Sömmar i Pikeur

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Myself
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 940
M

Myself

Hej!

Köpte för 2 månader ett par Pikeur Ciara ridbyxor och efter några dagar såg jag att dom hade släppt i sömmen i bak 8 cm från linnigen.

Ringde då till henne jag köpt dom hos och fråga, lämnade in dom hos skräddaren och han laga dom fick på 20kr så jag betalade det själv.

Men nu såg jag idag att dom hade gått upp igen ovanför den gammla lagningen. Så man såg igenom men även om jag drar isär tyget vid "rump skodden" så ser man igenom dom lite.

Har jag fått ett måndags exemplar eller är dom inte bättre än så??

Är det ingen som skulle kunna prova att räta ut tyget vid rump skoddningen och se om ni också får som små mellanrum????

Tacksam för svar!

Sv: Sömmar i Pikeur

så kan det bli om byxorna är lite för små.. då sträcks tyget väldigt hårt när man sitter i sadeln.

Det har hänt mig med att mina Pikeurridbyxor gått upp i samma söm som du beskriver. De ridbyxorna var inte för små för mig alls.

Du borde fått ett par nya. Köper man byxor i den prisklassen ska dom hålla ett tag, även om dom är lite små tycker jag. Hur för små byxor kan man köpa menar jag? Får du på dig dom utan problem kan dom inte vara så små....

För små är dom inte, jag provade 40 först och dom var alldes förstora dom hade jag fått skav av:crazy:

Har 38 i dessa:S

När nyss hade köpt dom och innan jag använde dom så hade det ju redan gått upp en söm me det märkte jag ju efter några dagar.

Och nu har dom gått upp igen:S

Har ridit i dom 3 ggr...och även om dom skulle vara för små så kan det väl inte vissa sig så tidigt eller????:S

Låter ju som att du fått tag på ett måndagsexemplar. Gå tillbaka med dem till säljaren och få ett par nya.

låter verkligen som ett måndags exempel... har två par pikuer(lugana o cindy) lugana har jag haft i tre år och är fortfarande hela o sköna. cindysarna har jag haft i ett år och är som gått som nya:D rider med dom minst en gång om dan. tycker du borde få ett par nya, de är inte billiga direk och ska hålla:cool:

Liknande trådar

Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
14 178

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jane Austen eller Jane Eyre
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka