Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad sägs om denna?

650@80.jpg

https://www.expressen.se/leva-och-b...ik-och-historisk-1700-talsgard-pa-egen-halvo/
"Till fastigheten hör 56 000 kvadratmeter mark med vatten på tre sidor och en 800 meter egen strand. Det är välskötta gräsmattor och betesängar, högväxta björkar, tallar och ekar."
 
Definitivt annorlunda och spännande!
http://www.agenturfast.se/till-salu/beskrivning/4A73TN1OVTC7FN2U#bilder
"Säljarna, som är arkitekter, har utformat huset för att smälta in i naturen runt omkring fastigheten och vid infällt läge syns den nästan inte alls. "

Fast jag skulle ju inte betala 2 mille för ett fritidshus i Årjäng (!), utan el, vatten och avlopp... Fast mäklaren lyckas vända det till något positivt också: "Då fastigheten varken är ansluten till elnät, vatten eller avlopp blir det inga direkta driftskostnader. Inte heller för sophämtning då de själv tar hand om allt avfall. Säljarna har värmt upp huset genom ved som de tagit från egen "skog" runt huset."
 
Definitivt annorlunda och spännande!
http://www.agenturfast.se/till-salu/beskrivning/4A73TN1OVTC7FN2U#bilder
"Säljarna, som är arkitekter, har utformat huset för att smälta in i naturen runt omkring fastigheten och vid infällt läge syns den nästan inte alls. "

Fast jag skulle ju inte betala 2 mille för ett fritidshus i Årjäng (!), utan el, vatten och avlopp... Fast mäklaren lyckas vända det till något positivt också: "Då fastigheten varken är ansluten till elnät, vatten eller avlopp blir det inga direkta driftskostnader. Inte heller för sophämtning då de själv tar hand om allt avfall. Säljarna har värmt upp huset genom ved som de tagit från egen "skog" runt huset."

Jag bor några mil från Årjäng och det där kände jag inte till. Häftigt hus men inget jag skulle köpa, särskilt inte för den prislappen.
 
Definitivt annorlunda och spännande!
http://www.agenturfast.se/till-salu/beskrivning/4A73TN1OVTC7FN2U#bilder
"Säljarna, som är arkitekter, har utformat huset för att smälta in i naturen runt omkring fastigheten och vid infällt läge syns den nästan inte alls. "

Fast jag skulle ju inte betala 2 mille för ett fritidshus i Årjäng (!), utan el, vatten och avlopp... Fast mäklaren lyckas vända det till något positivt också: "Då fastigheten varken är ansluten till elnät, vatten eller avlopp blir det inga direkta driftskostnader. Inte heller för sophämtning då de själv tar hand om allt avfall. Säljarna har värmt upp huset genom ved som de tagit från egen "skog" runt huset."
De måste nog ta så mycket för att täcka kostnaden för alla renskinnen :p
Jag fick ångsetkänslor när jag såg sovrummet. Det var det mest otrivsamma rum jag någonsin sett :crazy:
 
Definitivt annorlunda och spännande!
http://www.agenturfast.se/till-salu/beskrivning/4A73TN1OVTC7FN2U#bilder
"Säljarna, som är arkitekter, har utformat huset för att smälta in i naturen runt omkring fastigheten och vid infällt läge syns den nästan inte alls. "

Fast jag skulle ju inte betala 2 mille för ett fritidshus i Årjäng (!), utan el, vatten och avlopp... Fast mäklaren lyckas vända det till något positivt också: "Då fastigheten varken är ansluten till elnät, vatten eller avlopp blir det inga direkta driftskostnader. Inte heller för sophämtning då de själv tar hand om allt avfall. Säljarna har värmt upp huset genom ved som de tagit från egen "skog" runt huset."
:rofl::rofl::rofl:
Mäklare som kan vända på allt till något positivt :D

Huset var med i tv-programmet Grand Design! Jag kom ihåg det då det låg i Sverige :D Delen som ligger över ån kunde liksom dras ut så att det blev längre. Vilket syns på bilden nedan.
4GVBAG2HI1LF4TF0.jpg
 
Senast ändrad:
De måste nog ta så mycket för att täcka kostnaden för alla renskinnen :p
Jag fick ångsetkänslor när jag såg sovrummet. Det var det mest otrivsamma rum jag någonsin sett :crazy:
:o Jag får hemska tankar, "när man tröttnar på sin partner kan man släppa ner den övre sängen på hen och börja om med en ny säng" Eller om man har gäster på besök som har ett samliv med varandra på den övre sängen. :rofl:
 
:rofl::rofl::rofl:
Mäklare som kan vända på allt till något positivt :D

Huset var med i tv-programmet Grand Design! Jag kom ihåg det då det låg i Sverige :D Delen som ligger över ån kunde liksom dras ut så att det blev längre. Vilket syns på bilden nedan.

Ja, jag såg det också i tv, men visste inte att det låg i Årjäng.
 
:o Jag får hemska tankar, "när man tröttnar på sin partner kan man släppa ner den övre sängen på hen och börja om med en ny säng" Eller om man har gäster på besök som har ett samliv med varandra på den övre sängen. :rofl:
Vid bråk i sängen: "Nu går jag och tar fram saxen!" :sneaky:
Om det är verkligen en säng till där ovanpå, hur 17 tar man sig upp? Ska man ens kunna det? :confused:
Jag skulle känna ångest vid tanken på om repen brister medan man låg och sov... :eek:
 
Vid bråk i sängen: "Nu går jag och tar fram saxen!" :sneaky:
Om det är verkligen en säng till där ovanpå, hur 17 tar man sig upp? Ska man ens kunna det? :confused:
Jag skulle känna ångest vid tanken på om repen brister medan man låg och sov... :eek:
Man blir väl antagligen upphissad. Kan bli spännande om man behöver besöka toa mitt i natten. Ska man då släppa på låsningen och dimpa ner på sin värd eller kissa i sängen :confused:
 
Man blir väl antagligen upphissad. Kan bli spännande om man behöver besöka toa mitt i natten. Ska man då släppa på låsningen och dimpa ner på sin värd eller kissa i sängen :confused:
Man hoppar ned och sen får man ta valfritt renskinn från väggen och sova på den resten av natten :rofl:

Och aj om man råkar glömma var man är och sätter sig rakt upp :laugh:
 
Drömmer ni om egen pool?
Lyckas inte få in filmsnutten här.

Då är det bara att sätta igång och gräva.
empty.gif

De två killar i videon bygger en pool runt sitt hus med i princip enbart sina händer och utan någon modern teknik, redskap eller material. De använde pinnar för att gräva och lera från floden i närheten för att göra lerplattor. Det tar de två veckor att bygga en egen pool som inte kostat ett endaste öre men massor av hårt arbete och tålamod. Helt fantastiskt!
Här är en artikel om det:
https://interestingengineering.com/...-swimming-pool-without-using-any-modern-tools
 
Definitivt annorlunda och spännande!
http://www.agenturfast.se/till-salu/beskrivning/4A73TN1OVTC7FN2U#bilder
"Säljarna, som är arkitekter, har utformat huset för att smälta in i naturen runt omkring fastigheten och vid infällt läge syns den nästan inte alls. "

Fast jag skulle ju inte betala 2 mille för ett fritidshus i Årjäng (!), utan el, vatten och avlopp... Fast mäklaren lyckas vända det till något positivt också: "Då fastigheten varken är ansluten till elnät, vatten eller avlopp blir det inga direkta driftskostnader. Inte heller för sophämtning då de själv tar hand om allt avfall. Säljarna har värmt upp huset genom ved som de tagit från egen "skog" runt huset."

Det ligger i ingenstans typ så det blir lite svårsålt pga det. Jag har 4,3km till det.
Men norrmännen köper ju gärna hus häromkring men dom vill nog ha vatten, el och avlopp. Men det går nog att fixa till
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
972
· Visningar
62 117
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 243
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 987
Senast: Sasse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 518
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp