mag
Trådstartare
fått ner en ny häst i vårt stall, hon har varit där i 1 månad nu och det har hela tiden varit oroligt i hagen sen hon kom. Innan var det aldrig nått bråk utan alla visste sin position. Min har alltid varit ledarstoet och ingen har protesterat. Men nu är det bråk och sparkar hela tiden, jag säger inte att min är bäst, för hon slänger iväg sina ben hon med, men hon vill väl försvara sin position som tydligt har kommit i gungning ordentligt sen den nya kom. grejen är att den nya verkar inte fatta att hon ska sluta, hon är på de andra hela tiden, bits och jagar iväg dom och håller på. Igår fick min några rejäla sparkar, så nu har hon sår på ben och under svansen, blev även biten uppe på korset, Inget farligt, men vet vet hur nästa spark tar. Jag har helt enkelt tagit ut henne nu och ställt henne i en egen hage, men hon ser så ledsen ut idag, fast hon ser ju de andra hela tiden, bara tio meters mellanrum. Vet ju att det egentligen skulle vara den nya som flyttade på sig, men den tjejen verkar inte fatta att hennes häst håller på hela tiden. När jag sa till henne såg hon helt frågande ut. Nu väntar jag bara på att nån annan ska bli skadad... Ville bara skriva av mig.