Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså vad skulle man göra som mäklare? -Ehhh, ja här har vi då en inredningsdetalj a la Hillbilly - mycket pittoreskt. En doft av mäsk istället för vanilj....Man måste ju sticka ut med sina objekt idag för att nå fram.

Hade nog mest velat se mäklarens min då hen upptäckte det :angel:
 
Ja och vad är det för säljare? Bryr sig inte mycket om risken att bli polisanmäld.

Nä, ska man nu bränna hemma kanske man ska vara LITE diskret med det iaf :D

Pappa fick besök av farbror P en gång när kokaren var igång :angel: De skulle kolla hans auktionsgrejor så inget var stulet (de gjorde det regelbundet). Pappa hade blivit lite svettig men det gick ju bra :rofl:

Edit: Innan nu någon inbillar sig något så har jag inte kvar kokaren, pappa är död sedan 5 år och det här hände när jag var väldigt liten dvs ca 40 år sedan.
 
På den tiden jag bodde i ett hushåll där det kokades till eget behov var det fasiken knappt så vi vågade öppna dörrn om det kom någon bil som vi inte kände igen. Nervösa veckor när det stod mäsk i vårt badrum. Själva koket tog ju inte lång stund.
 
Heh, innan jag flyttade till Bollnäs så trodde jag inte hembränning fanns kvar i Sverige öht. Skämtade med en medarbetare om att folk brände hemma, och hen tittade på mig som jag var en idiot och sa att hen varit på ett antal fester där det serverades hembränt :D
 
Heh, innan jag flyttade till Bollnäs så trodde jag inte hembränning fanns kvar i Sverige öht. Skämtade med en medarbetare om att folk brände hemma, och hen tittade på mig som jag var en idiot och sa att hen varit på ett antal fester där det serverades hembränt :D
Bra hembränt är finsprit - som klart starkt källvatten. Finns ingen så god starksprit att köpa.
Den jag delade bostad med som hade egen husbehovsproduktion räknade ut att en liter kostade 12 kr. Nu är det ju några år sedan men just dom ingredienserna har ju inte direkt ökat i pris. Så billigt blev det också.
 
Heh, innan jag flyttade till Bollnäs så trodde jag inte hembränning fanns kvar i Sverige öht. Skämtade med en medarbetare om att folk brände hemma, och hen tittade på mig som jag var en idiot och sa att hen varit på ett antal fester där det serverades hembränt :D
Jag tror att det skiljer en hel del geografiskt numera. Här i Götaland har vi ju överlag god tillgång på billig östeuropeisk lastbilssprit och min uppfattning är att husbehovsbränning bara förekommer helt marginellt idag (jämfört med min tonårstid, när det puttrade rätt frekvent i källare och garage). Såvitt jag förstått av bekanta är läget motsvarande i gränstrakterna i Norrbotten.
 
Bra hembränt är finsprit - som klart starkt källvatten. Finns ingen så god starksprit att köpa.
Den jag delade bostad med som hade egen husbehovsproduktion räknade ut att en liter kostade 12 kr. Nu är det ju några år sedan men just dom ingredienserna har ju inte direkt ökat i pris. Så billigt blev det också.

Gudars ja, jag tar fint hembränt över Bolagssprit vilken dag som helst. Kan tillägga att jag bor mitt i Dalarna på bonnalandet där gamla traditioner vårdas... :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
62 516
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 276
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 007
Senast: Sasse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 558
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp