Sommarföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderade på att vänta att ringa tills jag är i v 7-8.
Jag har dock min bästa vän som "mentor" under min grav och hon själv väntar sitt tredje barn på kort tid.
 
Här där jag bor är de 4veckors väntetid till inskrivning som brukar ske v 8-13 nångång så jag skulle ringa ungefär när som helst :).
 
Nu har vi fått tid till ett UL den 25/11
Efter det skrivs vi över till vanliga bm.
Är det någon som har berättat nåt för någon annan än sambon?
 
Stort grattis och välkommen till tråden @nygravidtjej

Låter som det är fler än jag som haft en bra helg!
Det är konstigt, jag trodde jag skulle märka väldigt väl när jag blev gravid, men om det inte var för plusset på graviditetstestet (hm, testen :angel:) och utebliven mens så skulle jag inte tro att jag är gravid. De symtom jag känner skulle lika gärna kunna bero på annat, typ magkatarr. Det gör mig lite nojig och orolig över att det ska vara någonting som är fel, även om jag så klart är tacksam över att må bra. Jag vet ju att det finns de som mår väldigt dåligt.Men nu är det bara två veckor kvar till första träffen med barnmorskan och förhoppningsvis känns det bättre efter det. Jag hoppas att det går bra för dig på torsdag @Kecipeyniri , du får hemskt gärna berätta hur det sedan :) Å tack så mycket för grattishälsningen!
 
Nu har vi fått tid till ett UL den 25/11
Efter det skrivs vi över till vanliga bm.
Är det någon som har berättat nåt för någon annan än sambon?

Jag och min sambo har valt att inte berätta för någon förrän efter KUB-testet. Vi bor ganska långt från våra familjer så vi kommer att berätta till jul, när vi åker och hälsar på dem. Vi ska göra KUB-test i mitten av december och tänkte rama in ultraljudsbilden och ge de blivande mor/farföräldrarna i julklapp. Det ska bli roligt att se deras ansiktsuttryck när de öppnar paketen :D Skulle någonting gå fel innan dess kommer vi nog att berätta det för dem innan jul. Alla gör dock olika och ingenting är mer rätt eller fel.
 
Jag och min sambo har valt att inte berätta för någon förrän efter KUB-testet. Vi bor ganska långt från våra familjer så vi kommer att berätta till jul, när vi åker och hälsar på dem. Vi ska göra KUB-test i mitten av december och tänkte rama in ultraljudsbilden och ge de blivande mor/farföräldrarna i julklapp. Det ska bli roligt att se deras ansiktsuttryck när de öppnar paketen :D Skulle någonting gå fel innan dess kommer vi nog att berätta det för dem innan jul. Alla gör dock olika och ingenting är mer rätt eller fel.

Tack och grattis själv ☺
Vi tänkte också berätta vid jul först men eftersom vi träffar min familj nästan dagligen så tror jag inte att jag kan dölja det så länge, blir ju v 13 då o tycker redan att det syns utan kläder så vi ska berätta för våra föräldrar nästnästa helg när sambons familj kommer o hälsar på. Vi resonerar lite som att händer det nåt så kan dom lika gärna veta så slipper man ta upp det också. Vi har lyckats hålla FET hemlig iaf så dom misstänker nog inget iaf
 
När "ska" man ringa BM egentligen..?
Vi får vänta i 3 veckor innan vi får tid och jag ringde i v. 6. Vi har alltså första träffen om två veckor och då bokar de in tid för KUB, men jag har redan "förvarnat" dem om att vi vill göra KUB. Kort och gott, det kan vara bra att ringa ganska tidigt eftersom det kan vara några veckors väntetid.
 
Tack och grattis själv ☺
Vi tänkte också berätta vid jul först men eftersom vi träffar min familj nästan dagligen så tror jag inte att jag kan dölja det så länge, blir ju v 13 då o tycker redan att det syns utan kläder så vi ska berätta för våra föräldrar nästnästa helg när sambons familj kommer o hälsar på. Vi resonerar lite som att händer det nåt så kan dom lika gärna veta så slipper man ta upp det också. Vi har lyckats hålla FET hemlig iaf så dom misstänker nog inget iaf

Det är onekligen lite lättare att dölja det när man inte ses så ofta ;) Som sagt, inget är mer rätt eller fel när det gäller att berätta för familjen och det finns fördelar och nackdelar både med att berätta tidigt och berätta senare. Man får helt enkelt göra det som känns bäst för en. Jag längtar tills vi ska berätta för jag tror att de kommer att bli väldigt överraskade.
 
Jag funderade på att vänta att ringa tills jag är i v 7-8.
Jag har dock min bästa vän som "mentor" under min grav och hon själv väntar sitt tredje barn på kort tid.
Har du äntligen blivit gravid nu? :) har inte alls hängt med. Grattis! Håller tummarna!
 
Nu har vi fått tid till ett UL den 25/11
Efter det skrivs vi över till vanliga bm.
Är det någon som har berättat nåt för någon annan än sambon?

Jag har berättat för min närmsta vän.
Kommer troligen berätta för mina föräldrar nästa vecka "strax innan jag går in i v. 7.
 
När har ni tänkt berätta på jobbet?
Det är nog min största fundering just nu.
Jag själv är bara timvikarie på ett äldreboende.
 
När har ni tänkt berätta på jobbet?
Det är nog min största fundering just nu.
Jag själv är bara timvikarie på ett äldreboende.

Jag har berättat för min närmsta chef, men det var bara för att jag gjorde ivf o behövde ändra om i schemat för att få det att funka, samt med bruttolöneavdrag eftersom vi bekostade det själva ☺
 
Ny användare, läst mycket på buke tidigare.
Idag är jag gravid i v 9+0 efter att ha försökt bli gravid i över ett år.
Varit sjukskriven den senaste veckan pga illamående, spytt varje dag senaste 2 veckorna, äntligen fått Lergigan utskrivet och verkar funka okej.
Funderar också mycket på när man ska berätta på jobbet (chefen vet redan då jag varit sjukskriven) för kollegorna, dom undrar ju varför jag varit borta.. Så kluven, vill egentligen vänta så länge som möjligt så jag vet att allt är bra med bebis.
 
Vi kommer att berätta för min familj och sambons familj omkring jul, och närmsta chefen kommer nog få veta nånstans innan julledigheterna.
 
Har varit så orolig sista tre dagarna för jag känner typ ingenting. Lite molvärk till o från men inget annat. Är iofs bara i v6 men förra graviditeten så var jag redan illamående, sjukt trött o ont i tuttarna. Hade jag inte fått fem positiva test så hade jag undrat om jag verkligen är gravid
 
Skaffat anonymt nick och skriver in mig på listan.. :nailbiting:
Plussade igår och vet väl inte riktigt hur jag ska hantera det, trodde inte det skulle ske så snabbt! (Första försöket)


Juni

2/6 - Terqa, andra barnet, 33 år
17/6 - Kecipeyniri, första barnet, 31 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
29/6 - Bubble första barnet 29 år

Juli
5/7 - nygravidtjej, andra barnet
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27 år
8/7 - MikaTela, första barnet, 27 år
11/7 - Maria123, första barnet, 30 år

Augusti
 
Halloj! Tänkte jag kunde smyghänga här lite om det går för sig ;)

Jag är gravid i snaaaart v12 och mitt nuvarande datum för bf är 29/5 men ska på kub nästa fredag och eventuellt så ändras mitt datum då och det kan ju lika gärna bli i juni :)

I vårtråden så är ju många redan rätt långt gångna så kan ju vara kul att hänga lite med er här som inte är fullt lika långt fram i planeringen om man säger så!
 
Alltså, haha. Jag har typ alla gravidsymptom som existerar känns det som. Illamående, halsbränna, rätt rejäl molvärk, trötthet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
2
Svar
21
· Visningar
1 495
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
888
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 113
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 404
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp