Sommarens to-do

Tror det var förra sommaren jag fick ett bra tips här på buke som breddade min comfort zone. Tipset var att sätta upp som mål att besöka exempelvis 5 nya badplatser under sommaren. Eller 5 nya museum eller vad som nu passar en själv bäst.

Vi badar mycket, men det blir ofta på samma ställen så det var en kul utmaning både för att bli mer påhittig i närområdet, men också ta sig tiden att göra en avstickare när man är ute och far i andra ärenden.

Superbra tips!
 
Men har börjat på nytt projekt, -lokala sevärdigheter, de där man aldrig sett men alla turister varit på fem gånger, avverka en efter en :)

Håller med om den där! Vissa saker är liksom "för nära" så man inte vart där sen skolan... om ens då. Jag har också såna på min lista.
Tror det var förra sommaren jag fick ett bra tips här på buke som breddade min comfort zone. Tipset var att sätta upp som mål att besöka exempelvis 5 nya badplatser under sommaren. Eller 5 nya museum eller vad som nu passar en själv bäst.

Vi badar mycket, men det blir ofta på samma ställen så det var en kul utmaning både för att bli mer påhittig i närområdet, men också ta sig tiden att göra en avstickare när man är ute och far i andra ärenden.

Åh, kan det ha varit jag kanske? Jag fick träningsförbud 2020 så fick hitta på nåt annat, så bestämde mig för tio nya badplatser och nu hänger det kvar varje sommar, jättekul!

@Voeux Kul! Jag brukar också ha en sommarlista (och vinter) och där är saker som de tio badplatserna, morgondopp, nattbad, nattcykling, nattpromenad, paddla kajak, lokala sevärdheter t ex utkiksplatser mm
 
* återuppta Skåneledsvandrandet i kombination med att använda kameran. Minst en etapp på varje led! (det är sex olika leder)
* ha en sommarfest i trädgården
* åka till en ö
* gå på konsert-/er
* besöka någon visningsträdgård
* titta på hästtävlingar (inte bara Falsterbo utan åka till någon lokal/regional)
* testa nya glassrecept
* och rida in en häst :)
 
Senast ändrad:
Den har sommaren ska jag ta det lungt och mest bara ta dagen som den kommer. Jag ska dock mala klart staketet sa fort som mojligt, medan det ar torrt och vi har svala mornar.

Jag har lovat barnbarnen att aka till kusten med husbussen over natten sa de far en hel dag pa beachen.

Jag har ocksa lovat att hjalpa en granne med traning for deras Malle mix. En mycket sot och ganska liten hund som behover lara sig allt ... inklusive att ga i koppel. Den ar inte alls lika misstanksam som de mallar jag traffat, sa det blir nog inte sa besvarligt utan mest kul.
 
Jag har inte en så jättelång to do-list egentligen, men det som är på den är sådant som jag verkligen vill göra.

Vandra minst två dagar i streck och sova i mitt underbara tält, minst 2-3 gånger den här sommaren. Förhoppningsvis väldigt många fler gånger.
Fotografera hundarna på fina platser i soluppgång och solnedgång.
Vara så mycket på lure coursing som det bara går.
Snorkla! Massor! (eventuellt lära mig fridyka också)
Klättra, utomhus då.

Eh ja. Kort sagt vara utomhus så mycket det bara går, hela sommaren. Att jag alls köpte tält från första början var för att jag en sommardag för några år sedan kände en sådan otrolig sorg över att behöva gå tillbaka hem från den låååånga hundpromenad vi då var ute på. "Tänk om jag hade haft ett tält, då hade vi inte behövt gå hem!" och sedan blev det så.
 
  • Tälta med äldsta dottern i trädgården för att testa
  • (Om ovanstående går bra, tälta ute i skogen med hela familjen)
  • Åka på fler turer med turbåtarna som går här
  • Åka buss
  • Ordna en riktig överdådig picknick och ta med min familj (alltså mina föräldrar och syskon) på utflykt
  • Åka till nöjespark och bo på camping
  • Fånga en fisk
  • Åka tåg
  • Någon slags utflykt med äldsta dottern och min mamma som innefattar en övernattning, något oklart vad
  • En utflykt till en park i närheten med min pappa och bägge barnen
  • Träffa barnens kusiner
  • Lasta in barnen i vår nya vagn och vandra på alla tillgänglighetsanpassade vandringsleder i närheten
  • Ta fler "hitta ut"-kontroller
  • Skörda och äta egenodlad potatis
En sak som jag bockat av på listan är att äntligen ha en mysig sommarfest i trädgården, har bott här i tio år utan att lyckas men nu blev det av!
 
Kul tråd ☀️👌

Försöker också mig på en lista per säsong med roliga saker och uppdaterar gärna löpande

Just nu har jag

-Fiska krabbor, både med små barn från kanten och med riktig bur (vad en sån nu heter)
-Och då kommer nästa punkt, laga nått gott med egenfångad krabba 😁
- Ha kräftskiva i trädgården i sommarhuset
- Ta med barnen på ponnyridning
- Odla massor med goda bär
- Bara stressa ner och chilla i hängmattan utan planer.. gärna flera dagar 😄
- Snorkla
- Gå tur i ett eller flera naturreservat
- Ut i skogen och plocka blåbär, vi har massor runt oss men har aldrig plockat tillräckligt mkt för att göra något typ en paj lr så men i år! + Nu är väl det kanske höst/sen sommar men vill även plocka svamp
- Låna böcker på biblioteket om naturen och gå å utforska med förstoringsglas och kikare tillsammans med barnen
- Hitta några roliga, för mig, nya örter att ha i kruka+ laga mat med
- Bara generellt vara lite mer social med andra familjer och fråga om folk vill bli med ut på saker vi ska hitta på
- Vill försöka få till en god paella med sån där god bränd botten men är osäker på om detta blir verklighet då det känns väldigt jobbigt att diska pannan efteråt 😆🙈
 
Jag har en lista, eller sommarens bucketlist utöver min bucketlist som jag började skriva i höstas

En del av de saker jag har.
Min egna bucketlist:
Vandra del 2 och del 3 på en pilgrimsled. (Del 1 gick jag på påskafton).
Klättra på hinderbana (ligger delvis nere pga nedlagd träning)
Odla kryddor i fönstret (pågår).
Övernatta i långhus på Ekehagens forntidsby med 2 av barnen.

Sommarens bucketlist:
Tälta med barn (1 barn kvar)
Tälta på egen hand (har eventuellt en plats).
Klättra på Upzone med äldsta barnet
Läsa mer böcker, helst i skogen eller på stranden
Utforska mer naturreservat
Åka till High chaparall med barnen
Åka till Liseberg med barnen (klar).
Bada på kommunens utebad
Bada på klippor med barn och utan

Inser att jag kan skriva ihop dessa :rofl:
 
Helgen i Norge med maken avklarad och vi har haft det helt fantastiskt bra :love: Även köpt tält så campa på nåt sätt kommer det blir också.


Det jag har just nu på min "lista" som jag ser fram emot är :

  • Helg i Norge med maken och fira 10 år som gifta (vi åker i morgon)
  • Minisemester på kusten med familjen
  • Långritt med min kompis
  • Trevligt midsommarfirande med fina vänner
  • Få in nog med hö så det räcker till alla fem hästar
  • Bockpremiären
  • Kunna plocka fina buketter i mina egna rabatter
  • Skulle vilja sova en natt i skogen med familjen. Hängmatta eller tält.

Det är höjdpunkter under sommaren som jag ser fram emot. Sen kan det få bli svalt och höst :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är bipolär med problem mer åt det depressiva hållet än det maniska. De maniska perioderna är snarare lite effektiva avbrott i en seg...
Svar
12
· Visningar
971
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp