Sommarregntäcke till frusen häst

Harbor

Trådstartare
Oj, stackars Tessan stod och frös i regnet idag. Måste säkert inhandla ett regntäcke. Jag är inte van med hästar som fryser. Ponnyn vi hade frös aldrig.
Tessan måste alltså få nån slags regntäcke som passar för sommaren. Tips?
(Tessan är en stor halvblodsdam)

Sv: Sommarregntäcke till frusen häst

Min häst har ett Bucas Sun Shower regntäcke, det är tunt och fodrat med nät och färgen är ljus så att det blir svalare än ett vanligt regntäcke. Det finns också flugtäcken med regntätt tyg över ryggen om man vill ha ett ännu svalare täcke som ändå håller ryggen torr, t ex Bucas Buzz Off Rain. Även Weatherbeeta och Shires har liknande modeller.

Köpte redan ett Buzz off insektstäcke. Ville inte ha det med regnskydd i för jag tyckte det verkade svettigt soliga dagar--- Kanske man borde köpa skilt då Sun shower. Har på kommande ett Amigo regntäcke men det är så tjockt och känns klumpigt nu.

Har ett Amigo lite och ett Bucas freedom på mina vid mycket regn, håller tätt för heldagsregn och de slipper frysa.

Köpte redan ett Bucas Sun shower. Märkte dock att de även är lite trånga framtill på denna häst. Måste sluta köpa Bucas. Som tur är det inte så ofta som det behövs regntäcke på sommaren. Tacka vet jag Horseware. Men det finns inte riktigt nån motsvarighet till Sunshowern på annat märke.

Tycker Amigo lite är bra. Anv inte så ofta men det har hängt med på två hästar och det har aldrig läckt. Sitter kanon också, rymligt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 821
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 617
Senast: Juli0a
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
4 053
Senast: Mabuse
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 040
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka