Bukefalos 28 år!

Speedway och greenes

Mack_Lobell

Trådstartare
Jag ska beställa lite travsaker på nätet och tänkte beställa lite liniment. Har redan cedar oil så jag tänkte beställa lite annat och funderar på Speedway och greenes. Vad är det för skillnad? Och vilket tycker ni är bäst?
 
Sv: Speedway och greenes

Hittade något kylliniment som hette Kwik tightener. Någon som har provat det?
 
Sv: Speedway och greenes

Hittade något kylliniment som hette Kwik tightener. Någon som har provat det?

Åååååh, mitt favvo-liniment... :love: Fast kyler, glöm det, det pirrar urskönt inne i en skadad muskel av det.

Det enda liniment jag känt nån riktig effekt av. :idea:


PS: jag har använt det massor skjälv på egna skadade muskler, typ lårkakor och sånt.
 
Sv: Speedway och greenes

Hittade något kylliniment som hette Kwik tightener. Någon som har provat det?

Über braa!! Har för mig att det är desinficerande (stavas??) också ? anyway, toppenbra. Lägger omslag med detta liniment.

Greenes är mer ett liniment som kwikken, jag använder det mest på muskulatur. Speedway använder jag som "lätt blister" dvs jag gnuggar med borste 2 dagar i rad uppehåll 3 & sen 2 dagar igen.
 
Sv: Speedway och greenes

Über braa!! Har för mig att det är desinficerande (stavas??) också ? anyway, toppenbra. Lägger omslag med detta liniment.

Greenes är mer ett liniment som kwikken, jag använder det mest på muskulatur. Speedway använder jag som "lätt blister" dvs jag gnuggar med borste 2 dagar i rad uppehåll 3 & sen 2 dagar igen.

Om inte annat har den en lätt "ättiksdoft" som mina arbetskamrater faktiskt inte klagat på. :D (kontor)
 
Sv: Speedway och greenes

Greenes är väl mer ett snällt muskelliniment, speedway lite tuffare, s.k. tredagarsblister.
 
Sv: Speedway och greenes

Greens liniment är i princip omöjligt att leva utan. Det jag gillar bäst är att man inte behöver gnugga så mkt på det utan det räcker att hälla på det och dra en gång med handen över det så tar det bra. Jag använder det alltid på blöt häst, aldrig på torr.
Speedway är et ganska meningslöst linimet i mina ögon.
 
Sv: Speedway och greenes

Greene's var det många år sedan jag slutade med. I mina ögon ytterligare en helt onödig produkt.
Speedway finns i mitt stall. Tron kan försätta berg sägs det ju, gäller åtminstone för min sambo som "doppar benen i Speedway" tre dagar innan start på ena hästen. Själv är jag inte helt övertygad om dess effekt.
Leg Paint är ju något liknande som Speedway, säger samma sak om det.
De enda liniment som jag använt på senare år som jag gillat är någon sorts gel från Absorbine (grönt och innehåller menthol) och ett annant amerikanskt liniment som jag inte heller kommer i håg vad det heter (behöver jag tillägga att jag inte använder liniment så ofta..? :angel: )
 
Sv: Speedway och greenes

Om inte annat har den en lätt "ättiksdoft" som mina arbetskamrater faktiskt inte klagat på. :D (kontor)

:rofl: det gör min sambo, haha, speciellt när jag är där & kladdar när han står & skor... "fan, det där skiten sticker i ögonen!!" brukar han gnälla..
 
Sv: Speedway och greenes

. Jag använder det alltid på blöt häst, aldrig på torr.
.

Ang. detta... absolut inget att inte använda på blöt häst men har en "rolig" historia. Hos den travtränare som åkte på "doping-straff" 2 år på raken här i Sverige användes detta liniment flitigt på tävlingarna, 2 skötare använde nämligen detta,under den "kritiska" perioden, när de duschade sina passhästar efter värmning.. det STANK på stallbacken & snacket bland folket var inte så smickrande...... Ibland tänker skötare inte långt.
 
Sv: Speedway och greenes

Det är länge sedan jag använde Greene's sist och kommer inte riktigt ihåg hur det var att använda. Kan man jämföra det med Raditalen eller?
 
Sv: Speedway och greenes

De enda liniment som jag använt på senare år som jag gillat är någon sorts gel från Absorbine (grönt och innehåller menthol) och ett annant amerikanskt liniment som jag inte heller kommer i håg vad det heter (behöver jag tillägga att jag inte använder liniment så ofta..? )

Samma här, jag använder mer på mig själv än på hästarna. :D
På mina skador då, pållarna har mera BoT-paddar.
 
Sv: Speedway och greenes

Det enda liniment jag använder är Aloe Vera rub,både på oss själva o hästarna.
 
Sv: Speedway och greenes

jag har testat många olika liniment och använder speedway som lättblister tll fästen osvoh arnikagl till muskler. ett annat liniment jag gillar är ett msmliniment från finland. tar som tusan tesade på mig själv och jävlars. hahah
 
Sv: Speedway och greenes

jasså?? jag blev sponsrad med 20 flaskor av det. står i förrådet..haha tror inte på kylpreparat förutom vatten så det har blivit stående.
men jag kanske ska annvända det som vanligt liniment då istället :idea:
 
Sv: Speedway och greenes

sägs att speedway har en smärtstillande och avdomnade effekt om det annvänds tre dar irad.. var en et som sa de. och jag tror de funkar - provade på vår maräng och hon har aldrig värmt bättre iafl. sen om det är bra eller dåligt är väl en annan disskusion.
 
Sv: Speedway och greenes

jasså?? jag blev sponsrad med 20 flaskor av det. står i förrådet..haha tror inte på kylpreparat förutom vatten så det har blivit stående.
men jag kanske ska annvända det som vanligt liniment då istället :idea:

Om du är spänd i din egen muskulatur någonstans så testa, det känns inte på ytan förutom att man luktar lite mysko då. Men på djupet... :love:
 
Sv: Speedway och greenes

Om du är spänd i din egen muskulatur någonstans så testa, det känns inte på ytan förutom att man luktar lite mysko då. Men på djupet... :love:

de måste jag göra. kanske ska prova det på sambon som har problem med nacke, rygg och korsrygg. jävla rörmokare..haha :rofl:
 
Sv: Speedway och greenes

Konstigt, känner du ingen förändring alls med Greens? Jag tycker att det är helt perfekt på att få spända muskler att slappna av.
 

Liknande trådar

Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
533
Senast: shebeen
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
1 021
Senast: Tonto
·
Övr. Katt Jag var till affären idag och skulle handla kattmat. Jag köper storpack av den maten och det var slut i affären. Tyvärr känner jag inte...
2
Svar
30
· Visningar
2 422
Senast: Wille
·
Utrustning Någon som kan säga hur deras storlekar ligger? Ska beställa ländtäcken till de tjejer som ingår i våra lag, och tycker catago verkar...
Svar
0
· Visningar
332
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp