Sömnproblem

Sv: Sömnproblem

Haha, stackars pappa B :D De är förvånansvärt starka, de där små...

Vi har L i mitten för att båda ska kunna hjälpas åt på nätterna. Men det fungerar hyfsat, även om det är jobbigt.

Vi har skruvat fast en skiva på min sida av sängen så att det blir som en låg vägg. När sonen väl sovit i vår säng så har han legat på mellan mej och skivan så att sambon ska få sova men sonen inte drutta ur sängen (det skulle typ vara dödligt från den höjden). Om ni gör något liknande så skulle ni ju kunna sova varanan natt kanske. Och när nummer två börjar leva rövare och ryggen strekja kanske samobn kan ta fler nätter?

Mvh Miks

Isf får sambon ta över direkt! Min ischias dödar mig snart :( Och inte nog med det, innan jag blev gravid hade jag migrän 1 gång på 10 år, nu har det vart 3 ggr sen i somras. Tycker faktiskt lite synd om mig själv! :cool:

Jag tycker också synd om dig =/.

På tal om migrän så har min migrän dels ändrat karaktär men jag får också tätare attacker än innan jag blev gravid.

Ang ischias, provat TENS?

Tack alla!

Jag är inget fans av TENS, det som funkar bäst för mig är sugkoppar. Men de hjälper mest under tiden de sitter på och bara litegrann efteråt.

Måste förresten skryta lite också - inatt sov L ända till 4.30 innan sambon hämtade in honom. Sen somnade vi om och sov till... *trumslag*... ÅTTA!!! Lyckan var gjord!! :love::D

Vad skönt för er!

Igår tog det två (2) timmar att få sonen att somna.... Klockan var då 21.45.
Sen vaknade han 00.15, somnade om och sov tio minuter, somnade om och sov tio minuter, sen fick han komma in till oss där han somnade om.

Kl.04.15 så vaknade jag till och upptäckte att han kissat igenom blöjan (suck). Maken springer och hämtar ny blöja och pyjamas för ett kvickt byte i sängen, upptäcker då att han också har bajsat. Vet inte hur länge han haft bajs i blöjan, det luktade inget :crazy: han var jätte röd redan innan i rumpan, det blev ju inte bättre nu.
Ner för att tvätta och dona. Sonen blev hysteriskt ledsen, usch vad vi kände oss som värsta plågoandarna. Och mitt i allt så pinkade han ner sig och oss igen...

Nåväl, upp bytte lakan la oss för att somna, men nej då tyckte sonen att vi skulle ligga vakna. Han var gristrött, men sova nej då! Gjorde iordning välling sen somnade han efter en stund, tror klockan var halv sex då.

Vi är något trötta idag, alla tre :cool:

Vilken mardrömsnatt ni haft!! :eek: Är verkligen inte avundsjuk... Men då kan ju kommande nätter bara bli bättre ;)

Ja, det här var det sjukaste jag har varit med om. Det tog liksom aldrig slut.
Jag är ganska så säker på att det är tänder som spökar. Det har det varit varje gång att har varit rörig med nattsömnen och den har ju varit väldigt bra från början.

Hua vilken tråkig natt! Stackars er! Och sonen som antagligen är rätt så trött idag va?

Vi har haft två bra nätter med bara 1,5 timmes vakentid. Det firar vi litegrann!

Mvh Miks

Det gör ni rätt i ;)
Sonen är aptrött och jag tycker så synd om honom. Han sover dåligt nu med!

Efter att ha fått nog så var vi till BVC och pratade för att få tips och råd.
Hon föreslog att vi skulle sluta rätta oss eter sonen och se till så han fick rätta sig efter oss, dvs upp samma tid varje morgon (jag bestämde 07.30 :)) sova max 1 1/2 timme på dan och inte sova efter 14.30. Helt enkelt ha fasta tider att rätta oss efter. Jag ska ju börja jobba i mitten på januari och jag kände bara att vi måste lösa detta innan dagisstart.

Peppar peppar så har han sovit tre (3 :laugh:) nätter utan uppvak i rad nu. Det är helt fantastiskt. Och den sista kindtanden har spruckit fram.

Det låter ju som vettiga råd! Skönt att få lite hjälp! Och fantastiskt med 3 nätter utan uppvak!

Här harvar vi vidare. Tungt som sjutton är det. Hade en samtalstid med en barnpsykolog idag och hon var gullig men bekräftade mer att vi inte kan göra så mycket mer än det vi redan gör. Pust!

Vi hade iaf barnvakt i lördags och då sov vi minsann! Jag vaknade efter 8 timmars sammanhängande sömn, tittade upp och sov två timmar till :D Snacka om trött! Men nu är vi redo för ytterligare skitnätter :crazy:

Mvh Miks

Visst gör det underverk med en paus från alla uppvaknande!! Vi hade barnvakt 3 nätter på 3 v nyligen och herregud vad vi kände oss utvilade efter det :) Helt underbart.

Det låter ju som vettiga råd! Skönt att få lite hjälp! Och fantastiskt med 3 nätter utan uppvak!

Eller hur :)

Hon nämnde även 5 minuters metoden men jag sa blankt nej!

Den natten när han låg vaken låg jag och funderade på om man inte skulle prova i alla fall :crazy: så desperat kände jag mig :(
Men som tur är kanske vi slipper :bow: vet inte om jag skulle grejja det faktiskt!
Man tänker helt klart annorlunda när man är utvilad vs utmattad.

Hade samma problem nu fram till för en månad sedan. Var tvungen att ligga ner med honom i gästrummet tills han somnade och därefter bära in honom i sin egen säng. Han är 16 månader.
Jag fick ett tips på Buke! :banana: om tassmetoden, googla den! Jag testade innan med olika knep och 5 minuters metoden. Men det blev bara värre. Så jag pausade och sov med honom, sen testade jag tassmetoden och den har passat oss utmärkt! Går hur bra som helst att somna honom nu!
Först välling, sen tandborstning och sen saga i hans säng. Han har gosedjur och leksaker han tycker om i sängen. Sen släcker jag ner och har det mysigt. Sen släcker jag och säger godnatt och ger han en kram och puss. Tills till 2 dagar sen började han skrika, då ville han ha öppet dörren så han kunde höra oss. Sen ligger han där och rullar runt, tar 15 minuter och sen slocknar han. Gick inte för 2 månader sedan kan jag tala om. Såå skönt att kunna pyssla lite, för annars somnade jag bara med honom... Inte så kul!
Nu är det bara nätterna kvar, sover med honom i gästrummet. Vaknar som din och gallskriker. Men jag ska ta itu med detta också, är bara så trött på natten och väljer den lättaste vägen.

Liknande trådar

Småbarn Hej, Önskar lite input här men om ni ska döma och ge kommentarer om hur taskigt det är att inte låta barnen sova med föräldrar kan ni...
Svar
17
· Visningar
1 062
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 075
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 164
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är... 2
Svar
23
· Visningar
1 993
Senast: G-uldlock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka