Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh jag såg nyss granngården (sök på Virrestad på Hemnet) till salu, jag har spanat på den länge för det är en sån där gård som behöver lite kärlek men säkert kommer bli enormt fin. Hade velat att de skulle väntat ett år till för då hade jag nog varit redo att lämna sthlm också på pappret.. Men 2,75 millar för något som de inte ens kan fota inne i? Hmm. Fullt av skräp på gården och argsinta hundar. Men läget kan inte bli bättre...
Det stora minuset i mina ögon är att det inte finns någon mark till, men det är klart med mark hade priset varit ett helt annat.
 
Det stora minuset i mina ögon är att det inte finns någon mark till, men det är klart med mark hade priset varit ett helt annat.
Ja, dyrt i förhållande till marken och renoveringsbehov. Det verkar ju finnas möjlighet till mer mark dock och två grannar har ridbana.
 
Ja, dyrt i förhållande till marken och renoveringsbehov. Det verkar ju finnas möjlighet till mer mark dock och två grannar har ridbana.

"Möjlighet till mer mark" är ganska ofta ett magert mäklarlöfte man gör bäst i att undersöka innan man skriver kontrakt och blir besviken. Att grannarna har ridbana ger också föga värde tänker jag - om de inte driver verksamhet där ridbanan hyrs ut på olika vis.
 
Men i sak håller jag helt med. Jag vet en som köpte en avstyckad gård där det var gjort så dumt att de inte kunde komma runt ena uthuset, behövdes bara några få kvadratmeter mark till men som säljaren i efterhand tog hundratusen kronor för att sälja.
Priset på högklassig åkermark, som jag tror det är, ligger på runt 450' kr per ha i södra Skåne.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
972
· Visningar
62 112
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 240
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 987
Senast: Sasse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 517
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp