Sommarföräldrar 2023

Det här med att vara svintrött hela dagarna och sen sova som en kratta på nätterna. I don't approve... men det skiter kroppen i :mad:
Du blir inte piggare av att ta en tupplur på dagtid heller kan jag tala om.

Mvh konstant utmattad men måste ju ändå göra saker..
 
Så mycket halsbränna :cry: vill kunna sova utan att vakna av att det känns som att jag ska kräkas av mängden magsyra som kommer upp. Det räcker liksom med alla gånger jag behöver kissa eller Bebis försöker gräva sig ut via naveln. Han får minsann hålla sig inne minst en månad till tack så mycket. Men å andra sidan så behöver jag ju inte noja över minskade fosterrörelser när han ständigt försöker bryta sig ut.
 
Så mycket halsbränna :cry: vill kunna sova utan att vakna av att det känns som att jag ska kräkas av mängden magsyra som kommer upp. Det räcker liksom med alla gånger jag behöver kissa eller Bebis försöker gräva sig ut via naveln. Han får minsann hålla sig inne minst en månad till tack så mycket. Men å andra sidan så behöver jag ju inte noja över minskade fosterrörelser när han ständigt försöker bryta sig ut.
Omaprezol är det enda som hjälpt mig mot halsbränna under mina graviditeter. En tablett om dagen och ingen halsbränna allas .
 
Får prata med min barnmorska när jag ska dit efter påsk med andra ord. För det börjat bli väldigt jobbigt.
Omeprazol är receptfritt, jag har fått det rekommenderat av både BM och läkare flera gånger nu under min graviditet. Det är helt säkert för gravida att använda. Så du behöver inte känna att du måste vänta ända till efter påsk just för det! Tänkte bara så du vet :heart
 
Omeprazol är receptfritt, jag har fått det rekommenderat av både BM och läkare flera gånger nu under min graviditet. Det är helt säkert för gravida att använda. Så du behöver inte känna att du måste vänta ända till efter påsk just för det! Tänkte bara så du vet :heart
Jo jag vet att det finns receptfritt men jag har frikort på medicin och jag är snål 😁
 
Det är så himla glamoröst att vara gravid jämt, eller inte. Har börjat samla på mig mer vätska och har numera inga sockar som inte klämmer åt och gör ont. Har även börjat få mer och tydligare sammandragningar och jag tror Bebis har lagt sig med huvudet neråt för senaste två dagarna så får jag stundtals såna sjuka ilningar ner i blygdbenet som tydligen kan bero på att huvudet trycker mot muskler, ben och nerver i bäckenet... Det är inte alls skönt. Men jag känner honom röra sig mer eller mindre konstant så nojjan efter att jag inte kände honom har minskat rejält.
 
@bumpo Vad skönt att han rör sig mycket :heart Det gör min också nu och det känns tryggt! Men håller med dig om att det är rätt oglamoröst. Nu är jag i vecka 26 och det börjar kännas när jag ska vända mig i sängen eller resa mig upp från liggande, och tänk då hur mycket magen har kvar att växa.

Vi har köpt en spjälsäng! Snubblade över en jättefin begagnad så vi slog till. Nu står den i sovrummet. I helgen kom mina föräldrar upp och de hade med sig massa bebiskläder från min bror som är färdig med barn. Gillar ändå verkligen det här med att förbereda sig, det gör allting mer verkligt och känns som att jag får vänja mig vid tanken sakta.
 
@liasa det är väldigt skönt att han rör sig så mycket som han gör, trots sparkar på revbenen. Där emot så är han blyg och ville inte röra sig alls när svärmor skulle få känna. Däremot så såg hon hur han rör sig för nu syns det till och med genom kläderna.

Jag gick in i vecka 33 igår (32+1 idag) och hade besök hos barnmorskan idag. Jag kommer fortsätta vara mallig över att alla prover ligger perfekt och att jag följer SF-kurvan precis. :D Min kropp har ju en historik över att inte hantera graviditeter speciellt bra. Eller ska vi vara ärliga så göra nått så som den ska. (tex långt gången utomkvedsgraviditet som aldrig gjorde ont). Så nu tänker jag minsann vara stolt över hur bra min kropp hanterar allt. Bebis har vänt på sig och ligger numera med huvudet neråt, vilket jag känt av när han trycker ner mot bäckenet då det ibland tokilar i blygdbenet. Himla oskönt faktiskt men då det och halsbränna verkar vara mina största problem tänker jag definitivt inte klaga.

Mina fantastiska svärföräldrar gav oss bästa påskpresenten när de berättade att de vill köpa ett babyskydd åt oss. Hur fantastiskt gulligt är inte det? Så nu sitter jag och svärfar och googlar stolar.

Förövrigt så kommer nog vagnen fram snart och skötväska och vagn preppas inför bebis.
 
Aaaaargh babyskydd är ju en jäkla djungel! Plus att de är dyyyyyra om man vill ha en med bra betyg och hög säkerhet. Känns ju jätteskumt att önska en gåva för flera tusen även om svärföräldrarna sa att hitta den som känns bäst oavsett pris.
 
Aaaaargh babyskydd är ju en jäkla djungel! Plus att de är dyyyyyra om man vill ha en med bra betyg och hög säkerhet. Känns ju jätteskumt att önska en gåva för flera tusen även om svärföräldrarna sa att hitta den som känns bäst oavsett pris.
Jag håller med, det är fruktansvärt svårt att hitta bra grejer och allt är så dyyyyyrt :eek: Men om svärföräldrarna sagt att det får kosta så tycker jag ni kan lita på det (även om jag förstår känslan!), om inte annat kan ni ju säga att ni hittat ett babyskydd ni skulle vilja ha och att om det blir för dyrt så betalar ni mellanskillnaden. Den möjligheten finns ju också.
 
Jag håller med, det är fruktansvärt svårt att hitta bra grejer och allt är så dyyyyyrt :eek: Men om svärföräldrarna sagt att det får kosta så tycker jag ni kan lita på det (även om jag förstår känslan!), om inte annat kan ni ju säga att ni hittat ett babyskydd ni skulle vilja ha och att om det blir för dyrt så betalar ni mellanskillnaden. Den möjligheten finns ju också.
Ja, jag vet ju att de menar det när de säger att de köper en men det är ju mycket pengar.

Jag har precis satt ihop en lista med några olika förslag i olika prisklasser som jag känner mig bekväma med i hänseende till säkerhet sen får de bestämma vad de är bekväma med att lägga.
 
Ja, jag vet ju att de menar det när de säger att de köper en men det är ju mycket pengar.

Jag har precis satt ihop en lista med några olika förslag i olika prisklasser som jag känner mig bekväma med i hänseende till säkerhet sen får de bestämma vad de är bekväma med att lägga.
Ja, jag förstår dig. Som tur är så går ju åtminstone andra grejer att köpa begagnade, men med babyskydd vill man ju helst inte göra det..

En lista låter som en väldigt bra idé! :up:
 
Ja, jag förstår dig. Som tur är så går ju åtminstone andra grejer att köpa begagnade, men med babyskydd vill man ju helst inte göra det..

En lista låter som en väldigt bra idé! :up:
Nä men precis, babyskydd, bilbarnstol och hjälmar känns verkligen inte som att jag vill köpa begagnat. Men hjälm blir nog inte aktuellt än på några år. Om det nu inte är en sån där tyghjälm som jag fick ha för att jag var mer bild än tam :D
 
Ja, jag förstår dig. Som tur är så går ju åtminstone andra grejer att köpa begagnade, men med babyskydd vill man ju helst inte göra det..

En lista låter som en väldigt bra idé! :up:

Jag tycker att det är okej att köpa begagnat babyskydd om det är ifrån människor jag känner väl. Vi köpte ett nytt babyskydd 2021, och gav det i utbyte mot en tjänst till exmannens syster som fick barn sommaren 2022.
 
Jag tycker att det är okej att köpa begagnat babyskydd om det är ifrån människor jag känner väl. Vi köpte ett nytt babyskydd 2021, och gav det i utbyte mot en tjänst till exmannens syster som fick barn sommaren 2022.
Ja, då är det ju okej. Om man vet, alltså verkligen vet, att det är okrockat och bra behandlat. Men av en främling? Njaä känner jag spontant.
 
Nä men precis, babyskydd, bilbarnstol och hjälmar känns verkligen inte som att jag vill köpa begagnat. Men hjälm blir nog inte aktuellt än på några år. Om det nu inte är en sån där tyghjälm som jag fick ha för att jag var mer bild än tam :D
Exakt! Hamnade i en diskussion med en släkting angående cykelhjälmar och jag sa att jag skulle byta ut en hjälm direkt om den ens tappades i golvet. Släktingen förstod inte alls, bara det inte blir någon spricka så funkar den ju? Är glad att jag själv blivit väldigt upplärd i hästvärlden att hjälmen kan vara trasig utan att det syns.. Man har ju hört några gånger om hjälmar som inte hållit ordentligt pga tidigare smällar..

Jag tycker att det är okej att köpa begagnat babyskydd om det är ifrån människor jag känner väl. Vi köpte ett nytt babyskydd 2021, och gav det i utbyte mot en tjänst till exmannens syster som fick barn sommaren 2022.
Det är jag helt med på! Om det har bara något/några år på nacken och från någon jag känner skulle jag kunna köpa det, men inte annars. Skulle inte lita på att en total främling är ärlig gällande skick och skadehistorik.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
47 694
Senast: Blyger
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
932
Senast: Praefatio
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 719
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 087

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp