Spara pengar

Madick

Trådstartare
Jag tänkte spara lite pengar och spanar runt. 24money har ett konto med 10% ränta! Vågar man sätta in pengar där? Kan man se nånstans hur gammalt företaget är och deras årsredovisningar?

Kan binda pengar 1-2 år.

Jag tänkte spara lite pengar och spanar runt. 24money har ett konto med 10% ränta! Vågar man sätta in pengar där? Kan man se nånstans hur gammalt företaget är och deras årsredovisningar?

Kan binda pengar 1-2 år.

Som @Korven skriver det omfattas inte av insättningsgarantin. Här kan du läsa om insättningsgarantin: https://www.riksgalden.se/sv/Insattningsgarantin/Om_Insattningsgarantin/

Här är en lista på vilka institut och konton som omfattas av den: https://www.riksgalden.se/sv/Insattningsgarantin/Om_Insattningsgarantin/Anslutna-institut/

Välj ett sånt konto om du vill spara på konto.

Jag har ett konto hos Akelius som inte omfattas av insättningsgarantin men på det kontot sparar jag bara en summa som jag skulle kunna förlora helt utan att det gör ett stort hål i plånboken.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 546
Senast: nyttnick
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
683
Senast: Fetaost
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
367
Senast: MiaMia
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 018
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Smitare - hur gör ni?
  • Vilken ras passar mig?