Bukefalos 28 år!

Späda Radital?

_Runaway_

Trådstartare
På raditalflaskan står ju att man ska späda vid bandagering över linimentet, men hur mycket ska man späda? och behövs det även om man inte ska linda över?
 
Sv: Späda Radital?

man behöver inte späda om man inte på förhand vet att man har en mycket känslig häst. och man behöver definitivt inte späda om man inte bandagerar.

jag brukar linda på radital efter rekommendation, dock ej alltjämt varje kväll.. men jag kan ha på radital flera ggr dagligen om hästen är i behov av det, fast oftast utan att linda. linda gör jag endast på kvällen om hästen är varm svullen och då använder jag ofta radital.
 
Sv: Späda Radital?

Jag har använt radital på muskler och täckat över, det funkar hur bra som helst. har ett fullblod med tunn hud, så i allafall ang. det så verkar det inte vara ngn som helst fara. har täckat med fleece som inte ligger hårt an och som andas väl......
 
Sv: Späda Radital?

Man behöver inte späda om man inte ska ha något "över/om". Radital hjälper även bra på människor om man t.ex. har hont i ryggen eller något ;) HIHI ,
 

Liknande trådar

Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej, nu börjar ju tyvärr knott och liknande komma fram och letar nu efter något bra medel som kan underlätta för hästen så han slipper...
Svar
1
· Visningar
854
Senast: Jamie
·
Hästvård Hej, skulle behöva köpa nya benpaddar och lindor. Vad ska man köpa? Tips på ngt prisvärt?Ska inte användas vid ridning utan mer som...
Svar
3
· Visningar
553
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 381

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp