Spartråden

Sv: Spartråden

Det håller jag med om, den där creme fraichen som var en månad gammal var det då inget fel på!

Kl
HUR kan man göra av med 3000 på en helg? Tycker inte jag gjort så mycket, men inser att MAX, Lush, Lindex, Veterinären, Systemet, en runda på krogen (1 öl, 1 cider o 1 glas vin på tre pers) och lite småhandling nog blev mer än jag tänkte :o

3000 kr? En piss i havet. Vi spenderade 20.000 kr i lördags. Nu känns det inte så illa längre va :D

En massa saker till huset.
Golvet gick på typ 13.000 kr.
Brevlåda 2000 kr
Verktyg 4000 kr
Sedan lite tapetlim, väggfärg, penslar, golvfoam...

Det kostar på att renovera.

I helgen blir det ännu värre. Dryga 40.000 kr ska spenderas på ett kök.
Och vi ska inom några veckor hämta våra vitvarorna vi beställt och där gick 50.000 kr till.

Men vi ligger bra till på vår budget :)

Att få nya golv i 4 rum, ett helt nytt kök och massa nya vitvaror för 110.000 kr är bra.
Men vi har lite kvar sen att spendera. Ska ju fixa tapeter med. Dom är hutlöst dyra!

Jamen 20 k på vettiga saker hade inte gjort ont, men 3 k på "ovettiga" saker känns faktiskt riktigt illa. Speciellt när jag tänkte jag skulle lyckas lägga undan extra pengar denna månaden ;) Jag måste sluta vara så generös mot lillasyster som inga pengar har tror jag :p

Bra pris!

Ska sanningen fram så gjorde jag också det idag.. Men min var lite dyrare, 209 kr och då är 30% redan avdraget för jag hade en rabattkupong.

Det gick liksom inte låta bli när jag såg den i reklamen som kom i måndags.
Så jag har ändå tänkt igenom det och inte låtit shoppoholicen styra.
Sjukt nöjd med mitt köp, skjortan är jätteskön!

Nu får köpstoppet fortsätta för imorgon ska jag iväg och kolla på en häst :)
Lite nervöst och pirr i magen och ångest samtidigt. Tänk om jag inte alls tycker om den? Inbillar mig genom att titta på bilderna på den att det är världens drömhäst, det kanske är en riktig ragata i slutändan :D

Jo, det är sant. Köper hellre vettiga saker än massa onödigt.
Blev 3000 kr på tapeter idag så trenden fortsätter, men huset kommer bli kanonfint när det är klart :)

Du får sluta vara så snäll! Så har jag också varit en gång i tiden mot mina vänner jag hade då men aldrig mer. Dom biter sig fast som iglar.
Nu säger jag inte att din syster gör det men du får tänka att din egna ekonomi går först :)

Jag har ju uppdrag garderobsbyte just nu, så måste försöka fräscha upp lite :D

Btw, du som har mycket kläder. Vad har du för strl? Tänker att om du har intressanta kläder som du tröttnat på, och jag har intressanta kläder som jag tröttnat på, så kanske vi kan hitta på något byte :angel:

Jag har ju uppdrag garderobsbyte just nu, så måste försöka fräscha upp lite :D

Btw, du som har mycket kläder. Vad har du för strl? Tänker att om du har intressanta kläder som du tröttnat på, och jag har intressanta kläder som jag tröttnat på, så kanske vi kan hitta på något byte :angel:

Det var ju en superbra idé :D

Jag har stl 36/38, S/M. Du?

Synd jag hann dumpa av en hel del hos myrorna men jag har en hög kvar här hemma som det mesta är oanvänt som skulle ut på aktion, men det kanske finns något som du kan ha. Jag tror du är en aningens längre än mig bara.. typ sådär 25 cm om jag minns rätt..

Kl
Ska vi köra en ny utmaning from måndag?
Jag har fått en jättelön och måste leva snålt för att kunna spara ihop ännu mer pengar till kontantinsats/renovering.

KL

Som motpol till shoppandet så tror jag att jag shoppat ett normalt vardagsplagg detta år? Kanske två. Men jag kan inte minnas vad det andra är i så fall. Det jag shoppade var en stickad tröja för hela 149 kr. Förutom detta har jag köpt nya träningskläder för ca 800 kr fördelat på byxor, två t-shirts i bra material och en sportbh.

Jag skulle hemskt gärna shoppa lite mer vägrar ta av sparpengarna till det. Och jag är uppenbarligen väldigt bra på att spendera pengarna ändå, på typ mat...

Man kan dock se det som att jag sparat pengar på kurslitteraturen denna vår. Jag har inte behövt boken som rekommenderades, och allt litteratur till uppsatsen har jag kunnat läsa på internet eller låna på biblioteket. Stor kostnad man slipper där! Nästa kurs är praktik och då är det inte heller någon litteratur. Skönt!

Kl
Ska vi köra en ny utmaning from måndag?
Jag har fått en jättelön och måste leva snålt för att kunna spara ihop ännu mer pengar till kontantinsats/renovering.

Det tycker jag :)

Jag håller visserligen redan på eftersom min månad börjar den 18e.
Målet är att spara ihop så mycket som möjligt för att betala av hästen jag ska kolla på idag om det blir köp utan att behöva röra sparpengarna. Om allt går som jag vill så kommer jag få undan 1/3 av summan denna månaden och resten lånar jag av sparkontot och betalar tillbaka till mig själv tills alla pengar är tillbaka. Det borde gå på max 2 månader om jag får ihop 1/3 varje månad.

Har för mig du kollat på ett hus?
Blev det inget med det?

Hm, då är det nog tyvärr lite litet är jag rädd :angel:
Är 180 lång, och storlek därefter :grin: drar just nu 40/42 eller M/L :D

Då hade jag rätt med längden, jag är bara 155 cm kort :D

Ja men är man längre så är det väl nästan givet att man drar större stl i tex tröjor? Annars blir dom väl för korta?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
688
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 419
Senast: ameo
·
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
2
· Visningar
344
Senast: Shixle
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 044
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka