Söndagsångest

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Blyger
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 1 903
Jag har söndagsångest.
Det finns kollegor som fryser ut mig och har så gjort under en längre tid.
Chefen är medveten om det.
Ingenting görs eller har gjorts.

Normalt försöker jag bara trycka undan allt men ibland kommer det över mig.

Fan ta dem.

Men det väl ändå en chefs uppgift att inte låta någon blir utfryst eller mobbad :confused:
Och din chef var medveten om vad som sker?
På mitt jobb är stämningen urusel och det beror i allra högsta grad på chefen som ärligt talat inte är en bra ledare
Och alltså det leder till att vi presterar sämre mår sämre och ja företaget går sämre
Det är tycker jag chefen som måste sätta tonen
De flesta chefer har ju inte blivit tvingade att ta positionen och med högre lön kommer högre ansvar
Jag vill verkligen inte bli chef just för att jag inte vill brottas med personal problem men min chef gör sitt bästa för att köra ner huvudet i sanden så långt som möjligt och det är verkligen en urusel lösning
Din chef verkar ju inte heller ha tagit tag i situationen ordentligt så jag tycker inte du ska känna att du kastar chefen under bussen
Ja..vi har haft det stökigt med en omorganisation och svår arbetsbelastning och chefen nu är egentligen bara tf eftersom ordinarie är sjukskriven, pga tja, omorganisation och tuff arbetsbelastning..

Chefen har hela tiden ursäktat medarbetaren med "hen är stressad" men hen gör inget (vad jag vet) för att ändra det och eftersom det pågått i flera år känns det lite urvattnat.

Absolut att man kan vara stressad och snäsig någon dag eller kanske en vecka, vem har inte en dålig vecka liksom, men ja. Det här är ju inte veckor utan år.

Ja..vi har haft det stökigt med en omorganisation och svår arbetsbelastning och chefen nu är egentligen bara tf eftersom ordinarie är sjukskriven, pga tja, omorganisation och tuff arbetsbelastning..

Chefen har hela tiden ursäktat medarbetaren med "hen är stressad" men hen gör inget (vad jag vet) för att ändra det och eftersom det pågått i flera år känns det lite urvattnat.

Absolut att man kan vara stressad och snäsig någon dag eller kanske en vecka, vem har inte en dålig vecka liksom, men ja. Det här är ju inte veckor utan år.
Ja alltså jag fattar att chefer har det tufft men det är ju därför de har högre lön
Min chef ursäktar det mesta från ett par personer som ärligt talat är elaka och gillar att trycka till folk och när det pågår konstant utan tillsägelse så eskalerar det lätt för till slut ger man igen med samma mynt

Under förra chefen höll dessa personer en betydligt lägre profil för förra chefen tolererade det inte

Ja alltså jag fattar att chefer har det tufft men det är ju därför de har högre lön
Min chef ursäktar det mesta från ett par personer som ärligt talat är elaka och gillar att trycka till folk och när det pågår konstant utan tillsägelse så eskalerar det lätt för till slut ger man igen med samma mynt

Under förra chefen höll dessa personer en betydligt lägre profil för förra chefen tolererade det inte
Jo så är det absolut.. :(

Lustigt det där, jag har funderat i samma banor - om det tråkiga beteendet började samtidigt som en tidigare chef slutade.

En bra chef är jätteviktig för att ”sätta tonen”
Och framförallt sätter chefen inte rätt ton från början så kan det bli tufft värre
Exakt så och nu har det ju pågått så länge så jag har svårt att se hur det går att vända.
Liksom varför skulle hen plötsligt bara börja vara trevlig igen? Och skulle jag någonsin kunna lita på personen, som jag upplever som rätt falsk. Men men vi får väl se.

Exakt så och nu har det ju pågått så länge så jag har svårt att se hur det går att vända.
Liksom varför skulle hen plötsligt bara börja vara trevlig igen? Och skulle jag någonsin kunna lita på personen, som jag upplever som rätt falsk. Men men vi får väl se.
Hade jag varit tvungen att arbeta närmare några av mina kollegor vet jag inte om jag hade varit kvar :crazy:

Kort uppdatering. Har inte hört något direkt från skyddsombud/arbetsgivare.

Har haft ett avstämningssamtal med företagshälsovården planerat sedan innan pga generellt dålig arbetsmiljö/stämning i gruppen typ. Lyfte väl mycket av mitt där också.

Kort uppdatering. Har inte hört något direkt från skyddsombud/arbetsgivare.

Har haft ett avstämningssamtal med företagshälsovården planerat sedan innan pga generellt dålig arbetsmiljö/stämning i gruppen typ. Lyfte väl mycket av mitt där också.

Jag tycker det är viktigt att både som anställd bli informerad om vad nästa steg är och när det ska ske och som skyddsombud att fortlöpande hålla berörda informerade. Dåligt om du känner att du inte vet vad/om några åtgärder pågår!

Jag tycker det är viktigt att både som anställd bli informerad om vad nästa steg är och när det ska ske och som skyddsombud att fortlöpande hålla berörda informerade. Dåligt om du känner att du inte vet vad/om några åtgärder pågår!
Instämmer - jag tycker absolut att du kan höra av dig till ditt arbetsmiljöombud @Blyger och fråga hur det går!

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
2 343
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
5 067
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
558
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
4
· Visningar
852
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V