Sv: Sommarföräldrar 2012?
Halvt knapplån
Vi får försiktiga förfrågningar om hästarna också.
Och jag kan säga att det är över min döda kropp som min häst flyttar härifrån. Det ska vara katastrof innan jag gör mig av med honom.
Den andra hästen är sambons och det måste vara han som avgör med den hästen, men givetvis får den stanna om min sambo önskar det.
Båda hästarna är snälla, även om jag inte skulle låta vem som helst rida sambons häst. Min egen har jag däremot inga bekymmer att låta någon ovan rida på. Han är from som ett lamm och älskar allt som är smått, barn som djur.
När jag tog upp detta om katterna med min barnmorsa och förklarade hur jag kände och tänkte så sa hon bara att om jag ska gå och fundera över alla risker så skulle jag snart bli galen.
Jag tror ärligt talat att det är större risk att mitt barn ramlar ner och bryter armen från en klätterställning, än att mina katter gör bebis allvarligt illa.
Nu kan jag erkänna att jag har i alla fall en katt som har svårt att hantera förändringar. När vi hämtade hem barnkläderna så kissade han på kartongerna direkt (nu hade jag lagt en overall ovanpå så det var den som fick ta det våta och åka in i tvättmaskinen) men jag känner ingen oro att katten i fråga ska gå till "tassgripligheter".
Sen upplever jag att den här katten förändras redan nu. Han är mycket mer kelen nu än tidigare och ja, han är annorlunda. Sen får vi väl se hur det går helt enkelt.
Men igår frågade tom min mamma hur det skulle bli när bebis kom! Och ja, ni såg ju bilderna ovan... *suck* Jag svarade henne bara att jag inte är ett dugg oroad.
Jag har för övrigt en kompis som ska ha sitt första barn vilken dag som helst nu. Hon har börjat få frågor om när hon ska skaffa nr 2 och hon känner mest att hon vill klämma fram nr 1 först.
Den frågan har jag inte fått än, men inne i mitt huvud är svaret bara rak och klart: "När det passar mig och den blivande pappan." (Vilket faktiskt kan innebära nästa år, eller inte någon gång alls)
Jag tycker att folk har rätt att undra, men varför vara så före i alla händelser? Deras liv behöver ju inte se ut exakt som mitt.
När jag tog upp katt-frågan med sambon sa han åt mig att fundera hur hans brors familj har det. Tre barn och massor av djur. Alla nöjda och glada och får bästa omvårdnad man kan tänka sig.
Är det inte totalt omöjligt för dem, så kan det finnas chans att två katter och två hästar fungerar för oss också!

(Ha är bra klok ibland min sambo)