Sommarföräldrar 2022

Fick spendera förmiddagen på akuten pga virus på luftvägarna och diarre. De tyckte hon var ok iaf så det var skönt. Men så jobbigt med sjuk bebis :(. Hon charmade alla på akuten iaf, ibland önskar man att hon kunde vara lika glad hemma 🤣🤣. Mitt lilla charmtroll 🥰.

Inga tänder här än, brorsan fick vid 4 månader så hon är senare
 
Fick spendera förmiddagen på akuten pga virus på luftvägarna och diarre. De tyckte hon var ok iaf så det var skönt. Men så jobbigt med sjuk bebis :(. Hon charmade alla på akuten iaf, ibland önskar man att hon kunde vara lika glad hemma 🤣🤣. Mitt lilla charmtroll 🥰.

Inga tänder här än, brorsan fick vid 4 månader så hon är senare

Vad jobbigt att hon är sjuk ❤️ Hoppas hon piggar på sig snabbt!
 
Ikväll påbörjade jag projektet att få bebis att sova i spjälsäng, 12 minuter tog det för honom att somna där. Jag klappade ryggen och pratade lite tyst. Lite gnäll och skrik men inte mer än när jag ligger jämte och nattar så känns ändå ok. Spännande att se hur denna natten blir 😁
 
Ikväll påbörjade jag projektet att få bebis att sova i spjälsäng, 12 minuter tog det för honom att somna där. Jag klappade ryggen och pratade lite tyst. Lite gnäll och skrik men inte mer än när jag ligger jämte och nattar så känns ändå ok. Spännande att se hur denna natten blir 😁
Håller tummarna att natten går lika bra som läggningen!
 
Bebis 5,5 månader och superintresserad av mat! Får dock bara små slick på fingret ("smaksensationer") än så länge men vill ha mer, mer, meeer. Hoppas det håller i sig, vore riktigt kul att få mata en matglad unge!

Mindre intresserad vid amning nu. Har fullt upp med att kolla vad storebror gör, kolla på hunden, kolla på vad som helst, kolla kolla kolla... Ligger och äter och vrider sig runt till mage samtidigt, med bröstvårtan i ett bitigt grepp som han liksom vrider runt med sig. Aj! Jag älskar att amma och vill hålla på tills han är minst ett år men ska han fortsätta såhär är det inte så mysigt. Storebror bökade också vid någon ålder som jag har glömt bort när den var, men inte såhär mycket!

Att han slarvar så mycket vid bröstet på dagen resulterar i ett evigt ätande hela nätterna. 😑 Det är så konstigt med barn, på ett sätt kan jag knappt bärga mig tills en lite tuffare period är förbi och samtidigt vill jag ju bara stanna tiden för han är så snuttepluttig och go.
 
Bebis 5,5 månader och superintresserad av mat! Får dock bara små slick på fingret ("smaksensationer") än så länge men vill ha mer, mer, meeer. Hoppas det håller i sig, vore riktigt kul att få mata en matglad unge!

Mindre intresserad vid amning nu. Har fullt upp med att kolla vad storebror gör, kolla på hunden, kolla på vad som helst, kolla kolla kolla... Ligger och äter och vrider sig runt till mage samtidigt, med bröstvårtan i ett bitigt grepp som han liksom vrider runt med sig. Aj! Jag älskar att amma och vill hålla på tills han är minst ett år men ska han fortsätta såhär är det inte så mysigt. Storebror bökade också vid någon ålder som jag har glömt bort när den var, men inte såhär mycket!

Att han slarvar så mycket vid bröstet på dagen resulterar i ett evigt ätande hela nätterna. 😑 Det är så konstigt med barn, på ett sätt kan jag knappt bärga mig tills en lite tuffare period är förbi och samtidigt vill jag ju bara stanna tiden för han är så snuttepluttig och go.
Känner igen känslan!

Molte är ju 6 månader men knappt 5 korrigerad han äter dock mat redan och får så mycket han vill ha så en portion gröt på morgonen och samma lunch och kvällsmat som oss efter diskussion med barnläkaren.
Han älskar mat men jag vill gärna amma också så vi får se hur de bli. Just nu vill han gärna Amma också så jag hoppas de håller i sig ett tag till
 
Här har en flaska äntligen godkänts av flaskgranskningsgruppen (så vi kan ge välling!), och mat äts med god aptit! Just nu (snart 8 månader) kör vi på amning eller välling till frukost, sen mat till lunch, något fruktigt till mellanmål, amning eller mat till middag, sen välling någon gång på kvällen, och ev. Ett till amningstillfälle innan läggdags beroende på hur dagen sett ut. Rutiner och fasta tider är inte riktigt vår grej, utan vi anpassar oss efter dagsplanerna och allmän ork 😅 Hon är rund om kinderna och pigg så det verkar inte gå någon nöd på henne.

Senaste nätterna har hon börjat vakna 5-8 gånger per natt, så nu har vi bestämt att när vi kommer hem efter några nätter borta i början på nästa vecka så är det dags att ta nästa steg och börja sova i egen säng. Tanken är att låta kiosken vara stängd och att kanske det gör att hon sover längre i stöten och jag får sova mer än 1-2h åt gången 🤪
 
Båda tvillingarna förkylda… Glad att vi ännu är båda föräldralediga så vi kan ta en var, plus serva/hjälp/umgås med storebror som också är hemma och är förkyld! Dock börjar sambon arbeta 8/3. Först halvtid, sedan 75% för att börja arbeta heltid i början av april.
 
Vi har också snoriga barn, verkar som 7 åringen är redo för skolan på måndag igen men en 4 åring som hostar så han kräks och vägrar hostmedicin :meh: och en snorig täppt bebis! Har min moster här den här veckan så den har varit väldigt glidigt men i morgon åker hon hem och sambon åker utomlands en vecka 😆

Förhoppningvis är vi snart friska så mina syskonbarn kan komma och firar sportlov med mig och barnen 😀
 
Äntligen har bebis börjat gilla välling, ikväll drack han mer än han någonsin gjort även om han inte är uppe i ”en portion” än. Har inte ammat på hela dagen, även om jag gärna hade ammat så bits han alldeles för ofta för att det ska vara bekvämt och praktiskt. På nätterna bits han inte riktigt lika ofta längre som tur är så än kanske vi inte behöva sluta amma helt. Det är ju så sjukt smidigt att samsova och amma på natten när de vaknar!
 
Här har en förkylning brutit ut hos mig, och tror att ungen är på g att börja snörvla hon med 😅 Är helt slut, och blir ju inte bättre av att hon nu i snart två veckor (känns det som iaf, men minst en, har tappat räkningen) vaknat 6+ gånger per natt. Vi ska testa att låta mig sova i gästrummet första typ 5h och se om jag kan få sova längre än typ en timme i stöten.
 
Äntligen har bebis börjat gilla välling, ikväll drack han mer än han någonsin gjort även om han inte är uppe i ”en portion” än. Har inte ammat på hela dagen, även om jag gärna hade ammat så bits han alldeles för ofta för att det ska vara bekvämt och praktiskt. På nätterna bits han inte riktigt lika ofta längre som tur är så än kanske vi inte behöva sluta amma helt. Det är ju så sjukt smidigt att samsova och amma på natten när de vaknar!
Vad är förresten "en portion"? Tycker det är jättesvårt. Just nu gör vi 220ml, så får hon äta tills hon ledsnar 🙈
 
Vi är också sjuka igen. Inget stopp på det känns det som. Ska dyka djupt ned i en godispåse ikväll 😁.

Är så kär i min lilla tjej. Med sonen hade jag lyckorus direkt när han var född, med lillan hade jag baby blues och sen koliken. Tar igen hormonstormen nu med råge 😍. Vill bara pussa de tjocka kinderna hela dagen.
 
Vi är också sjuka. Först treåringen som alltid kräks när han får ont i halsen/hosta - så då är vi nervösa ett tag innan vi förstår om det är magsjuka eller "bara" förkylning. Bebis fick feber igår och jag idag, så snart kanske det har dragit över. Dock har treåringen fått utslag runt munnen som ser misstänkt likt ut svinkoppor... Ja det märker vi ju snart om alla andra får eller inte.

Har börjat ge pytteportioner med välling... Nja, han är inte så imponerad. Men väääldigt sugen på vanlig mat, ska bli kul att snart börja ge mer. Hade glömt hur vi gjorde bara, det är läskigt ju! Men vill minnas att vi hade en vitlökspress vid måltiderna som vi pressade maten igenom i början.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 323
Senast: jemeni
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 258
Senast: grodan21
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 580
Senast: Hedinn
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
96 085

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp