aglaonema

Trådstartare
Min shettis som gått med en stor häst i flera år har plötsligt börja vända bakdelen mot den andra och sparka rakt på den. Hon har aldrig hållit på med sånt innan. Shettisen är högre i rang. Vad gör man?
 
Min shettis som gått med en stor häst i flera år har plötsligt börja vända bakdelen mot den andra och sparka rakt på den. Hon har aldrig hållit på med sånt innan. Shettisen är högre i rang. Vad gör man?
Jag köpte en sällskapsponny pga att den börjat göra så. Det jag gjorde var att erbjuda en stor hage och alltid se till att ponnyn inte blev trängd. Ponnyn är högst i rang så min häst flyttar sig alltid. Successivt har det avtagit men ponnyn är väl medveten om sitt ”vapen” och hotar då och då med att använda det.
 
Min shettis som gått med en stor häst i flera år har plötsligt börja vända bakdelen mot den andra och sparka rakt på den. Hon har aldrig hållit på med sånt innan. Shettisen är högre i rang. Vad gör man?
I vilka situationer händer det? Mat? Vatten? När någon kommer till hagen?
Shettisen säger ju åt den andra att flytta på sig/inte komma närmare. Då får man kkura ut om det finns någon anledning till att den känner att det behövas göras en markering.

Hur gammal är shettisen och den andra hästen?
Vilket kön har hästarna?
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 208
Senast: Sirap
·
  • Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 557
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 912
Senast: Stereo
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp