Spin off: Donald Trump, är han så knäpp som han verkar, eller låtsas han bara?

https://foreignpolicy.com/2019/08/0...-new-u-s-uk-trade-deal-brexit-truss-backstop/

Ett frihandelsavtal mellan Storbritannien och USA är inte så lätt som att Trump och Johnson bara skriver på. Den kan inte genomföras utan kongressen och ffa HoR som styrs av demokraterna, plus att de vägrar att gå med på något avtal utan Good Friday som USA stod som garant för, samtidigt som Johnson vägrar sk backstop. Trump har noll förståelse eller kunskap om hur USA faktiskt regeras. Varför är jag inte förvånad?
 
Ja jösses. Valet är ju i november och installationen i januari. Det skulle nog bli ett par spännande månader.

Dock tror jag att han blir omvald, de blir ju oftast det. Han har inte gjort sina väljare besvikna.

Ja, det höjer nog inga ögonbryn om han blir omvald.

Men om han förlorar skulle nog de där månaderna till installationen av hans efterträdare vara minst sagt spännande. I allra bästa fall skulle bara Twitter krascha, känns det som.
 
Vet inte om ni har sett att det numera finns en dokumentär i tre delar om Trump på SVTplay. Den heter "Donald Trump: vägen till makten".
 
Jag vet inte om länken är seriös eller om det är ”fakenews” ni får söka mer information om ni är intresserade men inriktning om att vita huset tar beslut om ambassadpersonal och försvarsanställda vars barn inte ska bli amerikanska medborgare. Då anses ju historiskt att en ambassad är ett lands legala område. Jag vet inte men..... ja lite wakoo. Så har vi Englands Johnsson som tydligen försöker annektera Irland och tvinga Irland att sära sig från EU istället för att Nordirland särar sig från Storbritannien. De vill ha tullgränsen runt Irlands kust. Målet är då att slippa en hård gräns mellan irland och Nordirland. Tja Nordirland och Skottland röstade mot brexit. SVT.se , hittar inte artikeln nu.

https://www.independent.co.uk/news/...birthright-citizenship-overseas-a9083036.html
 
@tara du går Trumps ärenden om du ifrågasätter The Independent som fake news. Och om du nu misstänker att nyheten kan vara fake är det väl rätt lamt att sprida den med ”ni får leta vidare själva.”
Lägg av, skitsnack. jag känner inte till allt i världen. Jag hittade fakta någonannanstans som jag litar på och villeinte föra över den länken. Så jag googlade . Lita på dekanaler som ni önskar lita på. Att googla själv är väl standard idag om någon överhuvudtaget vill tro att något är sant. Jag har ingen större kunskap om engelska tidningar. Sen en lag är skillnad från text på internet. Lägg av. Sen den där djkl länken på SVT har de tagit bort så... eller jag hittar den inte, en utrdning om Irlands roll.
 
Lägg av, skitsnack. jag känner inte till allt i världen. Jag hittade fakta någonannanstans som jag litar på och villeinte föra över den länken. Så jag googlade . Lita på dekanaler som ni önskar lita på. Att googla själv är väl standard idag om någon överhuvudtaget vill tro att något är sant. Jag har ingen större kunskap om engelska tidningar. Sen en lag är skillnad från text på internet. Lägg av. Sen den där djkl länken på SVT har de tagit bort så... eller jag hittar den inte, en utrdning om Irlands roll.
Varför skulle dina påståenden vara undantagna när det frågas om källa?
 
Lägg av, skitsnack. jag känner inte till allt i världen. Jag hittade fakta någonannanstans som jag litar på och villeinte föra över den länken. Så jag googlade . Lita på dekanaler som ni önskar lita på. Att googla själv är väl standard idag om någon överhuvudtaget vill tro att något är sant. Jag har ingen större kunskap om engelska tidningar. Sen en lag är skillnad från text på internet. Lägg av. Sen den där djkl länken på SVT har de tagit bort så... eller jag hittar den inte, en utrdning om Irlands roll.
Du hintar om att den väl underbyggd artikeln publicerad av en välrenommerad tidning med många referenser och länk bland annat till källan som är så trovärdig det går att få den med hänvisning till en källa du litar på men inte vill dela med dig.

Tycker du själv det är seriöst?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 652
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 104
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 504
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 892

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bästa sms-appen
  • Fototråd del II
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp