Spån i transporten?

Sv: Spån i transporten?

Ljust och fräscht, skönt för hästen att stå på. Lättare att mocka.
Jag låter det ligga, tar ut det skitiga och krattar ihop det i mitten.
 
Sv: Spån i transporten?

Jaha? Jag trodde alla transporter hade gummimatta :/
Har aldrig ägt en transport än och har väldigt liten erfarenhet om dom.
 
Sv: Spån i transporten?

Hur gör du om du vill transportera något annat i transporten t ex något som inte får stå på spånet av någon anledning och inte kan stå på en presenning? :) nyfiken
 
Sv: Spån i transporten?

mitt alugolv har limmad gummimatta,

ts; vill man transportera annat i släpet och inte bara vill lägga in en eller 2 presseningar så får man ju såklart städa släpet ^_^. hästlukten är dock svår att få bort.
 
Sv: Spån i transporten?

Jag har haft spån men tycker att hästen blir dammig och får damm i ögonen. Det inte är så bra heller om hästen andas in dammet. Så nu har jag hellre halm.
 
Sv: Spån i transporten?

Föredrar sågspån. Hästarna vågar kissa i släpet om de behöver, vilket jag tycker är bra snarare än att de står och håller sig, samt att det suger upp fukt/kiss och gör det lättare att mocka då skiten hamnar (mestadels) på spånet i stället för att klistra fast i gummimattan :) Städar mycket noga varje gång trots att jag på sätt och vis är lat (konstant trött, snarare) ;) Lämnar kvar det rena spånet och fyller på vid behov.
 
Sv: Spån i transporten?

Jag har inte brukar köra med spån då vi bara åker korta sträckor men nu på vintern så hinner ju skiten frysa fast och går inte att få ur. Så jag tänkte spåna för att det rimligtvis borde gå lättare att få ut frusen skit då.
Är det runt -15-20 så fryser det kvickare än snabbt och sen kam inte ens hacka lös det.
 
Sv: Spån i transporten?

Skyfflar ut det i ett par sopsäckar. Så gör vi när vi kör skräp i släpet och när det ska städas.
 
Sv: Spån i transporten?

Alltid spån i släpet! Det står oftast med spån i sig. Vi använder kutterspån. Mockar ut efter varje tur.
Vid behov städas allt ut, sparar allt rent spån i en höpåse, som läggs in sedan igen.

// Niikon92
 
Sv: Spån i transporten?

*kl*

Har alltid spån i släpet. Bäst är sågspån, det ligger stilla och dammar inte.
 
Sv: Spån i transporten?

Jaha, var det helgjuten gummi, jag trodde du mena att det bara var ett golv utan matta, nu hänger jag dock med. :o
 
Sv: Spån i transporten?

Fast ibland behöver man kanske transportera något som inte går att ha på en presenning. Mest frågvis nu känner jag. :P
 
Sv: Spån i transporten?

Frusen hästskit? Hur länge står transporten med skiten då? Eller ska man fråga hur kallt ni har det? :eek:
 
Sv: Spån i transporten?

Egonson_: hmm, att städa ur varje gång fast du är trött/lat. Jag får inte riktigt ihop den ekvationen. :laugh: Sambon och jag hade diskussionen om fastklistrat bajs i gummit och vet inte vilket som är bäst. Troligen spån.

Bison: Ah ok, hur brukar du göra för att få bort det som antigen kryper ner i räfflorna eller någon annan stans där spån vill "krypa ner" och inte går att skyffla upp? :)

niikon92: Ok, är det jobbigt att städa ut allt eller beror det helt på hur mycket spån man använder?
 
Sv: Spån i transporten?

Spån för att det är ljusare, fräschare, hästarna vågar kissa och lättare med fruset bajs på vintern.
När jag hade räfflad gummimatta så hade jag en hovkrats för att få upp det som inte gick att skyffla.

Vad är det för omtåligt du vill transportera som inte tål spån? Rimligtvis tål det inte heller eventuella bajsrester som blir om du kör utan spån heller isåfall, och då är ju hästtransport uteslutet ändå.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har råkat ha handbromsen dragen på transporten hela vintern. Tanken var inte att den skulle stå, utan faktiskt användas, men av...
Svar
5
· Visningar
526
Senast: Loma
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: Entourage
·
Ekonomi & Juridik Hej! Lite nyfiken på vad import kostnader idag inom EU ligger på ungefär. Funderar på att ta hem en häst från Tjeckien och är lite...
Svar
12
· Visningar
972
Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är...
2
Svar
31
· Visningar
1 894
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp