Sommarpratare 2025

Bukefalos 30 år!

Håller på och lyssnar ifatt. Lennart Jähkel var bra. Ångrar så att jag inte hade tid att gå så ofta på teater när jag bodde i Stockholm. Hästen tog ju så mycket tid.

Zeina och Christina Nilsson gillade jag mycket! Ginas tyckte jag var väldigt bra, fram till slutet, vet inte vad som hände om det var jag eller pratet men det intresserade mig inte att höra till slut och dagens Maryam, lite samma där.

Fler än jag som väntat, alltså! 😁 Jag tyckte det var jättebra, faktiskt. Hade högt ställda förväntningar, men de infriades. Underhållande, tänkvärt, och ändå personligt.
Håller med!
Jag tyckte att Axels prat var både tankeväckande, underhållande och väldigt proffsigt. Väl avvägt på alla vis.

Kändes som att han hade helt rätt producent i Mark Levengood också.

Har bara lyssnat på två prat och det var en glad överraskning när jag blev påmind om Axels prat idag. Gillade det verkligen! Legat och småskrattat här senaste timmen. Hade med största sannolikhet gillat det även om jag inte hade varit ett KAJfan 😊.

Att jag sedan är grymt avundsjuk på KAJ och deras vänskap är en annan sak :angel1:.

Har bara lyssnat på två prat och det var en glad överraskning när jag blev påmind om Axels prat idag. Gillade det verkligen! Legat och småskrattat här senaste timmen. Hade med största sannolikhet gillat det även om jag inte hade varit ett KAJfan 😊.

Att jag sedan är grymt avundsjuk på KAJ och deras vänskap är en annan sak :angel1:.
Inte trodde jag slaktsvin kunde vara så roande.

Ja deras vänskap är fin, jag vet inte om jag är avundsjuk men det väcker en önskan. En enda Axel/Kevin/Jakob i mitt liv hade räckt fint.

Hade med största sannolikhet gillat det även om jag inte hade varit ett KAJfan 😊.
Jag tyckte det var ett riktigt bra sommarprat också, i svallvågorna efter den mindre bra mellolåten har de ordnat till en ganska stor kulturgärning och medvetandegjort många av oss om att det också finns svenskar annorstädes. Jag som har släktband till Österbotten har ändå lärt mig nya saker. Så jag tror du har helt rätt.

Jag tyckte det var ett riktigt bra sommarprat också, i svallvågorna efter den mindre bra mellolåten har de ordnat till en ganska stor kulturgärning och medvetandegjort många av oss om att det också finns svenskar annorstädes. Jag som har släktband till Österbotten har ändå lärt mig nya saker. Så jag tror du har helt rätt.
Du kan inte låta bli vad? Jag tycker faktiskt det är riktigt lågt att ännu en gång påpeka att deras mellolåt - med snart 100 miljoner steams på Spotify är dålig ( okej mindre bra), du kunde inte ens hålla dig till att du tycker så.

Du kan inte låta bli vad? Jag tycker faktiskt det är riktigt lågt att ännu en gång påpeka att deras mellolåt - med snart 100 miljoner steams på Spotify är dålig ( okej mindre bra).
Tack, det var ett svar på ett inlägg där även icke-fans skulle kunna tycka att sommarpratet igår var riktigt bra. Vilket jag intygade som del av den gruppen. Att sommarpratet var riktigt bra och att jag tycker att de använder sin situation efter mellon till något bra och viktigt. Kan vi hålla oss till att diskutera sommarprat?

Du kan inte låta bli vad? Jag tycker faktiskt det är riktigt lågt att ännu en gång påpeka att deras mellolåt - med snart 100 miljoner steams på Spotify är dålig ( okej mindre bra), du kunde inte ens hålla dig till att du tycker så.
Jag tycker den är bra, jag. Lyssnar fortfarande på den ofta (och det gör nog många andra också, av spotifystatistiken att döma), jag tycker man blir glad av att höra den. Visst, den är enkel, men att få till en enkel, glad dänga är inte så lätt det heller.

Tack, det var ett svar på ett inlägg där även icke-fans skulle kunna tycka att sommarpratet igår var riktigt bra. Vilket jag intygade som del av den gruppen. Att sommarpratet var riktigt bra och att jag tycker att de använder sin situation efter mellon till något bra och viktigt. Kan vi hålla oss till att diskutera sommarprat?
Det går utmärkt att tycka till om ett radioprat utan att döma en låt som dålig. Det räcker gott att säga att man inte är fans eller inte gillar musiken eller något.

Det går utmärkt att tycka till om ett radioprat utan att döma en låt som dålig. Det räcker gott att säga att man inte är fans eller inte gillar musiken eller något.
Hur kan det vara så känsligt att någon, @sjoberga , nämner en populär låt som mindre bra, att det måste kritiseras? Så många gillar ju låten att ingen behöver känna sig ensam och utsatt av att en person nämner den som mindre bra? (A:et i KAJ, sas, får ju så gott som stående ovationer här, ingen person är negativt utpekad.)

Jag tycker den är bra, jag. Lyssnar fortfarande på den ofta (och det gör nog många andra också, av spotifystatistiken att döma), jag tycker man blir glad av att höra den. Visst, den är enkel, men att få till en enkel, glad dänga är inte så lätt det heller.
Jag lyssnar ganska sällan på den, KAJ har så många enligt mig, bättre låtar. Denna exempelvis som också är relevant för sommarpratet. Axel citerade ifrån den, inte en glad slagdänga dock, utan mer ett exempel på hur de leker med språket. Axel sjunger sista versen.

Senast ändrad:
Hur kan det vara så känsligt att någon, @sjoberga , nämner en populär låt som mindre bra, att det måste kritiseras? Så många gillar ju låten att ingen behöver känna sig ensam och utsatt av att en person nämner den som mindre bra? (A:et i KAJ, sas, får ju så gott som stående ovationer här, ingen person är negativt utpekad.)
Det är för mig som att berömma klädsel men säga skorna är fula. Man kan nöja sig med att inte kommentera eller att säga att det inte är ens stil. Det är dessutom säkert 10 : de inlägget som @sjoberga ondgör sig över låten.

Liknande trådar

• Sommarpratare 2026
  • Årets sommarvärdar
  • Korrekt hantering av röster (valet)?
  • Sommarpratare 2024

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat