Sommarföräldrar 2022

Skulle vilja få in lite träning i vardagen med bebis men när jag äntligen får lite tid över är det ju tusen saker som ska fixas hemma eller så vill jag bara vila pga dålig sömn under natten. Går ju en del promenader med hunden men känns som kroppen skulle behöva bygga lite muskler också. Fick i alla fall med mig de stora barnen på någon form av träningspass light i vardagsrummet nyss medan bebis sover, alltid något 🤷‍♀️

Tränar ni andra något och i så fall vad och hur?
Jag var med i en liten träningsgrupp för mammor (10 pass) i höstas. När jag var i Sverige försökte jag gå på Body Balance eller någon sorts yoga ibland men svårt att ta sig tiden tycker jag! Här i Frankrike försöker jag köra yoga hemma ibland, och vi besöker badhuset en gång i veckan och då simmar jag lite längder. Blir minst en kort promenad per dag eftersom hon tenderar att somna bäst och snabbast så 😂

Nu när bebis och sambo varit sjuka har jag inte kört yoga på ett tag, och ryggen börjar knasa nästan direkt 🙃
 
Jag promenerar ca 5 dagar i veckan och rider oftast en gång. Bör dock inte promp/rida mer än 30 min åt gången då min kropp är i uselt skick efter graviditeten. Har fått enkelt träningsprogram av naprapaten som jag bör göra varje dag. Tar ca 20 min. I början hade jag svårt att ta mig tid, just för allt annat man vill göra men nu försöker jag verkligem, då jag vill minimera smärtan och kunna öka promenader och ridning, samt orka med barnen!

Skönt att du tar dig tid, jag borde verkligen prioritera det. Men promenader tar jag nästan varje dag vilket är jätteskönt! Det är den där andra träningen som borde bli av också.
 
Jag var med i en liten träningsgrupp för mammor (10 pass) i höstas. När jag var i Sverige försökte jag gå på Body Balance eller någon sorts yoga ibland men svårt att ta sig tiden tycker jag! Här i Frankrike försöker jag köra yoga hemma ibland, och vi besöker badhuset en gång i veckan och då simmar jag lite längder. Blir minst en kort promenad per dag eftersom hon tenderar att somna bäst och snabbast så 😂

Nu när bebis och sambo varit sjuka har jag inte kört yoga på ett tag, och ryggen börjar knasa nästan direkt 🙃

Låter jättehärligt! Simning är ju toppen 👍 Sån träning med bebis kikade jag också på men så var de stora barnen sjuka så mycket och fick vara hemma så det blev svårt att planera.
 
Skönt att du tar dig tid, jag borde verkligen prioritera det. Men promenader tar jag nästan varje dag vilket är jätteskönt! Det är den där andra träningen som borde bli av också.
Jag önskar att det skulle räcka med promenaderna för att stärka min kropp, jag ogillar verkligen att träna. Men jag ogillar ännu mer att ha så ont att jag knappt kan röra mig. Så jag mer eller mindre måste träna!
 
Nu ska jag i alla fall tvinga ut mig själv på en promenad med bebis och hund, det kommer vara skönt när det är klart men helst skulle jag vilja ta in på hotell och sova ostört en natt istället 😂
 
Skulle vilja få in lite träning i vardagen med bebis men när jag äntligen får lite tid över är det ju tusen saker som ska fixas hemma eller så vill jag bara vila pga dålig sömn under natten. Går ju en del promenader med hunden men känns som kroppen skulle behöva bygga lite muskler också. Fick i alla fall med mig de stora barnen på någon form av träningspass light i vardagsrummet nyss medan bebis sover, alltid något 🤷‍♀️

Tränar ni andra något och i så fall vad och hur?

Promenader blir det men oftast med måånga stopp eftersom treåringen går/cyklar med. Sedan har jag stallet med mockning och ridning i princip varje dag, men ridningen är inte mycket till träning just nu eftersom hästen är under igångsättning efter en skada. Känner mig stel och svag, så jag har börjat med yoga framför youtube... Kört i ett par veckor nu i alla fall, ca 30 min varje/varannan dag. Skitstörigt ihop med barn och hund som klättrar på en, men underbart när jag lyckas få till ett pass ifred - vilket typ bara går i stallet. Betonggolvet är kallt och lysrören är inte särskilt behagliga men man ska inte vara knusslig. 😆 Det bästa har varit de ytterst få gånger bebis somnat i vagnen och treåringen suttit och lekt i sandlådan eller i någon lerpöl, och jag kunnat köra yoga bredvid. Blir ännu bättre framåt våren tänker jag, när marken inte är så himla blöt.
 
Promenader blir det men oftast med måånga stopp eftersom treåringen går/cyklar med. Sedan har jag stallet med mockning och ridning i princip varje dag, men ridningen är inte mycket till träning just nu eftersom hästen är under igångsättning efter en skada. Känner mig stel och svag, så jag har börjat med yoga framför youtube... Kört i ett par veckor nu i alla fall, ca 30 min varje/varannan dag. Skitstörigt ihop med barn och hund som klättrar på en, men underbart när jag lyckas få till ett pass ifred - vilket typ bara går i stallet. Betonggolvet är kallt och lysrören är inte särskilt behagliga men man ska inte vara knusslig. 😆 Det bästa har varit de ytterst få gånger bebis somnat i vagnen och treåringen suttit och lekt i sandlådan eller i någon lerpöl, och jag kunnat köra yoga bredvid. Blir ännu bättre framåt våren tänker jag, när marken inte är så himla blöt.

Låter som vi har lite samma förutsättningar för träning med barn och hund som klättrar på en 😄 Skulle göra armhävningar igår och då la sig hunden under mig 🙃 Våren ja, hoppas det känns lite enklare och mer motiverande då.

Fick iaf till en promenad igår på 6 km, välbehövligt helt klart! Idag ska vi mest överleva dagen igen med tre förkylda barn…
 
Nu har bebis fått feber också. Han vill absolut inte ligga ner i egen säng så nu väntar jag på att sambon ska lägga storasyskonen så jag kan smyga ut till vardagsrummet. Höjden av mys ändå, att få sitta med en bebis i famnen 😍 Ser dock inte fram emot natten… vi som redan sovit dåligt pga hostiga barn skulle verkligen behöva en bra natt.
 
Nu var det ett tag sedan jag skrev något. Jag loggades ur och glömde lösenordet och kunde inte återställa. 🙃

Hur som helst, bebis fyller sju månader snart och jag tycker att det börjar gå lite bättre. Januari kändes som rena döden dock men februari kom med en lättare känsla.

Vi håller på att träna på att sova i vagn, det kommer underlätta mycket om det blir att fungera. Det blev mycket bättre när vi bytte till sittdel, då blev vagnen helt ok att sitta i tyckte han.

Just för tillfället har vi magsjuka, vi får se om bebis klarar sig. 😬

Det känns lugnare med storebror också. Vi har haft en kämpig period där han gjort allt han inte får och gjort tvärt emot allt man säger, men nu tror jag vi är påväg ur det. Så dränerande på energi det varit. Storebror och lillebror har börjat skratta tillsammans mycket så det är fint. Bäst är när storebror leker tittut med honom, det tycker han är jättekul. :heart
 
Tidig uppstigning idag kl 05, MEN, han sov hela natten i sin egen säng utan ett knyst! Vet att det aldrig kommer ske igen så nu firar vi 😃
Vi går upp runt 5 varje morgon, jag och Carl! Eller, nu ljög jag, idag skickade jag upp pappan. Men jag är i regel morgonpigg så tycker inte alls det är konstigt att gå upp vid fem 😂 dock avis på att bebis sov i sin säng! Mina ammar fortfarande på natten och samsover. Vi måste bygga ut först, innan de kan få egna sängar! Men måste försöka fasa bort nattamningen åtminstone. Bökigare dock med två!

Vi var till barnakuten igår med Carl, helt onödigt men ingen vågar råda till något på telefon. Och det går inte att få tag i barnmottagningen där han redan är inskriven, om man behöver hjälp efter telefontid. Vårdcentralen tar heller inte emot barn under ett år… så vi åkte 12 mil tor för att en sjuksyrra skulle säga ”köp hem allergimedicin, ring barnmottagningen imorgon”.
Han fick rejäla nässelutslag efter att ha ätit torsk med äggsås…
 
Vi går upp runt 5 varje morgon, jag och Carl! Eller, nu ljög jag, idag skickade jag upp pappan. Men jag är i regel morgonpigg så tycker inte alls det är konstigt att gå upp vid fem 😂 dock avis på att bebis sov i sin säng! Mina ammar fortfarande på natten och samsover. Vi måste bygga ut först, innan de kan få egna sängar! Men måste försöka fasa bort nattamningen åtminstone. Bökigare dock med två!

Vi var till barnakuten igår med Carl, helt onödigt men ingen vågar råda till något på telefon. Och det går inte att få tag i barnmottagningen där han redan är inskriven, om man behöver hjälp efter telefontid. Vårdcentralen tar heller inte emot barn under ett år… så vi åkte 12 mil tor för att en sjuksyrra skulle säga ”köp hem allergimedicin, ring barnmottagningen imorgon”.
Han fick rejäla nässelutslag efter att ha ätit torsk med äggsås…

Vi samsover också och liggammar, vet inte vad som hände inatt men jag förutsätter att vi är tillbaka i gamla rutiner snarast 😁 Skulle dock också vilja fasa ut liggamningen, i förrgår bet han mig något jävulskt så det gör jätteont att amma på ena bröstet.

Trist med akuten och att ni fick åka så långt i ”onödan”. Vår bebis fick också nässelutslag igår kväll, väldigt oklart varför.
 
Läskigt med nässelutslag, men skönt att det gått bra! Här är ingen dag den andra lik just nu, så vi har svårt att få in rutinen med lunch och kvällsvälling varje dag. Vissa dagar blir det bara amning för det passar bäst den dagen 😅

Lite stressad, för ska ju börja jobba igen sista halvan av april, men det löser sig nog
 
Vi samsover också och liggammar, vet inte vad som hände inatt men jag förutsätter att vi är tillbaka i gamla rutiner snarast 😁 Skulle dock också vilja fasa ut liggamningen, i förrgår bet han mig något jävulskt så det gör jätteont att amma på ena bröstet.

Trist med akuten och att ni fick åka så långt i ”onödan”. Vår bebis fick också nässelutslag igår kväll, väldigt oklart varför.
För oss var det väldigt kopplat till maten. Men man kan ju få nässelutslag av allt möjligt 🙈 så inte alltid man vet säkert!
 
Läskigt med nässelutslag, men skönt att det gått bra! Här är ingen dag den andra lik just nu, så vi har svårt att få in rutinen med lunch och kvällsvälling varje dag. Vissa dagar blir det bara amning för det passar bäst den dagen 😅

Lite stressad, för ska ju börja jobba igen sista halvan av april, men det löser sig nog

Tycker också det är svårt att få in välling i rutinen. Vi brukar ge på kvällen men han äter inte såpass mycket än att jag vill sluta amma kvällstid. Häromnatten erbjöd jag honom välling vid ett av uppvaken på natten, men det var inte populärt 😄
 
Tycker också det är svårt att få in välling i rutinen. Vi brukar ge på kvällen men han äter inte såpass mycket än att jag vill sluta amma kvällstid. Häromnatten erbjöd jag honom välling vid ett av uppvaken på natten, men det var inte populärt 😄
Haha ja, här är 40cl rekordet hittills, mjölk är ju tusen gånger godare om du frågar henne 😂 Vi har börjat lägga henne utan amning (som går bättre och bättre för varje dag!), men nattammar fortfarande vid uppvaken. När vi kör på välling brukat det bli välling, amning efter ett tag, läggningsrutin, sen sängen.
 
Haha ja, här är 40cl rekordet hittills, mjölk är ju tusen gånger godare om du frågar henne 😂 Vi har börjat lägga henne utan amning (som går bättre och bättre för varje dag!), men nattammar fortfarande vid uppvaken. När vi kör på välling brukat det bli välling, amning efter ett tag, läggningsrutin, sen sängen.

Vad härligt att det börjat gå att lägga henne utan att amma till sömns 👍 Det funkar här ibland och då ska man vagga på spjälsängen som om det inte fanns någon morgondag 😂 Efter första uppvaket som brukar ske någon gång på kvällen ammar jag honom och lägger honom sedan på mage, då somnar han oftast om väldigt enkelt.
 
Vi hade också en bra natt, lyckades söva utan flaska eller bröst. Han sov 19.30-23.00, en flaska ersättning och sedan sov han tills bröderna väckte honom 06.30🤩
Har fått för mig att vi ska sömnträna barnen för att kunna frigöra så att en av oss klarar att natta alla själv, så vi inte är så låsta på kvällarna. Så har faktiskt köpt en sömnkurs som jag håller på att lyssna igenom, börjar med bebis så tar vi dom andra sen 🤣 behöver också renovera ett rum för att frigöra lite mer sovplatser 🙈
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 125
Senast: Sirap
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 827
Senast: jemeni
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 830
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 659
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp