Spångrep av metall?

Kitara_

Trådstartare
Letar efter en spångrep där själva grepen är av metall inte plast.
Vilket material handtaget är i kvittar.

Någon som har förslag på var man kan hitta detta?

/ Kitara_

Sv: Spångrep av metall?

Jag har aldrig sett någon med metall, förutom den som pappa svetsade ihop åt syrran på 70-talet (SYND att han inte tog patent på iden!). I alla fall, efter att ha mockat lite emd den (jag har den kvar) så ska det vara en grep med metallpinnar så se till det är lättviktsmetall, då det lätt blir otrevligt tungt annars.

Okej, nu har jag sett en =)

www.nordpost.se I vänstra menyn ganska långt ner, sök på spångrep och markera benämning' så får du en träff på en varmförzinkad spångrep. Med metallhuvud. 145 kr + moms.

Jag har en sån och den är värdelös, helt fel vinkel vilket gör att den känns alldeles för kort och man får ryggskott, dessutom är pinnarna helt avhuggna alltså det är inte spetsiga så det är jättesvårt att få upp just nått annat än spån. Lite hö kan ställa till problem. Den är även väldigt liten så det får inte plats så mkt på den.
Ville bara tala om det för jag blev jättebesviken på den, köp en vanlig i plast istället, de är bättre så länge de håller.

Har också haft en sådan (eller liknande) och tycker också den var värdelös. Lossnade lätt vid skaftfästet plus att en del av pinnarna gick av efter ett tag. En rejäl plastgrep är mycket bättre!

***knapplån***

Jag köpte en sådan i vintras, och gillar den inte alls. Som någon skrev, det blir fel vinkel. Dessutom är den TUNG jämfört med en plastgrep.
Satsa på en bra plastgrep istället, Fiskars eller Aubiose t ex.

Immer

Tack för svaren.
Jag lyckades få tag i en men den kändes inte alls bra.
Tyckte dock att det var lättare att få upp kriten, funderar på att göra lite förändringar på den så ska det nog bli bra.

/ Kitara_

Aubiosen är väl gjord av nåt annat än plast iallafall? helt underbar att mocka med.. haft min i 3 år och inte en minsta tendens att glappa någongstans (då har jag ändå lyft tungt.. ex tömma bort torvbädd), såsom dessa förbannade plastgrepar brukar göra efter bara ett par gångers användande:devil:
Lätt är den också, kostar visserligen en del, men skulle aldrig i hela mitt liv gå tillbaka till plastgreparna:)

jaha så läste jag fel...igen:crazy: ;)

undrade vad Spång-rep var för någonting nypåkommet:rofl:

suck

Jag tänkte införskaffa en sådan att använda till hagmockning, men annars tycker jag personligen de är rätt värdelösa. Mycket bättre med vanlig grep, Aubiose och Fiskars är Bra och Håller.

Aubiose - var hittar man en sån? Jag är dyngtrött :D på grepar som går sönder. En Fiskars har jag men den blir lika trasig den och tung är den.....

Liknande trådar

Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
438
Senast: lytesout95
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag... 2
Svar
23
· Visningar
1 716
Senast: hastflicka
·
Foder & Strö Min häst står på spånpellets. Han trampar sönder sina bajshögar titt som tätt, och alla småbajssmulor gör mig galen, de går bara att ta...
Svar
2
· Visningar
2 353
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
3 496

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka