Spa i Malmö med omnejd

Bukefalos 30 år!

Caoimhe

Trådstartare
Min 30-årsdag börjar så smått närma sig, och jag har beslutat att jag ska fira den genom att ta ledigt från jobbet och för första gången i mitt liv gå på spa. Då jag har husdjur hemma så är det inte aktuellt med övernattning, utan jag vill gå på s.k. dagspa.

Jag ser gärna att spat ligger inom en timmes bilresa från Malmö. Om de på samma plats serverar god mat är det ett plus i kanten.

Vilka span rekommenderar ni, och vilka bör jag undvika?

Tack på förhand!

Ystad om det ska vara fancy. Skansen i Båstad för budget. Bra pooler, bättre kallbad då bastun är precis intill. Men i Ystad är relaxdelen och maten bättre, särskilt i den italienska delen på middagen

Ystad om det ska vara fancy. Skansen i Båstad för budget. Bra pooler, bättre kallbad då bastun är precis intill. Men i Ystad är relaxdelen och maten bättre, särskilt i den italienska delen på middagen

Oj jag har hört jättebra om Skansen den det renoverades. Är det ett budgetspa alltså? 😅

Har inte varit på Ystad Saltsjöbad men vet flera som tycker att det är överskattat, främst att där är för mycket folk. Jag gillar mossbylund och The Lodge.

Jag tycker personligen att Ystad Saltsjöbad är både överprisat och överskattat och skulle hellre satsa på Smygehus Havsbad eller Mossbylund. Har även hört bra saker om The Lodge utanför Genarp men inte varit där själv.

Jag instämmer om Ystad Saltsjöbad. För mycket folk och inte alls avkopplande! Perfekt för en konferens med jobbet men inget jag åker till privat. De två gånger jag varit där (vardagar) med övernattning har det var tjockt med folk i spaavdelningen och det har varit svårt att hitta en plats i en pool.

Jag har varit på följande (utöver YSB):

The Lodge: motsatsen till YSB. Litet och lugnt. Jag åker gärna dit! De har ett paket som är väldigt prisvärt (kan man åka en vardag har de ofta 30% rabatt dessutom) där man får 2 timmar i spa:t och sen 2 timmar i en sparitual. Sparitualen är underbar! Man är i en grupp på 8 pers och guidas igenom ett antal små rum där man får olika produkter att använda. Produkterna är från L:a Bruket och känns jättehärliga! Man är så återfuktad när man går där ifrån! 13 årsgräns (med undantag vissa veckor på året). Mitt favoritspa här i trakten!! Rekommenderar! Deras grilled cheese macka är fantastisk!

Tylösand: lite långt bort kanske. Halmstad. Ägs av Per Gessle och en del av hans konstsamling och Ferraris finns utställda där. Stort! Ingen åldersgräns generellt. En stor bassäng med bioduk där det visas film. Inget regelrätt spa i min mening. Mer ett nöjeshotell (restauranger, nattklubb, konserter på sommaren) med spaavdelning. Spaavdelningen har 16 eller 18 års gräns. God brunch några söndagar om året! Bra utbud på behandlingar. Ligger mycket fint vid havet!

Torekov Hotell: Litet. Lugnt. Var några år sen jag var där. Inget speciellt men mysigt hotell med liten spaavdelning med behandlingar.

Halva priset mot Ystad. Men jag har varit där flera gånger och tycker att det är toppen. Man får mycket för pengarna! Jämfört med Ystad och ffa Falkenberg (samma ägare) är det dock lite annat. Maten är inte lika bra och de har inte samma möjligheter att bara ligga och vila.

Ah, jag som varit på Falkenberg många gånger tycker alltid jag fått bra pris där. Men gäller att hitta deals, samma med YSB. Gav inte så mycket vill jag minnas och gillade det mer än Strandbaden (men kan bero på att det var första gången där). 😁

Nyfiken på att testa Skansen! 😁

Min 30-årsdag börjar så smått närma sig, och jag har beslutat att jag ska fira den genom att ta ledigt från jobbet och för första gången i mitt liv gå på spa. Då jag har husdjur hemma så är det inte aktuellt med övernattning, utan jag vill gå på s.k. dagspa.

Jag ser gärna att spat ligger inom en timmes bilresa från Malmö. Om de på samma plats serverar god mat är det ett plus i kanten.

Tack på förhand!
Det klarar sig inte riktigt med en timme från Malmö men Örums Nygård på Österlen (utanför Löderup) är det många som hyllar. De har även dagspa i mån av plats och har restaurang. Jag har inte varit där själv men vet många som varit extremt nöjda.

Tack på förhand!
Osäker på om det klarar en timme, men borde göra det? ESS-group (samma som Ystad och Falkenberg) driver ju numer Maryhill Estate, som ligger väldigt vackert vid havet och har en trevlig pool club. Kanske inte så mkt "spa" som i massor av bastus och olika pooler, men en härlig eld-relax, ett par stora pooler med möjlighet att bada ute i varmt och skönt vatten och vacker natur runtom. Också ett tips kanske?

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka