Sova utomhus (utbruten från Dejtingtråden 31)

Har sett nån som har hängmatta på balkongen här där vi bor☺️. Hade jätte gärna sovit ute i skogen med massa fina djur som går under mig och jag älskar att se på stjärnorna, synd jag e ofantligt höjdrädd bara ^^ det låter väldigt häftigt, har sovit i trädkoja en gång och vakna till en ekorre familj på fönstret. Det var en fin upplevelse 🥰
 
Bästa som finns (minus trafiken och folk som glor :D )
20200814_133714.jpg
 
:laugh: Jag sover inte ute varje natt. Men på vintern är det så mysigt att ligga varm nedbäddad i en hängmatta och kolla på stjärnorna, lyssna på djuren som går omkring under, andas klar luft, och bara vara. Sover inte så bra i hängmatta dock (är sidosovare) så jag jobbar på att bygga något lite mer stadigt i ett lämpligt träd. Det är ju inte så mycket för sömnen som för stjärnskådandet. Detta är bara ett exempel på en av mina många egenheter. Min familj kallar mig lite halvt surt-halvt skämtsamt för 'skogsalven'. De flesta vill ha normala liv med sin partner. Inte behöva dras med någon som sover i träd:p


Jag kanske får annonsera tydligare på dejtingsajterna att det är trädlivet som gäller:D
Det låter ju supermysigt!
 
Tills man behöver kissa mitt i natten, och ska ta sig ur hängmattan i mörkret, insnärjd i alla varma täcken och filtar :nailbiting: . Förmodligen vill man ta sig ner till marken också. Klättra hela vägen ner, och hela vägen upp igen.... :wtf:

"It looks good on paper...." :D
Inte behöver en klättra ner för det. Lämpligt att under rekognosceringen i dagsljus också hitta en lämplig toagren (alltså en med fritt fall under som är skön att sitta på). Och jag har faktiskt bara ett täcke om det inte blir under -10, men det är ett riktigt varmt täcke. Däremot är hängmattan lite pesky. Blir bättre när jag byggt min plattform. Då kan en ju till och med sätta upp en skärm för pryda gäster :p
 
Vi sov ofta utomhus ... nar vi bodde i Saudi Arabien och sov pa "cots" i oknen eller pa stranden till Roda Havet. Helt underbart. Just nu ar jag bara sa tacksam att det inte fanns nagra trad ... i sa fall hade jag inte haft den upplevelsen med mig i livet.:p
 
Till mig kommer en medelålders kvinna varje år och hänger upp en hängmatta som är som ett tält. Hon frågade en gång i tiden ifall hon fick hänga upp det på marken och jag sa att självklart fick hon det och eftersom hon vandrar pilgrimsleden varje år dyker hon upp varje år. Jag lärde mig någonting nytt på henne, för hon sover åt vad jag tycker är fel håll. Alltså, inte på långsidan hängmattan, utan hon sover tvärsöver. Jag testade att lägga mig i så min stora hängmatta och man ligger förvånansvärt stabilt på det viset.

Denna bilden är tagen från nätet, men hon sover alltså åt detta hållet. Fast hennes hängmatta är ett tält.

1614490332982.png
 
Till mig kommer en medelålders kvinna varje år och hänger upp en hängmatta som är som ett tält. Hon frågade en gång i tiden ifall hon fick hänga upp det på marken och jag sa att självklart fick hon det och eftersom hon vandrar pilgrimsleden varje år dyker hon upp varje år. Jag lärde mig någonting nytt på henne, för hon sover åt vad jag tycker är fel håll. Alltså, inte på långsidan hängmattan, utan hon sover tvärsöver. Jag testade att lägga mig i så min stora hängmatta och man ligger förvånansvärt stabilt på det viset.

Denna bilden är tagen från nätet, men hon sover alltså åt detta hållet. Fast hennes hängmatta är ett tält.

Visa bifogad fil 65377
Det är många som vandrar och har hängmattor och det är något som jag faktiskt skulle kunna tänka mig, tält lockar mig inte alls, men hängmatta med tarp eller någon av de varianterna med inbyggt tak. Men mitt problem är att jag vill vandra i fjällvärlden och då är det rätt värdelöst med en hängmatta. ;)
 
Det är många som vandrar och har hängmattor och det är något som jag faktiskt skulle kunna tänka mig, tält lockar mig inte alls, men hängmatta med tarp eller någon av de varianterna med inbyggt tak. Men mitt problem är att jag vill vandra i fjällvärlden och då är det rätt värdelöst med en hängmatta. ;)

Känns som att du har bättre insikt i problemet med hängmatta på kalfjället än @parellikuskens kompis :angel:
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 792
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
444
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att...
2
Svar
22
· Visningar
2 802
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp