• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare blissare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 951
B

blissare

Sonen är ofta på LAN och de e lite jobbigt att bära omkring på hans stationära dator....tänkte köpa en bärbar dator och då helst en begagnad, vad behöver den,minne jaa vad de nu e som den måste ha??sonen spelar wow och cs, tacksam för all hjälp!

Sv: speldator

jag skulle säga att du bör köpa en sk Barebone dator istället, extremt liten stationär dator, som istortsett är komplett, behövs bara kompletteras med processor, minne, grafikkort och hårddisk.

tex en sådanhär:

http://www.dustinhome.se/pd_5010123034.aspx

komplettera med ett pci express grafikkort, som passar (dvs inte är fullängds, jag skulle nog rekkomendera ett ATI radeon 4850, hysteriskt prisvärda för tillfället. dock bör du åka till en dator butik i närheten som säljer barebones (typ clasohlsson om jag inte missminner mig) och be dem kontrollera så det får plats.
nu vet inte vi i vilket område du bor iom att du inte angivit det på din profil, annars hade jag säkert kunnat rota fram en återförsäljare nära dig.

iaf, angående dina andra frågor, så, generellt sett är allting över 3gb minne onödigt, på windowsbaserade system, iochmed hur minneshanteringen på ett 32bitars windowssystem fungerar. (allting över ung 3100mb används som input/output mappning av tillbehörs minne, tex usb men framförallt grafikkortet (på moderna inte ohört med 768mb eller iaf 512, vilket är en rätt stor del av sista gigabyten operativsystemet kan hantera) ).

så 3gb minne, en halvdan processor runt 1200kr som passar, en hårddisk av valfri storlek han känner sig nöjd med, ett grafikkort och chassit. behöver inte landa på mer än 6000kr.

Senast ändrad:
Sv: speldator

jo..den e nog bra..men då måste jag ju ändå bara med mej skärm, tangent bord...de e de jag vill slippa...men tack ändå :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 902
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste... 2
Svar
28
· Visningar
9 790
Senast: lundsbo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 602
Senast: Görel
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 889
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka