Bukefalos 28 år!

Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jösses. 😳
Men tapeterna var inte det mest uppseendeväckande imho. Jag kan helt enkelt inte få grepp om bostaden, som ett hem. Vilka renoveringsåtgärder som är gjorda, vilka som verkar förbisedda och vilka som är till synes aktivt bortvalda. Belysningen i hall och kök. :crazy: Den helt ambitionslösa fotograferingen som gör att priset känns en nolla för högt.

Mina tankar hamnar oundvikligen hos de som flyttar ut. Vad har de känt för radhuset och området; har det varit deras hem eller bara deras bostad? Har de inrett som de har velat - eller som de har kunnat utifrån ekonomiska eller emotionella begränsningar? Hur har livet sett ut där?
 
Så olika man kan se det. Jag tycker att det är riktigt fint!
Jo fast det behöver kanske inte stå i motsats. Läget tycker jag ser mysigt ut där mitt i den gamla industrin och exteriört, på litet håll, håller jag med om att det är fint. :)
Byggnadstekniskt tror jag tyvärr att det är en annan sak. Båda bjälklagen ser illavarslande ut, kanske går det nedre att rädda. All el, vatten och avlopp bort förstås, den vittrande grunden/källaren med inträngande vatten - sannolikt från dammen tvärs över vägen, etc...
Men fönstren var fina! :)
 
Jo fast det behöver kanske inte stå i motsats. Läget tycker jag ser mysigt ut där mitt i den gamla industrin och exteriört, på litet håll, håller jag med om att det är fint. :)
Byggnadstekniskt tror jag tyvärr att det är en annan sak. Båda bjälklagen ser illavarslande ut, kanske går det nedre att rädda. All el, vatten och avlopp bort förstås, den vittrande grunden/källaren med inträngande vatten - sannolikt från dammen tvärs över vägen, etc...
Men fönstren var fina! :)

Ja, jag får väl kanske erkänna att just källaren lämnade en del övrigt att önska.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
974
· Visningar
63 454
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 301
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 541
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 130
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp