spanska iberiska sadlar/ Barock sadel??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jjeg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 5 053
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: spanska iberiska sadlar/ Barock sadel??

får du öht träningsvärk i magen o i såfall var?

Thina-funderar

Den enda värk jag får är i ryggen och rumpan väldigt sällan i magen MEN jag har medvetet börjat jobba hästarna mer under lättridning för att inte få så ont..vilket är trist..

Det är inget flum flum för mig ;) jag mediterar ofta men har aldrig visualiserat mina ridpass...ska testa..jag tror felet sitter i bäckenet och bäckenleden..när jag slappnar av så hamnar jag på rumpan och i höftleden vinklas lite för mycket ut (knäna pekar då utåt för mycket)jag försöker verkligen men då spänner jag mig hmmm och jag går hos kiropraktiker , massör mm regelbundet...

ett tips är att slänga dig med på en perry wood-kurs, han är grym på att se vart spänningar mm sitter på ryttare *skratt* och helt fenomenal att få dig medveten om det! dock är det dyrt att rida för honom men värt varenda krona:idea: :bump: :bow: Du kan ju hoppa med som fotfolk om inte annat :)

Jag bor inte så bra till ...googlade och han håller kurser i södra sverige..jag bor nästan så långt upp man kan komma ;)

Jag bor inte så bra till ...googlade och han håller kurser i södra sverige..jag bor nästan så långt upp man kan komma ;)

synd, men det kanske blir kurser uppe hos dig oxå så småningom, han erövrar Sverige just nu :)

Det hoppas jag verkligen ;) Då är jag den förste att stå på kö ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
658
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 605
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 484
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka