Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan lägga till att min reaktion är helt pga igenkänningJag går på toa HELA TIDEN nu. Märks att huvudet trycker på blåsan, ibland går jag på toa och kommer ut och går springa tillbaka in igen![]()
Tror bestämt den lille därinne fixerade sig idag, brukar få sjukt ont i revbenen när jag åker bil men idag kände jag inget sånt, däremot är det mer tryck på bäckenet nu så kissnödigheten är på topp!
34+1, men den hade nog bara sjunkit lite för idag tyckte jag det tryckte en del på revbenen ändå! Hmm. Men jag har också ganska kort överkropp så misstänker att jag kommer få leva med en hel del tryck lite överallt såhär mot slutfasenOh det vore ju skönt om man slapp trycket på revbenen.
Hennes rumpa ligger där och trycker konstant
Vilken vecka är du i?
34+1, men den hade nog bara sjunkit lite för idag tyckte jag det tryckte en del på revbenen ändå! Hmm. Men jag har också ganska kort överkropp så misstänker att jag kommer få leva med en hel del tryck lite överallt såhär mot slutfasen![]()
Jag tror att min bebis, precis som storebror, kommer ligga ofixerad ett tag till, är ju även tveksam till om huvudet är upp eller ner. Känner ingenting alls i bäckenet, mer än foglossning då
Fick lite småpanik när appen sa att jag nu gått in i v35Har ju någon sorts mental bild av hur hela sommaren ligger mellan mig och en förlossning, men nu är det ju faktiskt juli redan.
Har knatat runt hela Astrid Lindgrens värld idag med sambo och son och det är väl egentligen självplågeri i denna värme. Men det gick finfint,om än inte så snabbt![]()
Oj vad fort det går! Så jobbigt med fontanellerna dock, håller tummarna att allt löser sig till det bästaVår lilla är nu snart 6 veckor. Galet vad tiden går! Igår var hon på BVC och tydligen har fontanellerna växt ihop redan vilket är alldeles för tidigt, de växer ihop mellan 6 månader-2 år. Det kan innebära ont om utrymme för hjärnan samt missbildad skalle. Det har skickats remiss till specialmottagning men operation känns inte helt osannolikt. Fan fan.
Tyckte det räckte med de två hålen i hjärtat.
I övrigt har hon börjat le mot oss, man ser att mycket händer i hjärnan nu. Hon har även skrattat i sömnen några gånger.Sover ganska bra på nätterna, vi samsover och liggammar precis som med storasyster. Storasyster slutade förresten amma när bebis kom, ganska skönt att det blev ett barnstyrt avslut
Igår var hon på BVC och tydligen har fontanellerna växt ihop redan vilket är alldeles för tidigt, de växer ihop mellan 6 månader-2 år. Det kan innebära ont om utrymme för hjärnan samt missbildad skalle. Det har skickats remiss till specialmottagning men operation känns inte helt osannolikt. Fan fan.![]()
Vår lille kille bestämde sig för att dyka upp den 5/7, en dryg vecka för tidigt. Hade en del förverkar/sammandragningar natten fredag-lördag, sen lugnt under dagen, samma sak natten lördag-söndag men fortsatte sedan under hela söndagen. Oregelbundna, både längd och intervall men efter samtal på förlossningen var vi ändå välkomna på bedömning med tanke på att i alla fall kunna få något att sova på. Visade sig att jag redan var 4 cm öppen och blev inskriven
Framförallt tack vare ett fantastiskt team i rummet. Kan inte berömma dom nog mycket. Kände mig så trygg och lyssnad på och hade så otroligt mycket förtroende för deras kunskap och hantering. Så summa summarum, hur bra som helst. Två små stygn för min del trots snabb förlossning och en ganska bastant kille på 52 cm och 3960 g.
Vi mår utmärkt och åkte hem i tisdags. Landat fint här hemma och arbetar med omställningarna med en liten knodd här hemma även om han är en väldigt snäll och nöjd liten kille!vi hade ju lite olika namn innan men har nog landat in i att han är en liten Leon!
GrattisVår lille kille bestämde sig för att dyka upp den 5/7, en dryg vecka för tidigt. Hade en del förverkar/sammandragningar natten fredag-lördag, sen lugnt under dagen, samma sak natten lördag-söndag men fortsatte sedan under hela söndagen. Oregelbundna, både längd och intervall men efter samtal på förlossningen var vi ändå välkomna på bedömning med tanke på att i alla fall kunna få något att sova på. Visade sig att jag redan var 4 cm öppen och blev inskriven
Framförallt tack vare ett fantastiskt team i rummet. Kan inte berömma dom nog mycket. Kände mig så trygg och lyssnad på och hade så otroligt mycket förtroende för deras kunskap och hantering. Så summa summarum, hur bra som helst. Två små stygn för min del trots snabb förlossning och en ganska bastant kille på 52 cm och 3960 g.
Vi mår utmärkt och åkte hem i tisdags. Landat fint här hemma och arbetar med omställningarna med en liten knodd här hemma även om han är en väldigt snäll och nöjd liten kille!vi hade ju lite olika namn innan men har nog landat in i att han är en liten Leon!
Förstår om tanken på en operation känns jobbig, de är ju så små. Hoppas ni får undersökning snabbt så ni vet hur det kommer bli.Vår lilla är nu snart 6 veckor. Galet vad tiden går! Igår var hon på BVC och tydligen har fontanellerna växt ihop redan vilket är alldeles för tidigt, de växer ihop mellan 6 månader-2 år. Det kan innebära ont om utrymme för hjärnan samt missbildad skalle. Det har skickats remiss till specialmottagning men operation känns inte helt osannolikt. Fan fan.
Tyckte det räckte med de två hålen i hjärtat.
I övrigt har hon börjat le mot oss, man ser att mycket händer i hjärnan nu. Hon har även skrattat i sömnen några gånger.Sover ganska bra på nätterna, vi samsover och liggammar precis som med storasyster. Storasyster slutade förresten amma när bebis kom, ganska skönt att det blev ett barnstyrt avslut