Sommarbete- vad kostar det egentligen??

N

nöjd

Har lite hästar men numera inget eget bete till sommaren (flyttat ifrån 30 tld gräshagar) vad kan man tänkas få betala för det ?
Har bara haft en 1-åring iväg på hingstbete ifjor och fick då betala 1500 för maj-okt. (bra pris eller?!)
Har fått pris på 600 per häst/mån. och då gäller det 1-åriga ston!
Den som har betet är visserligen väldigt duktig och man får ju daglig tillsyn osv. men jag tycker det blir föör dyrt! Vad betalar ni ??
:confused:
 
Sv: Sommarbete- vad kostar det egentligen??

Jag tycker att det är ett bra pris. Betalar själv 1000 Kr/mån.
En häst är ju alltid en häst oavsätt hur gammal den är..
 
Sv: Sommarbete- vad kostar det egentligen??

DYRT? :eek: Det är ju superbilligt!

Jag betalar 700kr/månad och det tycker jag är jättebilligt. :p :)
 
Sv: Sommarbete- vad kostar det egentligen??

Låter superbilligt!

Får själv betala 1400:-/mån, men jag väljer nog ett annat bete
 
Sv: Sommarbete- vad kostar det egentligen??

Det låter som ett bra pris. Min ettåring ska på betet nu i maj och det kostar mig 500 eller 600 per månad. Jag tycker det är lagom.
 
Sv: Sommarbete- vad kostar det egentligen??

Jaha ja välkommen till verkligheten eller???
Tja man är väl bortskämd och naiv men med dagens Eu-bidrag å allt????
:idea: ;)
 
Sv: Sommarbete- vad kostar det egentligen??

250 kr/mån inkl tillsyn. + Kallhyra för stallplatsen i "vinterstallet". En kompis till mig tar från 200 kr/mån beroende på hur mycket tillsyn man vill ha och söker sommargäster. PM:a mig om det är intressant. Vi finns i Kalmartrakten.
 
Sv: Sommarbete- vad kostar det egentligen??

Jag betalar alltid 500:-/månad/häst året om med box och tillgång till ca 6 ha.Det står bara mina hästar i stallet :)
 
Sv: Sommarbete- vad kostar det egentligen??

Förr om åren har jag och en till hyrt eget bete, och betalat 1000:-för hela betessäsongen(3-4 månader). Då har vi fått sköta allt själva såsom tillsyn och fylla på vatten.

I år står jag inackorderad (sommarbete finns på gården)och om jag inte minns fel så kommer vi betala 600:-/mån för själva betet..Men jag är inte helt hundra :o
 
Sv: Sommarbete- vad kostar det egentligen??

600:- låter väl rätt normalt. Jag har haft olika slags beten, bete gratis, bete för 200:-/mån och bete för 500:-/mån. I alla priser har stall/box ingått. Förutom den för 200:-, för då hyrde vi in oss i granngården en bit bort från stallet, och var då tvungen att ta med alla grejjor i bilen när man åkte dit.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 722
Senast: lil-sis
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 370
Senast: moonstruck
·
Avel Nu tänker jag inte på urvalet av avelsdjur, det har diskuterats i andra trådar. Utan på vilka förutsättningar man bör ha, för att kunna...
2
Svar
32
· Visningar
5 559
Senast: lilith
·
Hästhantering Nu behöver jag Bukes hjälp här i mina egna tankar och ångest, kan vara så att jag har lagt tråden helt fel. Som det ser ut nu så går...
Svar
6
· Visningar
1 619
Senast: Caress
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp