Presenterar mig i efterhand

Bukefalos 30 år!

Jag blev medlem på Bukefalos i oktober 2024. Men jag insåg precis att jag aldrig har presenterat mig. Jag kommer eventuellt att använda "dagbok" som en ventil nån gång ibland, och därför tänkte jag att jag kanske först skulle presentera mig lite kort.

Jag är en tjej som är född och bor i Skåne tillsammans med min pojkvän (min hjälte). Mer än så vill jag inte avslöja, då jag gärna vill vara anonym. Jag föddes in i hästvärlden, och har haft två egna hästar. Men jag har lämnat hästvärlden - dels för att det blev för dyrt att ha häst när jag flyttade hemifrån, och dels för att jag har egna utmaningar som är så stora att det inte kändes rätt att fortsätta ha ansvar för en levande varelse. Men jag saknar hästarna och hästvärlden, och det är bland annat därför jag sökte mig till Bukefalos.

Jag är sällan inloggad, men när jag är det så brukar jag fokusera på lättsamma trådar. Jag tycker att det är skönt som omväxling och distraktion, då det finns så mycket allvar i mitt liv. Jag kämpar med att läka efter svåra och framför allt långvariga trauman. Mer personlig (detaljerad) än så vill jag inte vara. Men jag tror att dagbok kan bli en bra ventil ibland under min tuffa resa till läkning.

Vi får se om jag kommer använda dagbok som en ventil. Annars ses vi i de mer lättsamma trådarna! ❤️

Det går att sätta tråden på inga inlägg från andra. Låst tråd och du endast skriver.
Så har jag gjort i omgångar men inte nu på länge. Tyckte det kändes som alltför mycket monolog 😅
Jag förstår hur du menar med monolog. 😄 Tack snälla för infon! Jag är ju fortfarande ganska ny på Bukefalos. Jag kommer nog göra som du, och variera lite mellan låsta och olåsta dagbokstrådar. ❤️

Liknande trådar

• Stort TACK i efterhand!
  • Min resa till läkning - ny gnista!
  • Mamma
  • Mitt lilla problembarn

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!