Sova hela natten?

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare EmmaTruelove
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 108
  • Visningar Visningar 9 744
Sv: Sova hela natten?

Ja nu är ju inte buffning och stryka hand på ryggen något som AW kan tillskriva sig som något hon uppfunnit, men visst det fungerar jättebra på Ella också.

Jag tror att man får välja ut delar ur allt som sägs/skrivs och bygga ihop något som fungerar för ens egna barn. Farligheten med AW ligger ju i hennes otroligt bryska sätt att behandla barn och att alla ska behandlas lika. Är man en helt slut som mamma/pappa ( på gränsen till psykbryt ) kanske man helt enkelt gör som AW gör på filmerna ex :(

Hon har ju tagit bort den filmen som verkligen gav RAMASKRI för ungefär ett år sedan, tårar trillade på mig när jag såg hur hon behandlade ett litet spädbarn :-/. Som hon gjorde betedde sig på filmen så skulle jag inte säga att hennes metod är bättre än 5 minuters, jag anser att dom är lika hemska.

Haha hon har lagt upp en annan tryckpress med två kändisars barn som SOVER! Lönt liksom. Och när hon tryckt klart så säger hon "och sånt här kan man också bli polisanmäld för" haha. Tittade på en annan film på hennes sida också "ömma järngreppet" där hon håller fast barnet så det inte kan röra sig, för den ska ju äta. Och så ska man titta bort och hålla fast och trycka in nappflaskan i munnen. Det finns mycket att säga om AW, men hennes karisma är rutten.

Jag tycker hon är hemsk :-/

Den tryckpress hon utförde på det lilla barnet ( videon finns inte längre att se på sidan ) var helt klart anmälningsbart, USCH :-(

Jag har inte läst hennes bok, men jag har studerat metoderna på hennes hemsida och det är mycket mer än lite buff i rumpan som gäller.

Trycka ner i sängen/vagnen hårt, buffa kraftigt, inte besvara gråtande barn m.m

Fast jag har läst hennes bok och det stod inget om att trycka ned barnet eller inte besvara gråten.

Eftersom du inte läst boken förstår jag inte vart du fått det ifrån?

Lite KL.
AWs metod i korthet går ju ut på att skaffa mkt fasta rutiner och dygnsschema så att barnet lär sig sova på bestämda tider, och att man ska köra det i vagn eller buffa rumpan tills det somnar. Hon anser inte som jag förstod det att man inte skulle besvara gråtande barn, men däremot attt man ska göra det genom att vagna/buffa o inte genom att at upp barnet. Inte så farligt tycker jag.

Så har jag också läst boken. Inte så som de som inte läst boken läst den.

Jag kunde ta upp sonen 20 ggr innan han skulle sova. Det hjälpte inte det heller. Det hjälpte bättre att jag kom till honom. Omfamnade honom på hans sovplats och buffade. vi har ju samsovit så hans sovplats har ju varit vår sovplats.

Fast jag har läst hennes bok och det stod inget om att trycka ned barnet eller inte besvara gråten.

Vilken upplaga har du läst? Jag fick en 1990 och den var inte tillnärmelsevis lika hård som den senaste upplagan. Och går du in på hjälpforumet, där Anna Wahlgren själv svarar på frågor, så riskerar du kvävas av förtvivlan över hur många barn behandlas, ivrigt påhejade av AW själv och hennes diplomerade kurare. Har själv varit inblandad i en polisanmälning av ett specifikt fall från forumet.

Jag har läst rätt så mycket på hennes forum, flera långa trådar och ett par av hennes krönikor. Jag tänker inte lägga pengar på boken för att bevisa att det fortfarande inte är något för mig.

På hennes forum beskriver hon det som att man ska fortsätta buffa och trycka och placera barnet i "korrekt" ställning så att det inte har något val. Till slut ger det upp och ja, det är klart att barn somnar förr eller senare. I en lång tråd är det en pojke som dunkar huvudet så våldsamt i spjälsängen att den flyttas flera dm från väggen, och då säger Anna ändå att man ska fortsätta kura. Jag tror visst det finns barn som funkar bra med buffning och vagning, men OM det inte funkar så får man ju testa något annat, inte fortsätta och fortsätta tills barnet blir helt apatiskt.

Brandgul har du tittat på hennes videos på hemsidan?

I en lång tråd är det en pojke som dunkar huvudet så våldsamt i spjälsängen att den flyttas flera dm från väggen, och då säger Anna ändå att man ska fortsätta kura.

I det fallet funderade även föräldrarna på att ta barnet till läkare, eftersom det uppstått sådana blåmärken och bulor, samt att barnet skrikit så blodkärl brustit i huden. Men icke.

Fast jag pratar inte om filmer eller om forum. Jag pratar om boken. Det är ju lättare om man pratar om samma sak! Det andra lämnar jag därhän.

Vilken upplaga har du läst? Jag fick en 1990 och den var inte tillnärmelsevis lika hård som den senaste upplagan.

Fast 90% av boken är ju bara... Utfyllnad... Massa babbel. Det står ju liksom inte så mycket... Vare sig hur man ska göra eller inte göra. Det står ju mest bara om... berättade historier. Eller så har jag missat några kapitel?

Så som jag uppfattade boken sammanfattade ju AKO så bra...

Lite KL.
och om man bara läser om metoden och inte tittar på "skräckfilmerna", vilket jag alltså inte har gjort, så tycker jag faktiskt den låter åtminstone vettigare än läskiga FMM, som ju verkligen innebär att lämna sitt gråtande barn ensamt, o som dessutom rekommenderas av BVC runt om i landet. ten - dock utan extream inslag- äm FMM. Nu har det som tur är inte behövts.

Faste det stämmer väl inte??? Här hos oss så avrådde de starkt från FMM på BVC

Men jag skriver ju vart jag fått det ifrån?
Genom att studera Anna W själv ( på hennes hemsida ) när hon visar hur hon menar att man ska utföra hennes metoder.

Jag har inte läst boken och jag har inte tolkat boken ( som du skriver ), jag har tolkat hennes video och metoder som hon skriver om på sin egen hemsida vilket jag tycker att jag varit tydlig med!

Hur kan man misstolka filmer hon själv lagt upp på sin hemsida för instruktion??

Spelar det någon roll om man läst boken eller ej??

herregud! nu har jag sett filmerna på AW hemsida....:eek:

klassas inte detta som barnmisshandel?????!
jag hade slagit ihjäl den människa som hade behandlat mitt barn på det viset!

Hur kan man misstolka filmer hon själv lagt upp på sin hemsida för instruktion??

Spelar det någon roll om man läst boken eller ej??

Håller med.

Jag har heller inte läst boken, dock sett några videor och läst lite på hennes hemsida.
Fy fan säger jag bara, det är så man blir gråtfärdig :(
Inte behövs det en jäkla bok för att man ska fatta att hon är vrickad?!
Nu får ni verkligen ursäkta, jag menar inte att hoppa på någon (utom möjligtvis Anna W. herself) men jag blir så arg :mad:

Men nog om det :)

KL
Jag har inte sett filmerna, men Barnaboken tycker jag är en enormt bra bok som jag klart rekommenderar nyblivna föräldrar. Faktiskt. Sen har jag som sagt inte sett filmerna så jag kommenterar inte dem.
Själv samsov jag med vår dotter tills hon var 3 år, hon ammade också säkert tills hon var nära 4, så nån AW-fanatiker är jag inte ;). Å andra sidan fick min flicka förstörda framtänder av nattammandet (sista slurken blev liggande på hennes vänstra sida av munnen och framtänderna fick dras ut när hon var 3!!! Detta trots att hon aldrig åt godis (sant!) eller drack läsk och andra söta drycker. Så, nattätande och nattammande ska man vara väldigt försiktig med sedan tänderna kommit!

Som jag skrev tidigare.
En bok är ju fri och öppen för egna tolkningar på ett helt annat sätt än vad en video är.

Buffa, hålla hand på, gunga vagnen, ha fasta rutiner m.m använder nog många föräldrar i sin vardag och användandet av dessa metoder sträcker sig nog längre bak i tiden än Anna W. Hennes metoder sträcker sig längre än bara buff, smek, gunga m.m :/. Du kan kika in på hennes hemsida och se hur hon tycker att man ska anamma hennes metoder om du är intresserad.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Småbarn Hej, Önskar lite input här men om ni ska döma och ge kommentarer om hur taskigt det är att inte låta barnen sova med föräldrar kan ni...
Svar
17
· Visningar
1 093
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 095
Senast: Amha
·
Småbarn Sonen på snart 15 månader har inte att sova på sin favoritlista. Han sov bra de första två månaderna i sitt liv sedan hände något. Han... 2
Svar
23
· Visningar
1 662
Senast: Badger
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 755
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka