Spån i transporten?

Sv: Spån i transporten?

Egonson_: hmm, att städa ur varje gång fast du är trött/lat. Jag får inte riktigt ihop den ekvationen. :laugh: Sambon och jag hade diskussionen om fastklistrat bajs i gummit och vet inte vilket som är bäst. Troligen spån.

Bison: Ah ok, hur brukar du göra för att få bort det som antigen kryper ner i räfflorna eller någon annan stans där spån vill "krypa ner" och inte går att skyffla upp? :)

niikon92: Ok, är det jobbigt att städa ut allt eller beror det helt på hur mycket spån man använder?

tar bort allt med en skyffel, sopar ut resten (alltid lite man inte för upp med skyfflen) och sedan högstryckstvätta hela alltet :) så nä, inte sårskilt jobbigt. Vi har ungefär 5cm med spån, då ena pållen gärna kissar i släpen :P

// Niikon92
 
Sv: Spån i transporten?

Hur gör du om du vill transportera något annat i transporten t ex något som inte får stå på spånet av någon anledning och inte kan stå på en presenning? :) nyfiken

Vad är det som inte kan stå på en presenning? Jag har kört allt möjligt i mitt släp och då släpet varit fullt med strö har jag lagt trasmattor över. Dock så mockar jag alltid ur om hästen har gjort ifrån sig men jag tar inte ut allt strö såvida det inte är storstädning
 
Sv: Spån i transporten?

Alltid spån i transporten, för hästens skull. Och trodde faktiskt Jordbruksverket också krävde det?

Mockar ur efter användning, vilket är ca 3 dagar i veckan, tömmer absolut inte hela så ofta. Ibland mockar jag bara ut pluttarna, ibland mer noga där jag slänger fram allt spån längst fram, sopar rent och så får det stå och torkas ur till nästa gång.

Storstädning några gånger per år, då hela töms och skuras.
 
Sv: Spån i transporten?

Spån i transporten för att suga upp eventuellt kiss och fukten ur bajset. Mycket lättare att ta bort bajset om det ligger på spånet istället för direkt på mattan.

Jag mockar rent direkt efter varje resa, men sparar det rena spånet i en hög i transporten infför nästa tur. Om släpet ska användas för annat eller när det ska besiktas så lägger jag spånet i en IKEA-kasse och sopar rent golvet ordentligt.

Om något är så känsligt för doft att det inte kan stå på det rensopade golvet ens med en pressenning eller filt emellan, så tål det nog inte att vistas i hästtransporten öht.
 
Sv: Spån i transporten?

Kl,Tycker att limmad matta känns tryggare, än gjuten. kan man alltid riva upp den om man misstänker att golvet är försvagat och kolla från 2 håll.
 
Sv: Spån i transporten?

Fast har du alugolv ser du ju aldrig en ev. försvagning, då är det tryggare med helgjuten matta som bättre skyddar golvet från urin. Tycker jag.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har råkat ha handbromsen dragen på transporten hela vintern. Tanken var inte att den skulle stå, utan faktiskt användas, men av...
Svar
5
· Visningar
526
Senast: Loma
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: Entourage
·
Ekonomi & Juridik Hej! Lite nyfiken på vad import kostnader idag inom EU ligger på ungefär. Funderar på att ta hem en häst från Tjeckien och är lite...
Svar
12
· Visningar
970
Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är...
2
Svar
31
· Visningar
1 885
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Roliga bilder och memes om katter!

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp