Sv: Spån

jag betalar 250 kr för en full finka, klarar mej ca 1 månad på det.

jag betalar 918kr för en pall med 18 balar(51kr/st). är väl hyffsat om man jämför med od.l som tar 80 spänn per bal :eek:

Då ahr vi lätt det bästa här, åker till ett sågeri i närheten 6 får ta hur mkt. spån vi vill & när vi vill - GRATIS !

Jag hämtar på sågen packat o klart i säckar, gratis mot att jag hämtar det o lämnar tillbax de gamla säckarna o jag brukar köpa nån rulle säckar o lämna där ibland oxå. Hämtar 35-40 säckar per gång o det varar ca 1 månad till 4 hästar, lite olika beroende på hur mkt halm jag blandar i.

Här är det faktiskt 70 kr/balen minst. Iofs har jag Hedins (spånsäljaren) precis brevid stallet. Men jag är snål och köper från ett sågverk för 5kr påsen. Blir ca 100 kr i månaden för mig.:angel:

Jag vet inte var du bor men jag har ett hyvleri i närheten där jag får billig spån. Jag hämtar med traktorsläp och betalar ca 50 kr för ett lass som räcker ungefär 2 månader för 10 hästar. Jag vet inte om det är dyrt?! Här på landet är det ganska lagom tycker jag.

Vi hämtar från ett sågverk, betalar 12 kr säcken och hämtar ca 10 st åt gången. Men funderar på att leta andra ställen....:)

Jag har aldrig hört att man kan köpa spån på pall...:confused:

Men jag köper stora balar som väger 75 kg och för en sån betalar jag 150 kr. En bal räcker ca 1 månad till min häst, men han är ganska renlig...:love: Köpte förut på Granngården i småbalar men dom är bara på 25 kg och kostar 75 kr styck! :eek: Det är dyrt!!!

Jag hotar grannen som har såg med repressalier om han inte håller mig med spån.:cool:

betalar 66 kronor per bal tror jag det blir billigare om man köper på pall men jag har inte plats för mer än 10-15 åt gången,det går åt ca 4 bal i veckan så det blir en hel del pengar

hej hej!

Jag betalar 15:- för 160 liter vet aj vad en "vanlig bal" är på..
men jag använder ca 160liter/v..

det tycker ja är bra pris men då åker vi till ett sågverk o hämtar!

//mvh

Liknande trådar

S
Hästvård Hej! Min häst har igår rymt från hagen och trasslat in sig rejält i trådarna, med bakbenen. Han ser ganska hemsk ut, men det är allt...
Svar
6
· Visningar
3 358
Senast: Angelique
·
Hästvård Jag har haft spån men det var nog 1½ eller 2 år sedan..jag har halm just nu (som jag inte tål) och måste först göra slut på de 186...
Svar
14
· Visningar
10 481
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 451
Senast: 95johsv
·
Hästmänniskan Hej! I år så tänkte vi i stallet vara lite "smarta" och lata och i stället för att åka och hämta hö hos bönder beställa av någon som...
Svar
18
· Visningar
2 738

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka