Bukefalos 28 år!

Solkraft eller vattenkraft?

Wille

Trådstartare
Jag har på kort tid blivit uppringd av två elförsäljare. Den ena erbjöd solkraft, den andra vattenkraft. Hur pass dålig är vattenkraften jämfört med solenergin? Jag tänker ju att de två kompletterar varandra men om man nu ställer dem mot varandra?

(Jag hatar för övrigt att bli uppringd av försäljare. Tror jag har nixat nummer så fattar inte varför jag blir uppringd.)
 
Vattenkraft är problematisk eftersom den ändrar vattenflöden och hindrar vandringsvägar för fisk etc.
Sol är bättre ur det avseendet men ska ju byggas nånstans och har en del påverkan under uppbyggnad. Den byggs väl nu ut mer än vattenkraften, vet inte hur det kan påverka. Jag väljer sol före vatten.
 

Liknande trådar

Mat Jag tycker mycket om smörgåstårta, men det blir inte så ofta att jag vare sig köper eller gör. Undantaget när jag är i Egypten. Det har...
2
Svar
21
· Visningar
1 424
Senast: WildHorse
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 042
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 843
Senast: Mineur
·
Katthälsa Hej! Min katt Freja utreds just nu för allergi. Har en bra dialog med vet. Hon har lämnat två blodprover, ett för foder och ett för...
Svar
10
· Visningar
1 143
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp