Sova utomhus (utbruten från Dejtingtråden 31)

Inte behöver en klättra ner för det. Lämpligt att under rekognosceringen i dagsljus också hitta en lämplig toagren (alltså en med fritt fall under som är skön att sitta på). Och jag har faktiskt bara ett täcke om det inte blir under -10, men det är ett riktigt varmt täcke. Däremot är hängmattan lite pesky. Blir bättre när jag byggt min plattform. Då kan en ju till och med sätta upp en skärm för pryda gäster :p
Om du gillar hängmatta frånsett att du inte kan ligga på sidan bekvämt så kan du kolla in hängmatta för vandring, se tex den i länken nedan. Nu ska dessa användas med ett bra liggunderlag (uppblåsbar). Ska vara mkt bekväma och gå att ligga på sidan. Bara något att överväga. De bra är ganska dyra, med tarp har de samma funktion som tält så i den synvinkeln är de jämförbara med tält. Det finns såklart biligare än den i länken nedan, tex på outnorth eller ev xxl.

https://www.amokequipment.se/products/draumr-hammock
 
Om du gillar hängmatta frånsett att du inte kan ligga på sidan bekvämt så kan du kolla in hängmatta för vandring, se tex den i länken nedan. Nu ska dessa användas med ett bra liggunderlag (uppblåsbar). Ska vara mkt bekväma och gå att ligga på sidan. Bara något att överväga. De bra är ganska dyra, med tarp har de samma funktion som tält så i den synvinkeln är de jämförbara med tält. Det finns såklart biligare än den i länken nedan, tex på outnorth eller ev xxl.

https://www.amokequipment.se/products/draumr-hammock
Tack för tipset men jag föredrar att bygga en plattform. Har ett favoritträd utpekat och en stor mängd brädor hemma, så det ska nog gå fint :)
 
Jag har sett ut fyra träd på vår mark som jag tänkt bygga en plattform för övernattning på.
Det är mitt inne i det aspsnår som ska få bli kvar, så det kommer inte vara knäpptyst i lövtider.

Tanken är att två ska få plats, insektsnät och fast stege ska finnas.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 035
Senast: Whoever
·
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 793
Senast: Badger
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
917
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp