Sommarpratare 2025

Bukefalos 30 år!

Ingen som jag kände ska bli väldigt intressant, många vet jag alls inte vilka det är. Men brukar lyssna på alla så hoppas några är bra åtminstone!

Hmm..
Ludmila
Dragomir
Anna Brandenberg, undersköterska. Vilka hjältar ändå! Undersköterskor
Gina Dirawi
Carl Folke, forskare miljö. Kanske inte blir så glatt men en behöver vara medveten.. tänker jag.
Clas Svahn UFO expert. Låter ju kul :D med UFO expert

Jag brukar lyssna på i princip alla, kan hoppa över någon idrottare typ.

Men nu efter att ha kommit över den första lilla besvikelsen så ser jag ändå fram emot:
Ludvika Engquist
Ida Johansson
Hanna Rosenberg
Andreas Norén
Anna Brandenberg
Cecilia Hagen
Carl Folke
Linnéa Wikblad ❤️

Jag tyckte det fanns en hel del som lät intressanta faktiskt. Flera skådespelare t ex Peter Haber och Eva Röse. Även riksbankschefen (vuxenpoäng på den asså!) och undersköterskan (är själv uska, dock inte just i hemtjänsten, men det stormar ju överallt nu!).

Nu har jag kollat igenom listan lite mer ordentligt, och tänker att jag ska ge Hania Rosenberg en chans, och kanske Gina Dirawi.

Jag tyckte att det fanns fler intressanta i år än förra året :) ! Jag ser fram emot att lyssna när jag går här och pysslar på semestern!

Jag tycker det finns många där bara namnen och yrket (ostronplockare!) lockar att lyssna på :up:Men jag brukar vilja veta vad dom ska prata om på ett ungefär först, särskilt artister och skådisar för dom lockar inte by default :cautious:

Jag brukar lyssna på alla sommarpratare. Någon gång har det varit svårt att lyssna klart men jag har inte gett upp.

Blev mest glad över Axel förstås❤️

Jag ser fram emot att lyssna på Robin Olovsson (historielärare och -poddare som är mycket bra!) och Axel 😁 Ska försöka lyssna på fler, men det brukar gå sådär med det...

Jag lyssnar sällan. De gånger jag har lyssnat har de sällan pratat om det som jag trodde och var intresserad av, dvs det som gjort dem kända. Utan t ex något barndomsminne eller någon traumatisk upplevelse.
Men i år är det två som lockar. Anders Eriksson som grundade Rosa Bussarna, då jag rest med dem några gånger. Och Ella Karlsson, generaldirektör för rymdstyrelsen. Hoppas bara att de pratar om det jag vill höra om.

Liknande trådar

• Sommarpratare 2026
  • Årets sommarvärdar
  • Korrekt hantering av röster (valet)?
  • Sommarpratare 2024

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026