Spåra häst som ursprungligen kommer från Danmark...

Domino_s

Trådstartare
Min b-ponny är importerad från Danmark från början. 2007 el. 2008 om jag har fattat det hela rätt. Första Svenska ägarbeviset är reggat här 2008-08-30.

Från början ska hon ha hetat Filippa (Philippa), men är i Sverige omdöpt till Pippi.
Hennes pass är registrerat i Danmark 2007-07-16. Alltså har hon ett Danskt pass.

Jag köpte henne nu för en vecka sedan, men har haft henne sen i April.

Har inte fått sådär jätte matnyttiga upplysningar från f.d ägare (men ska prata mer med henne och se om nån mer info kan fås).

Men går det att spåra en sån här ponny på de få upplysningar jag har. Ponnyn är född 1995. Kanske hjälper det att hon är av rasen Knabstrupper...:laugh:
Och hur ska jag gå tillväga??

Detta är alltså inte en efterlysningsannons av något slag, utan mer ett litet rop på hjälp i hur man ska gå tillväga för att spåra henne... Skulle gärna vilka veta härstamning nämligen...

Mvh Domino_s
 
Senast ändrad:
Sv: Spåra häst som ursprungligen kommer från Danmark...

Kontakta danska knabstruperföreningen. ;)

Redan gjort och väntar svar. Men iom att hon e reggad som korsning så har de nog tyvärr inte mycket på henne.. men hoppas kan man ju alltid...:laugh:

Mvh Domino_s
 

Liknande trådar

Hästvård Tänkte höra med er som har mer erfarenhet av ledproblem än jag, vad ni tror om framtidsutsikterna för den här hästen...
2
Svar
38
· Visningar
7 042
Senast: Ingela_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp