R*y b*n solglasögon i höstas efter att ha hållit på o trixat flera år med "glasögon på glasögon" varianten o köpt budget variant av solglasögon med styrka.

Dom här är väl utprovade i hur dom sitter, vilken typ ja vill ha o med rätt styrka. Väl investerade pengar! Helt kart värt varje spänn!
 
Jag har också ett par RayBan solglasögon med styrka som jag har när jag kör bil. Brukar inte använda dom annars då jag också är en sån som tappar bort solglasögon till höger och vänster. Har varit väldigt nöjd men nu är jag lite fundersam över om det är värt att köpa ett par nya eller om det inte är värt det då jag överväger att laseroperera mitt synfel.
 
Oj, detta är en tråd för mig!
Varje vår ojar jag mig över att jag inte har solglasögon och att jag borde skaffa med styrka, likväl blir det aldrig gjort... De är ju så dyra! Fast mitt största problem är att jag har så mycket minus att det endast finns ett begränsat urval bågar som jag kan välja emellan. Helst så små som möjligt sa de för nån dag sedan då jag var inne och frågade. Och små vill jag ju inte ha.....fast fattar att jag inte kan välja stora heller eftersom linserna skulle bli så tjocka.
Så hur dålig syn har ni som varit nöjda med eta solglasögon med styrka, och hurdan modell har ni haft på bågen?
 
Priset skulle ligga på ca 400 euro på de bågar jag var ntresserad av på en av de billigaste kedjorna...
 
Efter att ha varit i behov av ett par solglasögon med styrka slog jag äntligen slag i saken och gick till optikern igår för att beställa ett par. Blev ett par lika dana jag har nu (clubmaster) fast i andra färger. Hade så himla tur att det var 25% på solglasögon med styrka plus att jag fick 10% på bågarna och 10% på glasen då jag är student :banana:
 
Jag köper alla mina glasögon på nätet... Sist slog jag till med solglasögonsglasögon med... (typ 500 kr eller nåt)
Det enda är ju att de är mörka hela tiden... Så när man ska in i byggnader får jag byta till mina vanliga... Men men de kan jag leva med...

Eller så åker man hem under lunchen och byter till linser (orkar inte fixa de på morronen) och så kan köra med vanliga solglasögon...
 
Värdelöst för mig. Mina glasögon är ganska små och skyddar inte nog mot solljuset. Innan jag gick tillbaka till linser använde jag suncovers från Polaroid.
 
Oj, detta är en tråd för mig!
Varje vår ojar jag mig över att jag inte har solglasögon och att jag borde skaffa med styrka, likväl blir det aldrig gjort... De är ju så dyra! Fast mitt största problem är att jag har så mycket minus att det endast finns ett begränsat urval bågar som jag kan välja emellan. Helst så små som möjligt sa de för nån dag sedan då jag var inne och frågade. Och små vill jag ju inte ha.....fast fattar att jag inte kan välja stora heller eftersom linserna skulle bli så tjocka.
Så hur dålig syn har ni som varit nöjda med eta solglasögon med styrka, och hurdan modell har ni haft på bågen?

Jag har -10, se mitt andra svar ;)
 
Jag använde det ett tag, för det lät ju som en strålande idé, tills jag insåg hur mkt jag sprang mellan ute och inne.. Jag måste ju därmed byta glasögon hela tiden. SJUKT opraktiskt, så jag kör på linser!
 
Jag säger det igen, fotokromatiska är grejen på sommaren! Visst tar det en liten stund innan de ljusnar när man går in, men oj så mycket bättre än att hålla på att byta glasögon (linser fungerar inte så bra för mig).
 
Ett tag hade jag clip ons på mina glasögon. Rätt skönt när man kör bil, med risk för att man ser ut som en cowboy med sina pilotbrillor.
Sedan ett par år tillbaka kör jag alltid linser på sommaren. Solglasögon är så mycket billigare när det enda kravet är att de ska vara snygga. :) Och så kan man köpa på sig lite!
 
Jag säger det igen, fotokromatiska är grejen på sommaren! Visst tar det en liten stund innan de ljusnar när man går in, men oj så mycket bättre än att hålla på att byta glasögon (linser fungerar inte så bra för mig).
Det hade jag ett tag och säger bara aldrig igen. De funkade utmärkt om än långsmat då det var -20 men var det + 20 så ändrade de knappt färg. Efter ett par år slutade de byta färg helt. Sämsta investeringen någonsin. Nu kör jag med två par. Solglasögonen används mest vid bilkörning eller längre utevistelse. Springer jag fram och tillbaka duger det med keps.
 
Oj, @Shaggy , jag har haft flera par och inte haft några större problem med mina (annat än att när de blir gamla gulnar glaset). Nuvarande är dessutom "billighetsvarianter", två par för drygt tre tusen.
 
Jag har någon slags suncovers -och älskar dem! De täcker perfekt. Och eftersom jag gillar dem så har jag inte funderat över slipade solglasögon.
Hade fotokromatiska innan och det köper jag inte igen. Blev bara irriterad på att de var mörka när jag gick in och inte ställde tillbaka sig fort nog.
När jag var liten hade jag clip-ons och det fungerade fint det med.
 
Jag har tre par glasogon. Ett par "vanliga" progressive med klart glas, ett par modell mindre snygga progressive fotokromatiska som fungerar ypperligt nar det ar lite halv mulet ... och ett par stora progressive solglasogon som verkligen skyddar ogonen aven i tropiska klimat. (ogonlakaren har sagt att jag MASTE alltid ha solglasogon aven nar det ar mulet ... mina ogon har kanske bestamt sig for att de varit for mycket i tropiskt solsken. :meh:)
De koptes faktiskt i Mexico for ett mycket fordelaktigt pris och jag ar super nojd.
 
Jag har -10, se mitt andra svar ;)
Då har du ännu mera minus än mig, men problemet verkar vara samma även vid minus 6-7.
Suncovers har jag tittat på men alla är för breda för mig . Ser inte klok ut i dem när decstår ut alldeles för långt på sidorna. Linser hade varit perfekt och annars också skönt på sommaren och man hade kunnat känna sig fin med snygga solglasögon men klarar bara linser tillfälligt och i kortare stunder.
 

Liknande trådar

Fordon Bu eller bä? Svårt att få tag i reservdelar? +/-?
Svar
1
· Visningar
384
Senast: Amanda_F
·
Kropp & Själ Borde finnas flera som har det, väl? Är ni nöjda? Jag har tidigare tyckt att jag inte velat vara låst till att när jag vill ta av mig...
2
Svar
32
· Visningar
1 534
Kropp & Själ Solglasögon som ser ut som "vanliga" casual solglasögon men har "sportiga" egenskaper som gör att de även lämpar sig för t ex löpning...
Svar
5
· Visningar
439
Senast: Badtz Maru
·
Kropp & Själ Varför kallar tidningarna och tidsskrifterna det för "Kom iform" när de egentligen menar banta till din "Ideal vikt"? För mig är kom i...
Svar
1
· Visningar
316
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp