Bukefalos 28 år!

Spel till PC

MissFideli

Trådstartare
Efter tråden om Amigaspel så kom jag på att jag måste kolla iaf.
Jag älskar att spela dataspel. Vi hade en Amiga förr som var väl använd (tyvärr död idag) pga alla roliga spel. Har tittat runt lite i spelbutikerna, men alla spel kräver så mycket av datorn och det finns ytterst få plattformsspel. Jag har inte så höga krav på grafiken, utan är ute efter nått typ Rainbow Island och Robocod (Amigaspel) och liknande. Typ Super Mario Bros.

Kan man köpa sånna nånstans? Eller ladda ner? Till PC alltså.
 
Sv: Spel till PC

Ladda ner en amiga emulator och en massa Amiga spel :angel:

Älskar Amiga, synd bara att den ite fick fortsätta utvecklas på samma sätt som en normal "pc"...

Allt detta kan man tacka Bill Gates för återigen....

/Jonas
 
Sv: Spel till PC

Är man mest intresserad av platformsspel finns även emulatorer till nintendo, sega etc - de är dessutom lite lättare att använda än amiga-emulatorerna.
 
Sv: Spel till PC

Fast det skulle krävas massa grejer fick jag reda på. Riskerar att bli dyrt. Grejer som troligen inte finns att köpa nytt längre?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har varit medlem på Zylom så länge jag kan minnas, men börjar tröttna lite. Dock inte på att spela. Jag gillar plattformsspel och...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: Exile
·
Fritid Eller vad det heter, typ Super Mario Bros, Rainbow Island osv. Verkar vara helt omöjligt att få tag på till PC numera. Nån som har...
Svar
1
· Visningar
814
Senast: Haukur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp