Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
Wow! Det var ju bara underbart. Men vad betyder förkortningen ÖB. Överbotten - blandning mellan övervåning och bottenvåning.
Kanske för att man på baksidan kan gå direkt till andra våningen via en gångbro?


Övre botten, ett äldre uttryck för övervåning.
 
Det här är också en lite spännande gård, med landsgräns som fastighetsgräns!

Torsby, Värmland:

 
http://www.skogsmaklarna.com/till_salu/aktuella-objekt/4I0ASEGRF9MPN8RE/bilder
Render.ashx
 
Men, oj, så MÖRKT och deprimerande.... :crazy: Jag är VERKLIGEN ingen som brukar vara för att "blåsa ut" hela inredningen i ett hus, och detta är kanske första gången jag har känt behovet!
Håller med men ajg skulle vara rädd om de spända taken. Att riva ut allt där skulle inte genera mig. Det är inte tidstypsikt med byggstilen så jag skulle riva ut och försöka återskapa lite av hur huset bör se ut i kombination med vad jag trivs med. Högblanka moderna luckor med svart småttigt kakel i köket skulle alltså inte komma in men badrummet skulle renoveras modernt eftersom lösningarna man hade då inte är gångbara idag.
Jag håller på att planera at bygga ut mitt hus från 49 men har probkem med hur jag ska få utbygnaden att passa in i stilen (ska bygga in yttertrappan och flytta källartrappan så det blir en utbyggnad enbart för två trappor :nailbiting:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
972
· Visningar
62 107
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 240
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 987
Senast: Sasse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 517
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp