Söndrigt vintertäcke!!!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mezcal
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 474
M

Mezcal

När ni ser den första bilden så tänker ni säkert: ''Äh, det är väll inte så farligt, bara å laga.''
100_3226.jpg

om ni tänkte så som ja skrev där uppe så tänkte ni fel.
Det sägs ju att man aldrig ska döma hunden efter håren, det gäller även här. Obs att detta är innersida på täcket.

100_3227.jpg

100_3228.jpg

Detta var vad hästen hade på sig av täcket när han lyckligt ovetande ägarinna kom till stallet, resten låg i en ''skethög'' längst bort i hagen.
100_3224.jpg

Tror ni att ja älskade Mezcals 2 såkallade kompisar efter denna dagen?!

(ursäkta de stora bilderna)

Sv: Söndrigt vintertäcke!!!!

Oj! Har verkligen hästar slitit sönder täcket så? :eek:

Förstår att du inte gillar dom som gjorde det nu ;) :D :crazy:

Oj Oj!
Dina hagkompisar är värre än min..

Är det ett Svea? Mitt Sveatäcke ser ut lika på insidan, utsidan är dock hyfsat hel men fodret verkar vara av urkass kvalitet för det har gått sönder nbär kompisen har tuggat på utsidan..

Ser ut som Bestens bomullstäcke gjorde en dag i somras...
När jag kom och skulle plocka in henne från hagen trodde jag att någon varit inne och tagit av henne täcket. Sen såg jag hur hon stod med bogspännena nånstans vid manken och resten av täcket - i strimlor - kring bakhovarna.
Klok som hon är så stod hon alldeles stilla tills jag lossat henne från bojorna. Hon brukar annars komma och möta vid grinden.

Immer

ha ha jag skulle vara glad om hästen fanns kvar, ser ju ut som nån gått hårt fram på täcket och varit rejält hungrig :D

till alla:

jo Hans kompisar vart nog rätt hungriga :smirk:
Jag misstänker att de har dragit täcket över huvet på honom.
På nåt konstigt sätt har han inte skadat sig utan är bara lite öm på bringan & det kan likaväl komma från nåt annat.
Jag säger bara tur att man har ett kallblod som är lugnet själv trots att han bara är 1.5år. Tänk bara om man hade haft ett hispigt fullblod som var 1.5år då hade nog hästen skadat sig betydligt mer.

till alla:

jo Hans kompisar vart nog rätt hungriga :smirk:
Jag misstänker att de har dragit täcket över huvet på honom.
På nåt konstigt sätt har han inte skadat sig utan är bara lite öm på bringan & det kan likaväl komma från nåt annat.
Jag säger bara tur att man har ett kallblod som är lugnet själv trots att han bara är 1.5år. Tänk bara om man hade haft ett hispigt fullblod(inget ont om fullblod) som var 1.5år då hade nog hästen skadat sig betydligt mer.

du får ge hagkompisarna mer mat :banana:

å skaffa en rustning till din pålle :devil:

tur att han inte kom till skada iaf :bump:

Det är inte lätt... syrran nordis valack ÄLSKADE att klä av mitt vbl sto... fina trasiga täcken dock inte så trasiga som ditt... Som tur var...

mina täcken brukar se ut så på utsidan... Ena pållan biter alla andra...
och många täcken blir det...

Något liknande mötte min förra stallkompis när hon kom hem en dag. Min häst hade antagligtn fastnat med benen i bukgjordarna och fått panik. Det regnade ute och hon möttes av en genomblöt, genomfrusen darrande häst med framdelen av täcket (ungefär så mycket som du har på en av bilderna) runt halsen och sitt bogskydd har hon på sig + att hon har ena frambenet i det så hon står på det (tänjbart!!)
Resterna av täcket hittades på flertalet platser i hagen.
Stackaren!!
:(

Hur kan de dra täcket över huvudet om man har svanssnöre eller bensnören??? Konstigt att insidan var värre än utsidan... :crazy:

oj! snacka om att de har dödat täcket. hade tänkt klaga idag om att min hästs hagkompis äter upp min hästs täcken (plus drar av honom det ..) men det är ju bra små repor om man jämför med detta :)

Till alla:
Ja kom på att de måste ha dragit täcket bakåt istället & att han har haft det runt benen å trampat på det.(eller nåt sånt)
Han har säkert när täcket väl var av hjälpt till att dra i fodret för han kan inte låta bli saker som ligger på marken.

Med såna hag kompisar-vem behöver fiender? :smirk:
Usch skulle sätta hästen i egen hage faktiskt.

chrysler:
visst blir man irriterad på dom men samtidigt så får man räkna med sånt när man köper häst. Å sätta honom i en egen hage bara för ett täcke tycker ja e nästintill djurplågeri, hästar måste få leka med varandra. Men det kanske bara är jag som tycker att hästar ska ha kompisar ihagen å de som inte har det är det synd om.

Det där var nog det värsta jag sett hoppas verkligen att din häst mår bättre 'än täcket.. helt otroligt! Ska de förtsätta så där så har du en välldigt dyr häst(inte billigt med täcken)..

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit... 2
Svar
22
· Visningar
4 477
Senast: shia
·
  • Låst
Träning Fy vad jag mår dåligt just nu!!! I hålan där jag bor finns en gubbe som har ett gäng hästar.. (10-12) Skötseln av dessa djur har väl... 2
Svar
32
· Visningar
4 559
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka