spån, vad betalar ni?

Jag hämtar från såg. 5:-/ säck.
Jag och Sara som har min ponny brukar åka i väg, med vårt team work så tar det ca 15 min att lasta i ca 10 säckar...
då är det värt jobbet. :bump:
 
Nu var visserligen frågan inte ställd till mig..;))..men eftersom jag också köper spån från Wisswood..och betalar lika mycket..kan jag meddela att i det priset ingår frakten hem till gården.
Eftersom det krävs att man köper förhållandevis stora kvantiteter för att få detta pris...delar vi leverans med våra grannar som är mjölkbönder..vi använder inte samma typ av spån men det är inga problem att få en leverans med olika typer av spån.
 
Tack för ditt svar! :bow:
Priset är ju så bra, så jag kan ju ta mig en funderare på att kanske köpa från dem!
För spånet jag köper för 50:- balen och hämtar själv i kärran, ÄR nämnligen oftast från just Wisswood... :smirk:
 
Hur många pallar måste man köpa för att få det så billigt?
/M
 
Jag hämtar gratis, säckat och klart från ett snickeri som hyvlar slöjdvirke. Känns tryggt att veta att det är "rena" material som kommer i säckarna.
Killen på snickeriet fick betala för att bli av med spånet innan, så berätta inte för honom att han kan ta betalt!!! :bow:
 
En sak jag undrar över är ni som köper spånbalar, vad väger era balar??

Mina väger 60 kg och jag får betala 80:- vid enstaka balar och 55:- om jag köper en hel pall.
 
Har också med sambon.Han brukar sätta sig på säcken och pressa ihop spånet så det går ganska mycket i en säck :rofl:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
923
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 452
Senast: Skye
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 434
Senast: gul_zebra
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 337
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp