Spartråden

Sv: Spartråden

Vad kul med en resa och vad kul med jobb (följde bitvis din tråd på S)! Jag är ju inte fanatiskt sparande och efter att räkningarna var betalda hade jag 8000:- kvar och jag siktar på att kunna spara hälften, bilen äter nog 2000:- bara den...

Och igår klickade jag hem en ritplatta. Helt livsnödvändig var den. :p

Kl
Har redan kollat upp ifall man kan förvänta sig något tillbaka på skatten. Och det kunde jag visst :angel: :banana:

kl

Varit och handlat mat nu för 165 kr, kommer att räcka minst 1,5 vecka. Men måste gå och handla imorgon igen eftersom det inte fanns nån keso(och det klarar jag mig inte utan) och ingen kvarg....

Vad kul med en resa och vad kul med jobb (följde bitvis din tråd på S)! Jag är ju inte fanatiskt sparande och efter att räkningarna var betalda hade jag 8000:- kvar och jag siktar på att kunna spara hälften, bilen äter nog 2000:- bara den...

Och igår klickade jag hem en ritplatta. Helt livsnödvändig var den. :p

Ja, det ska bli super att få komma iväg lite. Speciellt syrran. Vi har aldrig gjort något sånt här innan, om inte ullared räknas :D

Det ska bli roligt att äntligen komma ut och ha lite att göra :)
Det är arbetsträning några timmar i veckan och det ser jag fram emot.

Haha, ja gud den där tråden. Till slut valde jag att bara provocera, det var roligast så eftersom alla andra redan var i sandlådan..

Spräckte budgeten idag :( behöver hjälp med detta jävla slösande, måste ta tag i det! Nästa månad är jag på!

Men var ser man vad man ska få tillbaka? Min verkar ju inte stämma alls, jag har tjänat med än det står på raden inkomst av anställning?

När får du lönen då?
Och vilken budget sprack? matbudgeten? Eller hela alltet?

Försök tänka positivt, det går bättre nästa gång :)

Imorgon SKA bli en bra dag!

Köpa mina arbetsbyxor så jag har dom. Där jag ska vara, dom hade sina egna skor men vad är bekvämt att gå runt i i flera timmar?

Vill inte slösa pengar på skor. Har någon tips?
ska vara sköna att gå i länge och inte vara färgglada, svart är bäst.

har boots, Ralph Lauren och ett par ecco typ converse 3 par hemma-svarta, beige och rosa... Å det är typ allt. Ska inte vara på varmaste stället heller så vill inte frysa ihjäl. men jag tror inte dom höga Timberlandstövlarna passar.
Vad har ni för låga vardagsskor?

Nu ska jag undvika stan resten av månaden. Bara åka och klaga på nya glasögonen (igen) och sen har jag inget mer där att göra såvida jag inte ska hämta ut ett nytt par för dessa står jag inte ut en dag till med.

KL

En liten fundering här.

Hur är det med kyckling? Är det bra (protein, mättnad, nyttigt osv) och BILLIGT?
Har varit vegetarian i 8 år, men fått för mig att kyckling är billigt och bra, så funderar på att införa det i kosten. Men vill veta om det är värt det först. Mina största proteinkällor just nu är kvarg och lax, om man vill jämföra :)

Vad är det för sorts arbetsskor du ska ja?
Jag har typ en miljard skor, men tänker man arbetsskor som i rejäla ARBETSskor, så tänker jag direkt på mina som jag fått av skolan. De är låga, svarta, rejält byggd sula, stålhetta och vattentäta. Används till arbete i naturbruk. Men handlar det om arbete där man står mycket men kanske inte har så smutsigt och "tufft" (dvs risk för tramp av stora djur eller jobb med stora maskiner) så kanske ett par skor med ordentlig stötdämpande är bättre, tänk typ gympadojor à la löparskor.

Jag har för övrigt spenderat 500:- den här veckan, MEN det var hästens örter och räknas alltså inte in i "spendera ingenting-budgeten". Bara stallhyra, lucern, mineraler och försäkring kvar att betala till hästen, och sedan veterinär för katten :grin:

Ja gud ja! Lever hellre på havregrynsgröt en hel månad utan mjölk än tar blankolån, snacka om att skjuta sig själv i foten :eek:

Får svettningar av att kolla på lyxfällan och alla som tar smslån utan att räkna på det :cry:

Tror att det är lätt för folk att tänka "men jag får ju pengar igen nästa månad, då är det inga problem att betala tillbaka". Men då skjuter man ju bara problemet framför sig, förr eller senare måste man ju ta sig igenom den där jobbiga månaden. Lika bra att bita ihop och få det avklarat, och hoppas att man lärt sig nåt innan man hamnar i en liknande situation igen ;)

Det som förstör min ekonomi den här månaden är en räkning från csn som jag glömt bort att den skulle betalas just i februari. Har ju bara mig själv att skylla för det!

Lyxfällan är som ett skräckprogram, man blir ju fan mörkrädd av hur folk resonerar. Köper saker på lån/avbet. på löpande band - men glömmer att räkna på vad det kommer kosta dom. Nej spara först och köpa sen, tycker jag är ett bättre alternativ (med undantag för större saker som hus, bil och sånt då)

Nu ska jag ju iof inget säga efter som jag sköt ett lån till mina päron framför mig men inte riktigt samma sak :angel: Det lånet blev ju inte dubbelt/trippelt så stor på ett år ;) Ja och ta sig igenom den och värre än vad det kunnat bli från början.

Bäst är stockholmsbrudarna som alltid har stora spenderar brallorna på och springer på shuttis, fina uteställen och tar taxi istället för att gå de där 10 minuterna hem. Eller de som tar lån för att betala ett annat lån, där kan vi snacka tillfällig lösning :D

Lyxfällan är jobbigt när man själv är i en mindre stabil situation tycker jag. Nu har jag egentligen inte varit det själv men jag är lite pengafixerad och inbillar mig lätt att jag inte har några pengar aaaaalls... när det finns pengar, fast jag vill inte ta av dem. Vill klara mig på det jag får (lön/csn).
Just nu är jag på en bra plats och tycker Lyxfällan är väldigt underhållande. :p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
693
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 439
Senast: ameo
·
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
2
· Visningar
344
Senast: Shixle
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 103
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka