Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och då skrattar man lite åt alla inbillade symtom man haft medan man försökt bli gravid. Det finns liksom ingen tvekan då man känner som du gör nu.:laugh:

Exakt! Alla månader man gått och känt efter liksom "Jo men nog mår jag lite illa, lite ömma bröst?" Nu som sagt är det inte direkt nått man behöver känna efter för att känna av, haha!

Jag tror tröttheten kommer avslöja mig, typ. Är lite "känd" på jobbet för att verkligen alltid vara pigg och ha massor av energi. Igår höll jag på att somna framför datorn, spenderade kvällen i soffan och gick och la mig 21.30. :cool:
 
Jag har längtat så efter att få vara gravid, har varit utan skydd sen juni förra året och äntligen blivit gravid. Har pco-s så har väl trott att jag inte kan bli gravid på naturlig väg.
Men nu när jag väl är gravid så mår jag skit! Illamående och ingen ork alls. Äter lergigan nu, som hjälper över förväntan, men jag blir ju så jäkla trött av tabletterna. Igår gick jag upp och åt tre gånger och sov resten av dagen, helt slut! Känner mig bitter eftersom det inte var såhär jag hade tänkt mig att det skulle vara. Går hela tiden runt med oron att jag kommer få missfall, eller att bebisen är död i magen.
Skulle så gärna vilja stänga av hjärnan och bara vara glad över att vara gravid...

Skriver in mig på listan

Juni
2/6 - Terqa, andra barnet, 33 år
8/6 - Emelie381, första barnet, 23 år
17/6 -Kecipeyniri, första barnet, 31 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
29/6 - Bubble första barnet 29 år

Juli
5/7 - nygravidtjej, andra barnet
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27 år
8/7 - MikaTela, första barnet, 27 år
11/7 - Maria123, första barnet, 30 år

Augusti
 
Nojig deluxe.
Hade ganska ont i mage o rygg igår o sen försvann allt. Även känslan av att vara gravid. Eftersom jag inte har trott på att jag ens var gravid från början så ska jag göra ett vul i em. Hoppas att magkänslan har fel o att det bara skiljer så pass mycket från förra graviditeten. Då mådde jag illa, hade sjukt ont i brösten en vecka innan bim o kunde gå o lägga mig vid 19....
Det enda jag ev har känt nu är att jag sover sämre o är lite varmare
 
Nojig deluxe.
Hade ganska ont i mage o rygg igår o sen försvann allt. Även känslan av att vara gravid. Eftersom jag inte har trott på att jag ens var gravid från början så ska jag göra ett vul i em. Hoppas att magkänslan har fel o att det bara skiljer så pass mycket från förra graviditeten. Då mådde jag illa, hade sjukt ont i brösten en vecka innan bim o kunde gå o lägga mig vid 19....
Det enda jag ev har känt nu är att jag sover sämre o är lite varmare

Hoppas det går bra idag :)
Jag har själv inför varje ul jag gjort (har blivit en del) trott att det inte står rätt till därinne fast allt sett bra ut varje gång. Så magkänslan är inte alltid att lita på!
 
Nojig deluxe.
Hade ganska ont i mage o rygg igår o sen försvann allt. Även känslan av att vara gravid. Eftersom jag inte har trott på att jag ens var gravid från början så ska jag göra ett vul i em. Hoppas att magkänslan har fel o att det bara skiljer så pass mycket från förra graviditeten. Då mådde jag illa, hade sjukt ont i brösten en vecka innan bim o kunde gå o lägga mig vid 19....
Det enda jag ev har känt nu är att jag sover sämre o är lite varmare

Så hade jag också ett par gånger i början. Så pass ont i magen och ryggen att jag låg med vetekudde på kvällen och sedan försvann det. Myten säger att om du mår bra i början är det en pojke ;)
 
Hur har Halloweenfirandet gått för er? Hittade ni någon bra "ursäkt"? :) För min del blev det väldigt lugnt, jag och sambon firade min födelsedag genom att gå ut och äta tre-rätters middag. Efter det var jag så trött att jag trodde jag skulle somna vid bordet. Så vi åkte hem, åt tårta och såg "Downton Abbey" och gick och la oss. Vilka festprissar... :D

Tröttheten har verkligen slagit till. Jag är så trött och hjärnan känns som ett mos. Ändå drömmer jag mycket konstiga drömmar och vaknar tidigt (för att vara mig). Hur är det för er andra med sömn och trötthet?

Jag drack alkoholfritt vin och en alkoholfri drink ute på krogen, tror inte nån märkte något! :) Men då brukar jag inte dricka så värst mycket annars heller.
 
Vad många nya roligt! :) Grattis till er alla!

Jag var på VUL idag, allt såg normalt ut sa hon dock såg man bara fostret som en liten prick och inga hjärtslag än men det är nog för tidigt (v5+6 trodde hon jag var i).

Fick en ny tid för VUL om 4 veckor, tyckte det kändes länge!
 
Alltså jag blir avundsjuk på er som får gå på massa ultraljud. I mitt landsting är det bara RUL som görs, och jag har sån ångest över att kanske då till v18 och tro att jag är gravid, tänk om det dör nånstans på vägen då. Och så är man helt förväntansfull inför RUL och så är det tomt. Katastroftankar, ja lite kanske. Skulle vilja få komma på ett VUL jag med..
 
Alltså jag blir avundsjuk på er som får gå på massa ultraljud. I mitt landsting är det bara RUL som görs, och jag har sån ångest över att kanske då till v18 och tro att jag är gravid, tänk om det dör nånstans på vägen då. Och så är man helt förväntansfull inför RUL och så är det tomt. Katastroftankar, ja lite kanske. Skulle vilja få komma på ett VUL jag med..

Jag förstår dig! Jag sa helt enkelt att jag var orolig eftersom jag haft missfall innan. Sen fick jag stå på mig för att få ytterligare ett om 4 veckor så det görs ju normalt sett inte.

Men om man inte får göra inom landstinget så kan man ju göra VUL på en privat klinik kanske kan vara en ide? :)
 
Alltså jag blir avundsjuk på er som får gå på massa ultraljud. I mitt landsting är det bara RUL som görs, och jag har sån ångest över att kanske då till v18 och tro att jag är gravid, tänk om det dör nånstans på vägen då. Och så är man helt förväntansfull inför RUL och så är det tomt. Katastroftankar, ja lite kanske. Skulle vilja få komma på ett VUL jag med..

Har du möjlighet att betala för ett ultraljud så gå och gör ett privat! Det är så himla värt det att få se att allting är bra.
Vi gjorde KUB på en privatklinik och betalade eftersom det inte erbjuds i min ålder, vi gjorde det dels för att veta om eventuella "fel" och för att faktiskt få bekräftat att det var en kotte överhuvudtaget! Efter det kändes allt mycket bättre :)

Som ett litet tillägg är det ju dock vettigt att försöka hålla sig tills man är i en vecka då man kan se hjärtslag! Det är nog mer lugnande än att man bara ser att det är "något" för att det är för tidigt.
 
Alltså jag blir avundsjuk på er som får gå på massa ultraljud. I mitt landsting är det bara RUL som görs, och jag har sån ångest över att kanske då till v18 och tro att jag är gravid, tänk om det dör nånstans på vägen då. Och så är man helt förväntansfull inför RUL och så är det tomt. Katastroftankar, ja lite kanske. Skulle vilja få komma på ett VUL jag med..

Precis så tänker jag också, så du är inte ensam. Jag tänker göra kub-test, i mån av tid då det i mitt landsting erbjuds till kvinnor över 35, men får jag inte göra det så tänker jag betala och få ul privat. Skulle vara en sån lättnad att bara se att det lilla livet lever :)
 
Allt såg ju självklart bra ut :) så nu kan jag slappna av lite! Ringde en privat klinik, förra graviditeten hade jag så sjukt ont o ringde min vanliga gyn o då var det inga problem heller. Nu det tre veckor till nästa UL :love:

Gör man 2 i en normal grav? Jag fick ju göra 5 sist med det tidiga.
 
Alltså jag blir avundsjuk på er som får gå på massa ultraljud. I mitt landsting är det bara RUL som görs, och jag har sån ångest över att kanske då till v18 och tro att jag är gravid, tänk om det dör nånstans på vägen då. Och så är man helt förväntansfull inför RUL och så är det tomt. Katastroftankar, ja lite kanske. Skulle vilja få komma på ett VUL jag med..

Tycker det är länge att vänta till v 18. Kan det inte vara andra fel som kan upptäckas tidigare? Menar om det är nåt allvarligt fel på fostret, eller hur tidigt kan man se det?

Finns det ingen privat du kan göra på? Min gick under landstinget så kostade 300, väl värt att betala för att få lite frid i kroppen :)
 
Så roligt att vi blir fler och fler :bump: grattis @SummerBreeze, @Maria123 och @Emelie381 och välkomna till tråden!

Idag träffade jag och min man BM för första gången. Om allt är som det ska går jag in i vecka 9 imorgon så vi var där för hälsosamtal. Vi pratade i en timme och måste säga att jag blev positivt överraskad - gillade barnmorskan mycket och vi pratade verkligen om allt mellan himmel och jord. Jag tyckte det kändes så skönt att kunna prata med någon utomstående och förtroendeingivande - långt ifrån familjelivstrådar och domedagsartiklar. Det var inte jättemycket nytt, jag fick fylla i ett formulär om alkohol och sen pratade vi om kost och motion, symptom (och i mitt fall avsaknaden av symptom), mående, livsstil och om hur rutinerna ser ut och vad som händer härnäst. Det var en privat klinik, men de gör inga tidiga ultraljud så nu har jag precis bokat in ett ultraljud på en annan klinik nästa helg då jag gärna vill få graviditeten bekräftad innan vi reser till min mans familj.

I början av december ska vi träffa BM igen för att lämna blodprov och (förhoppningsvis) lyssna på hjärtljud. Oj, vad veckorna går långsamt!
 
Nu har jag bokat tid för första möte, det är bara infomötet dock. 1 december var första tiden dom hade här.
 
Nu har jag bokat tid för första möte, det är bara infomötet dock. 1 december var första tiden dom hade här.

Borde kanske också ringa och boka en första tid nu, måste kolla upp telefontider!
Tycker det känns helt sjukt att man inte ska få något "bekräftat" innan UL i vecka 16-20 eller vad det nu är här! Undrar om man kan tjata sig till ett vul.. :angel:
 
Borde kanske också ringa och boka en första tid nu, måste kolla upp telefontider!
Tycker det känns helt sjukt att man inte ska få något "bekräftat" innan UL i vecka 16-20 eller vad det nu är här! Undrar om man kan tjata sig till ett vul.. :angel:

Ja det var verkligen dåligt med tider nu så är glad att jag inte drog ut på det längre.
 
Usch, jag är så fruktansvärt nojig. Kommer aldrig kunna slappna av känns det som. Först all stress över att inte bli gravid på lång tid av försök, och nu när jag väl är gravid är jag jättenervös.

Fram till idag har jag haft massor av symptom på graviditeten. Illamående, onda bröst, växtvärk, halsbränna.

Idag känner jag ingenting, förutom trötthet. Är så rädd att det typ inte är nått längre. :cry:

Gick för övrigt in i v.6 idag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
2
Svar
21
· Visningar
1 505
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
888
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 113
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 404
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp