Sommar i P1 2021

Jag lyssnade på Benjamin Ingrosso igår och hade ärligt talat ganska mycket fördomar mot honom, men jag blev positivt överraskad och tyckte att man fick ta del av ett intressant perspektiv. Stackars barn! Inspirerad lyssnade jag sedan på hans syster Bianca från 2018, men där orkade jag faktiskt inte lyssna klart ens en gång.

Tänkte lyssna på Karin Bodin under dagens kvällspromenad. Ser också fram emot Ingrid Carlberg då Svenska Akademien fascinerar mig.
 
Lyssnat på Benjamin, Niclas och Karin.
Lyssnade på B o K rakt i genom men N funderade jag flera gånger på att avbryta då jag började att tappa intresset.
Har nyss lyssnat på halva programmet med Michael Lindgren men vet inte om jag vill höra resten.
 
Har lyssnat på Benjamin, Niklas och MIchael. Jag tyckte Michael var fantastiskt kul att lyssna på. Ingen av de andra var dåliga heller.
 
Har helt förträngt att sommarpratet har startat!

Brukar försöka lyssna på alla men lyssnar inte alltid klart på hela om jag tycker det är dåligt. Gillar att jag oftast blir rejält överraskad av någon som visade sig vara riktigt bra!
 
Denise Rudberg var fascinerande och gripande. Helt klart värd att lyssnas på.
Ingrid Carlberg gör ett väldigt klassiskt Sommar. Pratar soligt och glatt om sitt arbete och liv, med lite politiska slagdängor ovanpå. Trevlig men också lite tråkigt.
 
Har lyssnat på Benjamin, Niklas och Karin. Tycker dom var helt okej allihopa, Niklas var väl kanske lite tråkig. Ingen som stack ut nå super mycket, förutom att jag kände med Benjamin när han pratade vissa delar i sin barndom.
 
Lyssnat på Benjamin, Niclas och Karin.
Lyssnade på B o K rakt i genom men N funderade jag flera gånger på att avbryta då jag började att tappa intresset.
Har nyss lyssnat på halva programmet med Michael Lindgren men vet inte om jag vill höra resten.

Jag tyckte faktiskt det blev bättre och bättre. Var lite ointressant i början för mig.
 
Om jag känner mig själv rätt kommer jag inte lyssna på alla men de 6 första har jag hört. Tycker Benjamins var bra, konfronterades med mina fördomar och det är verkligen inte fel. Karin pratade på ett sätt som var väldigt enkelt att lyssna på och var bäst hittills tillsammans med Denise. Båda mer gripande sammanhängande historier än lite om x och lite om y i mina öron.
 
Ingen som lyssnade på Pfizers forskningschef igår? Jag var bortrest och lyssnade inte, men trodde det skulle bli omdiskuterat. Har tänkt lyssna i efterhand.
 
Ser också fram emot Ingrid Carlberg då Svenska Akademien fascinerar mig.
Där blev jag ju besviken kan man säga. Inte ett pip om Svenska Akademien! Eller missade jag den biten helt på något sätt? Nä, det där var ett tråkigt program tycker jag. Det kändes som att hon la nästan lika mycket tid på att prata om Raoul Wallenberg och Alfred Nobels liv som sitt eget. Hade jag velat lyssna på en podd om dem hade jag letat upp en sådan istället... Men det är kanske jag som är onödigt grinig ;)
 
Dagens sommarprat berörde mig. Kanske inte så konstigt gå jag också fått en ADHD-diagnos i vuxen ålder och gillar att umgås med djur minst lika mycket som med människor, om inte mer.
 
Ingen som lyssnade på Pfizers forskningschef igår? Jag var bortrest och lyssnade inte, men trodde det skulle bli omdiskuterat. Har tänkt lyssna i efterhand.
Mikael Dolsten? Jag lyssnade men det var inte något jag tyckte var speciellt värt att diskutera? Oron i att välja rätt inriktning på sin forskning är lätt att förstå och att de rika länderna måste vara solidariska med fattigare länder känns också helt rimlig.
 
Lyssnade på Ingrid Carlberg lite mer än hälften sen tröttnade jag.

Michael Lindgren lyssnade jag på hela, men var inget speciellt.

Denice Rudbergs var bra tyckte jag!
 
Jag ska ge alla en chans. Benjamin var en riktig egotrip. Men så är jag inte så intresserad av vad kändisar pysslar med. Det kom dock fram en del om honom som jag inte kände till. Niklas Strömstedt var jag också mycket skeptisk till, men han var mycket underhållande och bra. Fredrik Steen var förvånande bra han med.

Jag tycker att det är lite för många journalister och författare i år. Hade önskat ännu lite mer blandat.
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 258
Senast: Rie
·
Äldre Årets viktigaste tråd, såklart! Nu är det inte alls lång tid kvar innan årets säsong drar igång. Vad tror ni om i år? Några favoriter...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 006
Senast: Karfitsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp