Sommarpratare 2025

Bukefalos 30 år!

Tror inte de har den helt av sig själva egentligen. Har för mig att det ska vara lite gory helst, speciellt för några år sedan. Peder Fredriksson fick ju mycket kritik för att han inte hade haft en dålig barndom tex och inte lyckats gräva upp några trauman.

Så märkligt! Som att sommarpratet ska vara nån slags traumaporr som folk vill grotta ner sig i. För min del är det oftast rätt ointressant även om det finns vissa som har talets gåva eller som man varit nyfiken på sen innan.

Så märkligt! Som att sommarpratet ska vara nån slags traumaporr som folk vill grotta ner sig i. För min del är det oftast rätt ointressant även om det finns vissa som har talets gåva eller som man varit nyfiken på sen innan.
Ja jag intresserar mig mest om det är ngn som pratar om någonting som kan ge mig information :) på ett lättsamt vis.

Det blir nog bara Johan Floderus och Erik Thedéen av de som är i juni som verkar intressanta. (Kanske Ida Johansson).

+ @AbCdE

Oj, det var inte min känsla alls. Syftar ni på delarna om hans mamma eller något annat? Tolkade det som skildring av upplevelsen av att vara ett barn som förlorar sin mamma, och barn är ju ganska egocentriska. Jag tycker det var en fin men fruktansvärd berättelse.
Jag är inte helt säker på vad det är som skaver. Tyckte det även var berörande, vilken sorg att förlora sin mamma tidigt och sedan sitt barn… Men kanske lite mer ett vuxet perspektiv med förståelse att där och då saknade andra kapacitet att ge det han hade behövt? Nej jag vet inte riktigt som sagt.

Ida Johansson ska jag lyssna på ikväll. Det ser jag fram mot!

Jag ser också fram mot talmannen senare i sommar. Han har framstått som så himla sympatisk i samband med struliga regeringsbildningar att jag nästan är lite svag för honom. 🙂

Ida Johansson ska jag lyssna på ikväll. Det ser jag fram mot!

Jag ser också fram mot talmannen senare i sommar. Han har framstått som så himla sympatisk i samband med struliga regeringsbildningar att jag nästan är lite svag för honom. 🙂
Förutom att han jobbat aktivt med att begränsa fyrverkeridumheterna här i Östergötland också. För att vara moderat är han sympatisk.

Gillade Linneas prat, hon känns som en så himla gullig och sympatisk person. Däremot så är det ett prat som kanske mest är trevligt för stunden, inget prat som kommer finnas kvar i mina tankar en tid efter.

Förutom att han jobbat aktivt med att begränsa fyrverkeridumheterna här i Östergötland också. För att vara moderat är han sympatisk.
Ja, precis! Jag har helt sett förbi att han är moderat, jag kände mig helt trygg med honom vid senaste regeringsbildningen, tex. Jag kan inte säga detsamma om statsministern.

Börjat lyssna på Tess Olofsson men tror inte jag kommer kunna lyssna klart. Jag är intr sportintresserad men tyckte ämnet ändå lät intressant. Tyvärr har hon absolut inget flyt eller berättelse i sitt prat hittills, bara "och sen.... och sen... och sen..."

Så här långt har jag lyssnat på:
Peter Haber - Bra
Erik Thedéen - Ok
Linnea Wikblad - Jättebra
Klas Eriksson - Sorgligt men bra
Ida Johansson - Halva, stängde av för det gav mig ingenting
Messiah Hallberg - Bra

Gillade Linneas prat, hon känns som en så himla gullig och sympatisk person. Däremot så är det ett prat som kanske mest är trevligt för stunden, inget prat som kommer finnas kvar i mina tankar en tid efter.
Jag tyckte att det var en feel good-föreställning. Lagom fint och kul och inget som berörde. Skickligt hantverk av en radionpratare helt enkelt.

Liknande trådar

• Sommarpratare 2026
  • Årets sommarvärdar
  • Korrekt hantering av röster (valet)?
  • Sommarpratare 2024

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat