Tack för ert engagemang. Jag letar runt i spelbutiker efter era favoriter och ser om några passar för XP, det verkar inte som om äldre spel funkar där.

Så länge de är gjorda för Windows 95-98 och framåt så borde de fungera. Dos-spel kan vara lite svårare.
 
Jag kom på ett till spel som jag tyckte väldigt mycket om. Lite mycket döda är det förstås...

  • Jedi Outcast
 
NU trilla polletten ner!!!

ÄR nyvaken :crazy: o vet inte riktigt hur jag tänkte.

:love: oxå det spelet. Synd bara att det är så svårt i början.
Mitt EX var färdig att kasta ut datorn innan han lyckades komma vidare :mad:
 
Mmm jagged alliance 2 :love:

Fast det är nog inte för alla med tanke på att det är dragbaserat..

Min första tanke var att figurerna i spelet är dragqueens och transar... :rofl:
 
Grrr, har installerat Black & White på den 5 dar gamla datorn och det gick i ett nafs. Tyvärr går det inte att starta programmet och jag borde väl ändå inte behöva uppgradera datorn redan? Särskilt med tanke på att spelet är två år gammalt. Snacka om att känna sig hjälplös när man inte känner nån som kan... :mad:
 
Förresten kommer Backpacker 3 ut denna månad, är lite nyfiken på det...
 
Jag vet inte vad du menar med dödande, men annars är ju alla spel i Age of Empires-serien underbara! :love: Jag har inte spelat så mycket av det senaste, Age of Mythology, men det är SÅ fint! :eek: Väldigt imponerande grafik, man kan sitta och bara titta på det länge, länge...

Ett annat mycket roligt spel är The Neverhood, det är gammalt men urgulligt! :love: Väldigt kul och klurigt sådär.

/Erica
 
Tyvärr har jag ingen tid alls att spela dataspel nuförtiden, men jag har tyckt om Backpacker (såg att någon nämnde BP3, får väl ta mig tid igen snart!), Age of Empires-serien och framför allt Theme Hospital, där man ska sköta ett sjukhus. Jättekul strategispel.

Hm, om man skulle ta en speldag snart, jag har ändå jobbat så hårt på sista tiden...
 
hehe, Theme Hospital har jag också. Det är ganska kul men man tröttnar fort tycker jag...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 706
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 274
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 327
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 679
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp