Spelar det någon roll vilken kaffebryggare man har?

Jag har perkulator, tycker det blir godast. Min första bryggare när jag lärde mig dricka kaffe var en för ett par hundralappar från Maxi. Innan man har börjat gilla kaffe spelar kanske inte bryggaren jättestor roll tänker jag, förutom då att det måste bli tillräckligt varmt.
Jag dricker kaffe idag men är lite för lat så jag kör pulverkaffe hemma. Känns lite pinigt att bjuda på och känns också onödigt att köpa en bryggare att bara använda till gäster, så det är egentligen bara att göra plats i livet för att lägga några minuter på att ladda/vänta på bryggaren istället för att bara vänta på vattenkokaren 🙈
 
Blev nyfiken på moccamaster efter alla som hyllar den här :) Måste ju också köpa en ny snart!

Någon som provat deras ”one cup” ? Kommer ju mestadels vara själv hemma... (häller ut mycket kaffe redan nu fast vi är två). Eller är det dumt? Och funkar vilken kopp som helst eller måste man använda de som medföljer?

Har haft en. Gav bort den efter två omgångar. Inte min grej.
 
Hur man fixade sitt kaffe i början av 1900-talet (ur en bok som heter "Praktisk kokbok för hemmet") :D .
20210408_194249.jpg
 
Vi har moccamaster på jobbet och en från bosch hemma. Ärligt talat ingen skillnad alls. Jag tycker det beror på hur man doserar pulver.
Ser även till att spola vattnet i kranen så det är riktigt kallt.
På jobbet har vi Zoega, nån mörkrostad sort, och hemma gevalia mörkrost.

Gillar inte perkulatorkaffe, det blir för varmt. Samma med kokkaffe. Svärmor gör det och det blir ofta sump. Gillar inte det 😊

I princip alla som bjuds på kaffe hemma hos oss utropar spontant att det är kanongott, så nåt rätt gör vi.
Och flera av dom är såna som håller på och maler och donar.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 569
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 349
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 714
Senast: Niyama
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 272
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp