Sommarföräldrar 2022

Vi hade också en bra natt, lyckades söva utan flaska eller bröst. Han sov 19.30-23.00, en flaska ersättning och sedan sov han tills bröderna väckte honom 06.30🤩
Har fått för mig att vi ska sömnträna barnen för att kunna frigöra så att en av oss klarar att natta alla själv, så vi inte är så låsta på kvällarna. Så har faktiskt köpt en sömnkurs som jag håller på att lyssna igenom, börjar med bebis så tar vi dom andra sen 🤣 behöver också renovera ett rum för att frigöra lite mer sovplatser 🙈

Vad roligt att ni också hade en bra natt! Här törs jag absolut inte hoppas på en repris men man får vara glad för det lilla 😄
 
Vi hade också en bra natt, lyckades söva utan flaska eller bröst. Han sov 19.30-23.00, en flaska ersättning och sedan sov han tills bröderna väckte honom 06.30🤩
Har fått för mig att vi ska sömnträna barnen för att kunna frigöra så att en av oss klarar att natta alla själv, så vi inte är så låsta på kvällarna. Så har faktiskt köpt en sömnkurs som jag håller på att lyssna igenom, börjar med bebis så tar vi dom andra sen 🤣 behöver också renovera ett rum för att frigöra lite mer sovplatser 🙈
Skönt!! Vi är på gång med samma här! Pappan kan lägga utan amning skapligt för mig är de inte i närheten av att lyckas.. sen kommer han över precis klockan 3 om han inte vaknat av något tidigare. Däremot har stora killarna bestäm att de lägger sig utan mig så jag kan vakta Bebis när vi har varit/ är själva. De är jätte skönt’

Pappan ska utomlands ett par veckor vi får väll se hur de går 😁
 
Jäklar, igår var det min tur att gå och lägga mig med bebis (den andre går och lägger sig efter att ungen somnat), och kors i taket, hon somnade utan gråt eller skrik efter FEM MINUTER. Var inställd på att ligga och trösta ledsen bebis i 30-90 minuter, man blir ju religiös för mindre 😁
 
Lustigt hur lika våra barn är endå!

Molte fyllde 6 månader i lördags och vi märker mer och mer att han blir störd av oss när han sover i vår säng. Inatt har han sovit 22-06.30 i egna sängen efter att pappan lagt honom, han sover bra i vår säng också men ”bökar” han så flyttar jag närmare bröstet bara så äter han och somnar om men i sin säng bökar han en kort stund och somnar sen ”om” igen utan att vi tar upp honom om han får vara i fred, samma i vagnen dagtid medans vi fixar stallet och sådär.
De är precis lika hans bröder och ungefär samma ålder, får nog helt enkelt accepterna att jag inte har några samsovningsbarn även om ja äg skulle vilja de☺️

Brorsorna har haft eget rum tidigt och väljer sin egen säng framför vår även nu. Vi har istället samling på morgonen för familjemys i sängen på helgerna.
 
Lustigt hur lika våra barn är endå!

Molte fyllde 6 månader i lördags och vi märker mer och mer att han blir störd av oss när han sover i vår säng. Inatt har han sovit 22-06.30 i egna sängen efter att pappan lagt honom, han sover bra i vår säng också men ”bökar” han så flyttar jag närmare bröstet bara så äter han och somnar om men i sin säng bökar han en kort stund och somnar sen ”om” igen utan att vi tar upp honom om han får vara i fred, samma i vagnen dagtid medans vi fixar stallet och sådär.
De är precis lika hans bröder och ungefär samma ålder, får nog helt enkelt accepterna att jag inte har några samsovningsbarn även om ja äg skulle vilja de☺️

Brorsorna har haft eget rum tidigt och väljer sin egen säng framför vår även nu. Vi har istället samling på morgonen för familjemys i sängen på helgerna.
Åh, drömmen att övergången till egen säng gått så smidigt! Vi har börjat fundera på att börja med egen säng i vårt rum om några veckor för att förhoppningsvis börja fasa ut nattammningen!

Här är nya trenden att somna själv (med en förälder bredvid sig), men att sedan vara HÖGLJUDD när hon vaknar mitt i natten. Vi har ju vant oss vid lite bök och att hon somnar om ganska omgående med lite amning, så hoppas verkligen att min tar efter dina och återgår till bökandet istället för arg rockkonsert 😂
 
Min har börjat bitas vid amning både på dagen och natten. Varje gång jag ska amma känns som Russian roulette 😂 Han fick ytterligare en tand under helgen vilket inte är till min fördel. Lite extra krångligt eftersom han inte gärna dricker välling 😄
 
Min har börjat få två tänder nere och bet mig för första gången inatt. Aj. Nu kommer den härliga tiden när man ska bli nervös av att amma :meh: Jag är tacksam för dessa sju månader utan tänder iaf.

Inatt var storebror klarvaken mellan 03-05, har aldrig hänt förut, och sedan tog lillebror över och var vaken mellan 05-06.30. Jag hade planerat att åka till öppna förskolan men det ställdes in kan jag säga. Nu ska jag försöka sova lite. Jag har sådan tur att maken jobbar kortdag idag!
 
Åh, drömmen att övergången till egen säng gått så smidigt! Vi har börjat fundera på att börja med egen säng i vårt rum om några veckor för att förhoppningsvis börja fasa ut nattammningen!

Här är nya trenden att somna själv (med en förälder bredvid sig), men att sedan vara HÖGLJUDD när hon vaknar mitt i natten. Vi har ju vant oss vid lite bök och att hon somnar om ganska omgående med lite amning, så hoppas verkligen att min tar efter dina och återgår till bökandet istället för arg rockkonsert 😂
Å ja!! Jag hoppas de vänder snart igen för er! Min sambo är dock väldigt både trygg och envis till skillnad mot mig så bra nätter har jag lite att tacka både snälla barn och honom för, han har övat på spjälsäng sen vi kom hem från Bb med alla tre :)

Hört att de ska vara ngn fas häromkring där barnen sover sämre på nätterna så vi njuter varje dag som de är bra nätter oavsett om han sover brevid eller i egen säng!
 
Igår kväll var jag borta och när jag kom hem sov lille bebisen så sött, det hade gått jättebra utan amningen. Sen sov han till klockan 04, ammade och somnade om. Kände mig väldigt utvilad när han sedan vaknade kl 06 och började prata. Däremot håller han på att få en till tand så han är sur som ättika, snorar och dreglar… Tänkte jag skulle försöka hålla honom vaken till 9 men det gick inte, han somnade redan 07.30 😄
 
Misstänker starkt att det är tänder på g här med. Ingen har spruckit igenom än och inget som känns, men sen en vecka tillbaka vägrar han nappen, "biter" i allt och alla, sover skit och allmänt förbannad 🤣
 
Misstänker starkt att det är tänder på g här med. Ingen har spruckit igenom än och inget som känns, men sen en vecka tillbaka vägrar han nappen, "biter" i allt och alla, sover skit och allmänt förbannad 🤣
Låter onekligen som tand på G!

Här kom första tanden vid 6 månader, vilket chockade svärisarna, för deras barn fick ju första tanden vid 9 månader 🤪
 
Låter onekligen som tand på G!

Här kom första tanden vid 6 månader, vilket chockade svärisarna, för deras barn fick ju första tanden vid 9 månader 🤪

Lilleman är 8 månader nu så kommer det en tand nu är han ändå tidigast av mina barn🤣 min första hade precis fått upp ett riskorn tills han fyllde 1, så jag hade nog blivit chockad om det kommit en tand vid 6 månader här 😅

Sidospår; det här med att barn utvecklas olika osv, jag har börjat hänga lite på öppna förskolan. Där är en mamma som alltid måste påpeka hur otroooooligt tidig mitt barn är med allt. Hennes är 3 dagar äldre och kan "ingenting" som hon säger. Blir så less på att höra det varje gång och att hon måste jämföra våra barn. Jag försöker aktivt inte sätta mig i närheten men hon söker liksom upp mig för att dra samma ramsa varje gång🙄
 
Lilleman är 8 månader nu så kommer det en tand nu är han ändå tidigast av mina barn🤣 min första hade precis fått upp ett riskorn tills han fyllde 1, så jag hade nog blivit chockad om det kommit en tand vid 6 månader här 😅

Sidospår; det här med att barn utvecklas olika osv, jag har börjat hänga lite på öppna förskolan. Där är en mamma som alltid måste påpeka hur otroooooligt tidig mitt barn är med allt. Hennes är 3 dagar äldre och kan "ingenting" som hon säger. Blir så less på att höra det varje gång och att hon måste jämföra våra barn. Jag försöker aktivt inte sätta mig i närheten men hon söker liksom upp mig för att dra samma ramsa varje gång🙄

Väldigt fascinerande att det kan vara så olika! Jag minns inte i huvudet hur gamla mina andra barn var när deras tänder dök upp men bebis här håller på att få sin fjärde tand nu, åtta månader gammal. Känns som han har rekordet bland våra barn i alla fall men måste kolla upp det 😄
 
Lilleman är 8 månader nu så kommer det en tand nu är han ändå tidigast av mina barn🤣 min första hade precis fått upp ett riskorn tills han fyllde 1, så jag hade nog blivit chockad om det kommit en tand vid 6 månader här 😅

Sidospår; det här med att barn utvecklas olika osv, jag har börjat hänga lite på öppna förskolan. Där är en mamma som alltid måste påpeka hur otroooooligt tidig mitt barn är med allt. Hennes är 3 dagar äldre och kan "ingenting" som hon säger. Blir så less på att höra det varje gång och att hon måste jämföra våra barn. Jag försöker aktivt inte sätta mig i närheten men hon söker liksom upp mig för att dra samma ramsa varje gång🙄
Vad störande med den klagosången varje gång ni är på öppna förskolan 😮‍💨 Jag själv var ett sånt där barn som började gå så sent att mamma började oroa sig och det blev ju folk av mig med, så brukar tänka så när bebisar är "sena" med något 😂
 
Väldigt fascinerande att det kan vara så olika! Jag minns inte i huvudet hur gamla mina andra barn var när deras tänder dök upp men bebis här håller på att få sin fjärde tand nu, åtta månader gammal. Känns som han har rekordet bland våra barn i alla fall men måste kolla upp det 😄
Visst är det fascinerande, jag kommer aldrig ha ett blöjbarn mer och har redan glömt hur det var trots att nattblöjan rök typ innan jul😂. Jag tror vår dotter fick tänder jättetidigt, har för mig att hon hade 4 vid 6 mån, men minns iaf att hon fick de första vid 8v. Så det var ju orimligt tidigt.
 
Visst är det fascinerande, jag kommer aldrig ha ett blöjbarn mer och har redan glömt hur det var trots att nattblöjan rök typ innan jul😂. Jag tror vår dotter fick tänder jättetidigt, har för mig att hon hade 4 vid 6 mån, men minns iaf att hon fick de första vid 8v. Så det var ju orimligt tidigt.

Ja så sjukt! Vi har ju verkligen fått vårt sista barn nu och det är lite sorgligt, sista gången med allt. Min lille plutt 😍
 
Lilleman är 8 månader nu så kommer det en tand nu är han ändå tidigast av mina barn🤣 min första hade precis fått upp ett riskorn tills han fyllde 1, så jag hade nog blivit chockad om det kommit en tand vid 6 månader här 😅

Sidospår; det här med att barn utvecklas olika osv, jag har börjat hänga lite på öppna förskolan. Där är en mamma som alltid måste påpeka hur otroooooligt tidig mitt barn är med allt. Hennes är 3 dagar äldre och kan "ingenting" som hon säger. Blir så less på att höra det varje gång och att hon måste jämföra våra barn. Jag försöker aktivt inte sätta mig i närheten men hon söker liksom upp mig för att dra samma ramsa varje gång🙄
Jag tycker oxå det där är orimligt.. vår dotter har liksom varit snabb med allt men aldrig löpt linan ut (jag känner igen mig 🙄) hon gick tidigt (10 mån) men lärde sig stanna och svänga sent, hon pratade många ord tidigt och gör fortfarande (gigantiskt ordförråd) men har mycket svårare med uttal på ord än många av hennes kompisar som började prata senare men pratar renare nu vid snart 4.. Fort och lite halvordentligt så kan man rätta till sen har jag alltid kört efter, hon verkar vara likadan..
 
Tvillingarna har inga tänder än, vi funderar dock på om det är påväg. De är ju sju månader så inte orimligt. De är lite extra griniga för stunden, men kan ju också vara språng!
Idag ska vi ta blodprov på Carl, för att kolla upp allergi mot fisk och ägg, efter förra veckans rejäla nässelutslag! Nånstans ”hoppas” jag att det är fisk, det är lättare att utesluta. Men jag tror det är ägg!

Igår ringde sambon till sin chef och berättade att han börjar jobba 8/3. 1,5 vecka med 50%, två veckor med 75% sedan heltid från första månaden i april. Han har varit hemma sedan december 2021 (med litet undantag på några månader med 50%) pga utbrändhet och nu tvillingar. Känns lite konstigt att han ska iväg igen! Tror dock det går bra, även om det kommer bli svårt på måndagar och fredagar när storebror inte får gå på förskolan. Storebror fyller ju snart sex år och gillar att leka med kompisar.
 
Vi var på 6 månaders läkarbesök igår, Molte ligger lite efter, blandannat med att ”ta med” huvudet när läkaren lyfte i armarna om ni förstår :p sen insåg hon att han är född prematur och säger att de inte går att bedöma något på dagens läkarbesök då han inte ens passerat 5 månader än och att undersökningen gjorts 6 veckor för tidig!

Jahapp så var de med de :rofl:

66 cm och 6200 gram :) hans tänder nere syns men inte mer än så och har stått still länge! Brorsorna hade flera tänder uppe vid 6 månader :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 333
Senast: jemeni
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 299
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 587
Senast: Hedinn
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
96 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp